• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • ensamhemma
    Himmelkropp skrev 2009-04-28 14:18:59 följande:
    jag var precis iväg. Handlade risifrutti och fil för halva priset och billigt godis.
    jag handlade kräm mjölk grönsaker o frukt,och den obligatoriska tortellinin,jag kan inte leva utan pasta,älskar alla pastarätter.
  • Licens To Kiss
    ensamhemma skrev 2009-04-28 14:54:55 följande:
    jag handlade kräm mjölk grönsaker o frukt,och den obligatoriska tortellinin,jag kan inte leva utan pasta,älskar alla pastarätter.
    Hihi okej!
    Kylvaror behövs alltid. De är de som kostar mest när jag kollar matkostnaderna.
  • Anonym (fia)
    Aquagreen skrev 2009-04-28 14:53:15 följande:
    Anonym (fia) skrev 2009-04-28 13:17:22 följande:
    Dom vet inte om de är de, men mina besvär med smärta kom 2 dagar efter Concerta blev insatt, så den är helt klart misstänkt som bov.Jag vet inte varför eg, jag är sådär att jag "låser" på saker o jag har bestämmt att Ritalin är skräp (utan att ens ha provat) Metamina känns "renare" jag har varit Amf missbrukare några år o haft god effekt, lite därför jag tror Metamina kan hjälpa mig mer.Concertan funkar ju till viss del men först efter ha höjt upp till 90 mg, vilket är en ganska så hög dos.
    ok som jag då, har oxå använt amf, funkade i 10 år sen åkte vi dit såklart, o det blev socutredning osv. Därför var ja helren i ett halvår innan jag fick diagnosen o concertan, kanske därför att 54 har räckt hittills på mig. Håller tummarna att levern friskar på sig, känns det bättre än?
    Känner ingen som tar ritalin men har för mig att skillnaden är tablettformen bara, att man får ta dem oftare för det går ur hela tiden. Tänker hela tiden på dig idag, hoppas det fixar sig.
  • ensamhemma

Anonym (fia) skrev 2009-04-28 16:00:59 följande:

ok som jag då, har oxå använt amf, funkade i 10 år sen åkte vi dit såklart, o det blev socutredning osv. Därför var ja helren i ett halvår innan jag fick diagnosen o concertan, kanske därför att 54 har räckt hittills på mig. Håller tummarna att levern friskar på sig, känns det bättre än?Känner ingen som tar ritalin men har för mig att skillnaden är tablettformen bara, att man får ta dem oftare för det går ur hela tiden. Tänker hela tiden på dig idag, hoppas det fixar sig.
    jag tar ritalin 3 ggr om dagen och mår kanonbra på dom,de är 10 mg tabletter.

började med concerta och mådde skit på dom,tog då 2 ggr 18 mg en på morgonen o en på e.m men det funkade inte alls för de gick ur alldeles för fort och det kändes som att jag hade konstant avtändning...
  • Anonym (norran)

Fan vad jag är less. Har just bråkat med killen... igen... Han vet exakt hur han ska göra för att få mig arg, upprörd och ledsen och han trycker på varenda grej till max varenda gång. Och det slutar alltid med att han hotar med diverse saker som att göra slut och jag ska sitta och grina och bön och be att han ska stanna hos mig. Nu har vi bråkat på telefon och för första gången så blev jag så jävla arg att jag skrämde mig själv och vrålade åt honom allt vad jag kunde att han för en gångs skull ska hålla käft och lyssna på MIG och inte bara mala på om sig själv. Jag är fortfarande så arg att jag skrämmer mig själv för jag skulle kunna göra precis vad som helst just nu...

