• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Aquagreen
    Himmelkropp skrev 2009-04-27 10:05:56 följande:
    Förstår inte varför jag har sånt otroligt medlidande i andras sorg.

Är det adhd-grej eller vad beror de på?
    Jag känner ju verkligen inte så, tyvärr måste jag säga, önskar jag kunde ha lite medlidande o få vara (delaktig) i vänner o familjs sörjande, låter väl konstigt inte så att jag vill att dom ska må dåligt men önskar jag kunde finnas där o förstå o känna med dom.

Kan någon kunnit svara på hur det kommer sig att jag inte tappat vikt men ändå bivit smalare sen jag började med Concertan? kan de vara vätska el?
    Känner mig riktigt lynnig idag, exploderar för inget, de som går mig på nerverna just nu är barnen, blir suuuper stressed över att dom har rena kläder o smutsar ner sig, de kryper i kroppen på mig, jag får ångest o har de jobbigt, samma om de spiller ut ngt.
    Försöker säga till mig själv, luuuugn, de är barn o de går att torka upp o tvätta kläderma, slappna av.
    Men de går inte.
  • Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-04-27 10:39:48 följande:
    Han kanske känner att han möts av förståelse. Många med AS har bara ett fåtal vänner. Då blir det lätt att man "klistrar" på dem vilket givetvis gör att de lätt tröttnar och försvinner. Personer med AS sägs ha dålig empati. Så är det inte. De har ofta mer empati än "normala". Det yttrar sig dock på andra vis. En med AS kan säga saker som sårar utan att förstå att det gör så. Däremot kan de vara djupt deltagande med andra i svåra situationer. Kanske fungerar det på liknande sätt med ADHD och tålamod?
    Hur ställer ni er till elakheter orättvisor?
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-04-27 11:12:02 följande:
    Hur ställer ni er till elakheter orättvisor?
    Jag tror inte att folk gör saker av elakhet. Åtminstone inte till en början. De brukar få flera chanser. Om de ändå fortsätter så är saken avklarad. De blir aldrig mer vän eller ens kompis till mig.
    Jag brukar försöka att få en förklaring eller förklara hur jag funderar. Ofta fungerar det ju inte och då är det kört. Kalla mig gärna långsint!
    Jag skulle kunna ge exempel från FL men då lär jag få en varning.
  • Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-04-27 11:11:35 följande:
    Jag känner ju verkligen inte så, tyvärr måste jag säga, önskar jag kunde ha lite medlidande o få vara (delaktig) i vänner o familjs sörjande, låter väl konstigt inte så att jag vill att dom ska må dåligt men önskar jag kunde finnas där o förstå o känna med dom. Kan någon kunnit svara på hur det kommer sig att jag inte tappat vikt men ändå bivit smalare sen jag började med Concertan? kan de vara vätska el? Känner mig riktigt lynnig idag, exploderar för inget, de som går mig på nerverna just nu är barnen, blir suuuper stressed över att dom har rena kläder o smutsar ner sig, de kryper i kroppen på mig, jag får ångest o har de jobbigt, samma om de spiller ut ngt. Försöker säga till mig själv, luuuugn, de är barn o de går att torka upp o tvätta kläderma, slappna av. Men de går inte.
    Så där var jag när jag var depprimerad. De är inte barnen som gör fel utan vi vuxna känner att allt är jobbigt. NU ska jag behöva tvätta igen och de som är såå jobbigt men mår man normalbra då känner man inte så mera.
    Exempel så kommer dottern hem efter en dag ute. Hon är skitig om kläderna så allt åker i tvätten. Dan efter vill hon ha dom där skitiga brallerna men då är jag snabbt framme och säger att hon får vänta tills på onsda för då är dom rena igen (har en tvättdag i veckan) och jag tycker inte om att hon ska ha smutsiga kläder på sig. Kastar mer än gärna dom i tvätten. Nu kanske jag missförstod dig. Känns osm jag kom på andra tankar när jag skriver.
  • Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-04-27 12:21:05 följande:
    Jag tror inte att folk gör saker av elakhet. Åtminstone inte till en början. De brukar få flera chanser. Om de ändå fortsätter så är saken avklarad. De blir aldrig mer vän eller ens kompis till mig. Jag brukar försöka att få en förklaring eller förklara hur jag funderar. Ofta fungerar det ju inte och då är det kört. Kalla mig gärna långsint! Jag skulle kunna ge exempel från FL men då lär jag få en varning.
    Inte? jag tycker oflk kan vara elaka och när jag pratar med vänner som inte har funktionshinder reagerar dom likadant som mig trots att jag säger de neutralt.
  • Felicia6

Idag har jag höjt från 18 till 36mg på concertan och 30min efter kom hjärtklappningen.. Nu har det börjat avta litegrann så jag hoppas det bara var nu då jag ökade på nu första dagen.

då det gäller elakheter och sånt så är jag en sån där som blir ledsen och upprörd men jag låter folk "trampa" på mig hela hela hela tiden och jag tänker varje gång att det nog inte var meningen av dom.. att dom kanske bättrar sig... osv osv..
    Sen om jag för en gångs skull faktiskt säger nåt så vänds det direkt så att JAG får skiten...

Jag tycker sånt är tokjobbigt

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Licens To Kiss
    Felicia6 skrev 2009-04-27 12:37:43 följande:
    Idag har jag höjt från 18 till 36mg på concertan och 30min efter kom hjärtklappningen.. Nu har det börjat avta litegrann så jag hoppas det bara var nu då jag ökade på nu första dagen. då det gäller elakheter och sånt så är jag en sån där som blir ledsen och upprörd men jag låter folk "trampa" på mig hela hela hela tiden och jag tänker varje gång att det nog inte var meningen av dom.. att dom kanske bättrar sig... osv osv.. Sen om jag för en gångs skull faktiskt säger nåt så vänds det direkt så att JAG får skiten... Jag tycker sånt är tokjobbigt
    Funkar så jag med tills jag blir less och säger upp bekantskapen om det är nån i min närhet.
  • Licens To Kiss

FAN!! Folk förstör min tankegång i min omröstning.

• Felicia6
    Himmelkropp skrev 2009-04-27 12:39:16 följande:
    Funkar så jag med tills jag blir less och säger upp bekantskapen om det är nån i min närhet.
    Men du klarar av att "sätta stopp" till slut ändå?
    Jag har ju oxå valt bort lite folk till slut men jag klarar inte av att säga det till dom och varför utan jag drar mig tillbaka och hör inte av mig till dom och låter det lite rinna ut i sanden typ..

Önskar jag kunde stå upp lite mer för migsjälv utåt.. Mot min mamma och min man klarar jag av att va mig själv till 100% o säga om jag blir arg lr ledsen över nåt osv.. Men inte mot nån annan. Jo min son naturligtvis men det är ju lite annorlunda. man tänker ju lite ändå på hur man beter sig.. oftast iaf
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
Svar på tråden vuxna med adhd add as