• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Anonym (fia)
    Himmelkropp skrev 2009-04-28 12:20:08 följande:
    Min dotter frågade mig igår varför jag står och sitter med stortårna upprätt. Och vad ska jag svara på de? Vet inte själv att jag gör så men jag har märkt att de hindrar mig från att få ont i kroppen när jag inte får utlopp för min rastlöshet.
    hahaha, ser detta framför mig, så charmigt!
  • ensamhemma
    Himmelkropp skrev 2009-04-28 13:35:28 följande:
    Det här med on/off förhållande blir nog lätt då vi adhdàre ställer för höga krav på oss själva och även känner oss pressade många gånger som gör att vi sparkar rakt ut. Oförståelse är såå jobbigt när problematiken är olika.
    det värsta är nog när dom närmaste vet om att man har adhd och vet att det är ett slags funktionshinder,men ändå så behandlar dom en som en NT(normal)
    och ställer krav o förväntar sig att man ska palla med som dom gör.

undra hur ett förhållande skulle vara om jag hade en pojkvän med adhd,skulle det vara enklare än att vara ihop med en normal kille?
  • Licens To Kiss
    ensamhemma skrev 2009-04-28 13:49:06 följande:
    det värsta är nog när dom närmaste vet om att man har adhd och vet att det är ett slags funktionshinder,men ändå så behandlar dom en som en NT(normal) och ställer krav o förväntar sig att man ska palla med som dom gör. undra hur ett förhållande skulle vara om jag hade en pojkvän med adhd,skulle det vara enklare än att vara ihop med en normal kille?
    Förståelsen skulle finnas där. Jag tror att problematiken ska vara ganska lika. Jag känner ialla fall att om jag är ihop med nån som är tvärtom mig blir jag frustrerad på det lata beteendet. Jag är driftig och ganska spännande och jag behöver nån som är på när det gäller såna saker och inte behöver fundera så mycke på om de går elelr inte utan bara haka på i svängarna.
  • Licens To Kiss
    Anonym (fia) skrev 2009-04-28 13:48:18 följande:
    hahaha, ser detta framför mig, så charmigt!
    Hihi hon är go min dotter. Så himla nyfiken och frågar om hon undrar rakt ut. Hon är härlig.
  • SusanK

Jag har läst böcker, sett på dokumentärer mm för att få en viss förståelse för hur han fungerar. Men det går inte in. Jag förstår inte hur han fungerar. Och han hjälper gärna inte till med frågorna jag har.
    Har ni några tips om något jag kan läsa, se för att få större förståelse för hans handikapp?

• Anonym (fia)

nej fan. på 5 min hann ungarna hälla ut en flaska barnolja på badrumsgolvet och börja åka skriskor därinne! jag hörde ju att dom hade roligt men fan också, vad gör jag nu det är så jävla halt så man kan inte stå upprätt så jag kommer ju inte in till städgrejerna. FAN FAN jag trodde jag va någolnda städklar här idag så måste de hitta på nåt sånt. Skit. Har fått rulla ut papper över så långt ja nådde men hatar när papper blir blött o klöks om jag ska hantera blött papper usch. Tack o lov så svimmade jag inte av ilska utan bet ihop o gick iväg hit. Ska tillbaks nu o tänka ut en plan hur jag ska få det rent. Det flyter därinne, ingen liten vanlig natusanolja utan såklart nån jävla billighetsbautaflaska.ååååååååå

• ensamhemma

jag har så långtråkigt idag,och ingen att "leka" med. buhuu alla är utloggade på msn oxå.
    får väl klä på mig o gå till affären och handla så man får nåt gjort idag....vill nån följa med???hihihihi

• Licens To Kiss
    ensamhemma skrev 2009-04-28 14:12:22 följande:
    jag har så långtråkigt idag,och ingen att "leka" med. buhuu alla är utloggade på msn oxå. får väl klä på mig o gå till affären och handla så man får nåt gjort idag....vill nån följa med???hihihihi
    jag var precis iväg. Handlade risifrutti och fil för halva priset och billigt godis.
  • SusanK

Jag skriver nog i fel tråd. Såg att det finns en tråd för oss som är anhöriga till adhd:are.
    Hoppas ni får en trevlig dag.

• Aquagreen

Anonym (fia) skrev 2009-04-28 13:17:22 följande:

nej det förstår jag. men vet dom att det är concertan som levern inte tål eller kan det va nåt annat? ursäkta tjatet men jag kan inte släppa det. Varför tvekar du på ritalin? Skadar ju inte att kolla om doktorn kan ge metamina om du hellre vill prova det. Känslig fråga-har du provat amfetamin ? inte för att jag tipsar men bara för att veta vad i cs som dämpar dina symtom.,,
    Dom vet inte om de är de, men mina besvär med smärta kom 2 dagar efter Concerta blev insatt, så den är helt klart misstänkt som bov.
    Jag vet inte varför eg, jag är sådär att jag "låser" på saker o jag har bestämmt att Ritalin är skräp (utan att ens ha provat) Metamina känns "renare" jag har varit Amf missbrukare några år o haft god effekt, lite därför jag tror Metamina kan hjälpa mig mer.
    Concertan funkar ju till viss del men först efter ha höjt upp till 90 mg, vilket är en ganska så hög dos.
Svar på tråden vuxna med adhd add as