• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Ysta
    Kaldorei skrev 2009-04-28 00:12:42 följande:
    Weeeei jag har inte bitit på naglarna sen i torsdags! *lycklig* det syns faktiskt liiite liiite vitt i kanterna till å med, iaf på långfingret och tummarna! var tvungen att starta en tråd om det också =) Kanske finns fler nagelbitare här i ADHD-tråden också, då jag tror många med just ADHD kanske har problem med nagelbitning..... (det är ju nånting att pilla med när man måste sitta stilla) www.familjeliv.se/Forum-5-73/m43464383.html
    Härligt! Jag har varit nagelbitare förut men tyvärr övergått till att slita hår istället.. Utan att jag ens märker det själv så sitter jag och rycker ögonbryn, ansiktsfjun, hår på benen och från huvudet. Inte så snyggt eftersom jag är högerhänt och oftast rycker från höger ögonbryn
    Men visst är det roligt när man lyckas sluta med en ovana man har? Grattis till dig
  • Anonym (asbramamma)

Glad att jag hittade denna tråden.
    Finns det fler mammor eller pappor här inne med AS?
    Jag har 2 barn och är ensam med dem och varit från start.
    Hoppas hitta fler som har AS här. Jag väljer att vara anonyn till en början men kommer komma ut lite senare då jag landat i allt. Hadt diagnos i 2½ år nu men fortfarande inte landat i det än..

• HellviHumle

Anonym (asbramamma) skrev 2009-04-28 07:56:28 följande:

Glad att jag hittade denna tråden. Finns det fler mammor eller pappor här inne med AS? Jag har 2 barn och är ensam med dem och varit från start. Hoppas hitta fler som har AS här. Jag väljer att vara anonyn till en början men kommer komma ut lite senare då jag landat i allt. Hadt diagnos i 2½ år nu men fortfarande inte landat i det än..
    Ja, vi är ett par stycken.
    Jag fick diagnosen för drygt ett och ett halvt år sedan. Lite sent kan jag tycka men AS har ju inte varit "uppfunnet" så länge.
    Har du läst något om AS? Sökt på nätet?
  • Anonym (asbramamma)

Kul att se att vi är fler! :)
    Jag har läst mycket om as och så och även gjort ett arbete om det när jag gick i skolan, det var då jag upptäckte att det om mig själv jag skrev..

Just nu går jag en kurs i socialt samspel genom vuxenhabiliteringen och det är jätteskönt för man får träffa andra med samma diagnos, men det är ju ingen av dem som har barn..
    Jag var 21 när jag fick diagnosen så det var ju inte jättesent men man kan ju undra varför ingen såg något innan...

• HellviHumle

Anonym (asbramamma) skrev 2009-04-28 08:16:50 följande:

Kul att se att vi är fler! :) Jag har läst mycket om as och så och även gjort ett arbete om det när jag gick i skolan, det var då jag upptäckte att det om mig själv jag skrev.. Just nu går jag en kurs i socialt samspel genom vuxenhabiliteringen och det är jätteskönt för man får träffa andra med samma diagnos, men det är ju ingen av dem som har barn.. Jag var 21 när jag fick diagnosen så det var ju inte jättesent men man kan ju undra varför ingen såg något innan...
    Har du läst "Om Aspergers syndrom" av Tony Attwood?
  • Anonym (asbramamma)

ja det tror jag att jag gjort i a f. läst många böcker så den borde jag ha läst.

• Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-04-27 23:04:03 följande:

har inga pengar...  och allt den "förstört" nu kostar också att laga.   hoppas hon kan skynda på att prata med läkaren
    Typiskt Är det möbler? finns de inget medel som tar bort lukt?

Kaldorei - Bra jobbat Här har du en tillNagelbitare/ hårryckare/ ögonbryn/ögonfrans ryckare, sitter med pincett o tar bort hår på intima ställen, kan inte sluta trots att det gör ont.
    Jag har fått diagnosen Tricotillomani.

Anonym (asbramamma) skrev 2009-04-28 07:56:28 följande:
    Glad att jag hittade denna tråden.Finns det fler mammor eller pappor här inne med AS?Jag har 2 barn och är ensam med dem och varit från start.Hoppas hitta fler som har AS här. Jag väljer att vara anonyn till en början men kommer komma ut lite senare då jag landat i allt. Hadt diagnos i 2½ år nu men fortfarande inte landat i det än..
    Här har du en till mamma med AS/ADHD mm mm *S*
    Hur gammla är dina barn?
  • Anonym (concerta)

oj vad mina ben ser ut nu...har använt silképil och då blir det inåtvuxna hår som jag sen sitter och klämmer ut så jag är alldeles prickig :O

ja naglarna biter jag på åxå i perioder...har haft det jobbigt med min sambo ett tag nu (som iof har flyttat men ändå spökar) så nu är jag inne på en bitarperiod igen...och klämma :(

• Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-04-28 09:40:28 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-27 23:04:03 följande: Här har du en till mamma med AS/ADHD mm mm *S*Hur gammla är dina barn?
    ja du vet inte om de går att ta bort på alla ställerna.

är AS = Asperger?

jag trode ni pratade om dödadjur..

ja ska får reda på torsdag om jag har aspberger jag är mamma..
  • Anonym (fia)
    Kaldorei skrev 2009-04-28 00:12:42 följande:
    Weeeei jag har inte bitit på naglarna sen i torsdags! *lycklig* det syns faktiskt liiite liiite vitt i kanterna till å med, iaf på långfingret och tummarna! var tvungen att starta en tråd om det också =) Kanske finns fler nagelbitare här i ADHD-tråden också, då jag tror många med just ADHD kanske har problem med nagelbitning..... (det är ju nånting att pilla med när man måste sitta stilla)www.familjeliv.se/Forum-5-73/m43464383.html
    tar sönder nagelbanden och drar upp revor längs fingertopparna, har gjort sålänge jag kan minnas. har ständigt revor och trasiga hudtaggar runt naglarna o aldrig fina naglar alltså. sen jag började med concerta har jag spänt av en hel del och faktiskt gått flera dagar i sträck utan att pilla så de har till o med läkt flera ggr, hurra. men det är nog adhd drag det är jag säker på, är ju som du säjer ett sätt att hålla sig i rörelse när man ska va still. har också haft perioder när jag dragit hår från benen som slags manuell vaxning, helgalet maniskt kunde sitta i mitt rum hela dagen för det blir ju aldrig klart när man har håriga ben som jag. men det har jag slutat med tror jag, hjälps av att hålla dem rakade året om så man inte får chansen att börja dra. grattis till dina nageltippar, känns härligt eller hur!
Svar på tråden vuxna med adhd add as