• Anonym (vill man veta?)

innan ni fick diagnos, hur kände ni? Jag och min sambo misstänker att jag lider av något, men vill jag verkligen veta känner jag. Tänk om de säger att jag är "normal", varför beteer jag mig då som en jävla idiot och river sönder halva hemmet och skrämmer mig själv och honom. kanske önskade att jag inte hade fått en diagnos och då går det inte att gå omkring ovetandes mer.. *kluven*

• ensamhemma

Anonym (norran) skrev 2009-04-28 16:20:52 följande:

Fan vad jag är less. Har just bråkat med killen... igen... Han vet exakt hur han ska göra för att få mig arg, upprörd och ledsen och han trycker på varenda grej till max varenda gång. Och det slutar alltid med att han hotar med diverse saker som att göra slut och jag ska sitta och grina och bön och be att han ska stanna hos mig. Nu har vi bråkat på telefon och för första gången så blev jag så jävla arg att jag skrämde mig själv och vrålade åt honom allt vad jag kunde att han för en gångs skull ska hålla käft och lyssna på MIG och inte bara mala på om sig själv. Jag är fortfarande så arg att jag skrämmer mig själv för jag skulle kunna göra precis vad som helst just nu...
    tro mig jag vet vad du menar,man får så nog att det bara svartnar för ögonen..bägaren rinner över helt.
    och det är helt normalt att reagera så när killen håller på med såna psykningar...
  • Fjärilen72

Känner ingen som tar ritalin men har för mig att skillnaden är tablettformen bara, att man får ta dem oftare för det går ur hela tiden.
    Det är 10 mg:s tabletterna med Ritalin tabletter du tänker på, dom får man ta var femte timme eftersom dom går ur kroppen så snabbt men det finns också depåer på 20, 30 och 40 mg som aman tar en (kanske två) gånger om dagen, precis som med Concertan.
  • Aquagreen

ok som jag då, har oxå använt amf, funkade i 10 år sen åkte vi dit såklart, o det blev socutredning osv. Därför var ja helren i ett halvår innan jag fick diagnosen o concertan, kanske därför att 54 har räckt hittills på mig. Håller tummarna att levern friskar på sig, känns det bättre än?Känner ingen som tar ritalin men har för mig att skillnaden är tablettformen bara, att man får ta dem oftare för det går ur hela tiden. Tänker hela tiden på dig idag, hoppas det fixar sig.
    Gullig du är Taaack.
    Nåväl nu har läkaren bestämmt att jag ska fortsätta med Concertan o han tror inte att de är den som påverkar min lever, trots mina dåliga värden o smärta, utslag (sambon säger att jag börjar bli gul i ansiktet) så ska jag alltså fortsätta.
    Jag mår illa o kräks, jag har buksmärtor.
    Jag sa att jag iaf kommer ringa VC imorgon o be dom kolla mer prover ev skicka remiss till sjukhus för vidare utr av levern.
    Jag tror själv inte de är concertan som gör detta med min lever men tror den har utlöst detta.
    Jag ahr sen 14 års ålder tryckt i mig mängder piller varje dag, äter minst dubbeldos panodil varje dag + all annan skit man tagit.
  • HellviHumle
    Aquagreen skrev 2009-04-28 18:36:03 följande:
    Anonym (fia) skrev 2009-04-28 16:00:59 följande: Gullig du är Taaack. Nåväl nu har läkaren bestämmt att jag ska fortsätta med Concertan o han tror inte att de är den som påverkar min lever, trots mina dåliga värden o smärta, utslag (sambon säger att jag börjar bli gul i ansiktet) så ska jag alltså fortsätta. Jag mår illa o kräks, jag har buksmärtor. Jag sa att jag iaf kommer ringa VC imorgon o be dom kolla mer prover ev skicka remiss till sjukhus för vidare utr av levern. Jag tror själv inte de är concertan som gör detta med min lever men tror den har utlöst detta. Jag ahr sen 14 års ålder tryckt i mig mängder piller varje dag, äter minst dubbeldos panodil varje dag + all annan skit man tagit.
    Om du har problem med levern kanske du ska undvika paracetamol, dvs Alvedon, Panodil och liknande. De är inte snälla mot levern, speciellt inte om man haft leverproblem tidigare.
Svar på tråden vuxna med adhd add as