• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-04-26 21:12:41 följande:
    Det är precis det du inte ska göra. Gå ifrån en stund, läs en annan tråd. Eller tala om att åsikten är puckad, men skriv inte att personen är det. Det är skillnad, ser du.
    Vet ju de men jag gör ju för faan mistaget om och om igen. Suck!!
  • Anonym

när jag var liten ville bup utreda om jag hade AS .. vilket min mamma tyckte var helt absurt .. men men i alla utredningar så kom dem fram till att jag inte had det .. när jag var 13 år började jag få svårt att sova ..kunde inte sova på nätterna ..det var där det började .. sen har jag varit som dag o natt varje dag .. kan få riktiga vredesutrbrott kan aldrig sitta stilla och gör jag det måste jag pilla på saker .. kan aldrig stå helt stilla utan hoppar fram o tillbaka.. pratar snabbt rör mig snabbt .. folk får ibland skämmas för mig för jag kan bli så exalterad eller riktigt förbannad.. min sambo tycker det är jätte jobbigt med mina humörsvängningar..

• Anonym

är otroligt spänd så jag har drabbats av spänningsyrsel..

• Anonym (concerta)
    Anonym skrev 2009-04-26 19:55:39 följande:
    [citat]
    du som äter concerta? hjälper dem mot ångest?? tror jag lider av adhd men har en sån hemsk ångest oxå..kan adhd ha typ samma symtom som bipolär ?? har man ett manisk beteende när man har adhd??
    [/citat

den hjälper inte mot ångest...inte på mig iallafall,jag tär attarax när det är som jobbigast
    jag har varit /är rätt manisk iallafall när det gäller städning och att ha det i ordning hemma...jag mÅSTE ha det rent, dammfritt, tomt på disk och blir galen när det är flä'ckar överallt *S*
  • Aquagreen

Anonym - Hjälper inte på mig heller, har också Atarax men vet inte om jag eg tycker de hjälper, när de är som värst har jag vissa grejer jag kan göra för att dämpa ångesten (inte piller)

• Anonym

aquagreen: dem här funkar inte på mig lergigan ,atarax,sobril,theralen ..

• ensamhemma

jag har nyligen hämtat ut lergigan istället för att äta oxascand,för min läkare är helt anti mot det.

jag tog 2 lergigan iförrgår kväll när jag började få ångest men jag fick såna myrkrypningar o kramper i benen att jag kunde inte somna fast sömntabletten hade börjat verka,det va hemskt,jag var tvungen att gå runt i lägenheten i flera timmar innan det släppte,tror jag somnade vid 4 på natten...gick omkring som en fylltratt för jag var ju helt groggy i skallen.

atarax är ett sockerpiller för mig funkar inte alls.
    theralen gör mig slö men ångesten sitter kvar o kan t om bli värre av det.

nu är frågan vad för slags andra lugnande kan man få utskrivet för nåt behöver jag ha hemma när det blir riktigt illa.

• Licens To Kiss

Killkompisen med asperger äter snabba kolhydrater (potatis)  (aldrig långsamma pasta osv), dricker läsk dagligen och mår oftast jävligt deppigt. (Han har ingen partner som kan ställa till saker för honom). Kan kosten vara en orsak till hans mående?

• HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-04-27 08:37:27 följande:
    Killkompisen med asperger äter snabba kolhydrater (potatis)  (aldrig långsamma pasta osv), dricker läsk dagligen och mår oftast jävligt deppigt. (Han har ingen partner som kan ställa till saker för honom). Kan kosten vara en orsak till hans mående?
    Det tvivlar jag på. Om det inte är så att han sväller ut av den.
    För min egen del så kom sig depparna (tror jag) av att aldrig bli förstådd. Att aldrig passa in någonstans.
    Jag trodde ju att jag tänkte som alla andra, varför kunde de då inte förstå vad jag menade? Ville de inte? Liknande frågor fanns alltid. Massor med frågor men inga svar. I alla fall inte då! Klart att man inte mår bra av det.
  • Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-04-27 08:45:40 följande:
    Det tvivlar jag på. Om det inte är så att han sväller ut av den. För min egen del så kom sig depparna (tror jag) av att aldrig bli förstådd. Att aldrig passa in någonstans. Jag trodde ju att jag tänkte som alla andra, varför kunde de då inte förstå vad jag menade? Ville de inte? Liknande frågor fanns alltid. Massor med frågor men inga svar. I alla fall inte då! Klart att man inte mår bra av det.
    Okej för jag känner frustrerad på honom. Frustrerad över att han aldrig har en bra dag.
Svar på tråden vuxna med adhd add as