• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Kaxelina

Blir tokig snart. Var inne på ett annat forum och skrev lite om mig. Nä det där är ingen adhd utan snarare as. Suck tänkte jag. Frågade vidare i ett annat forum om man verkligen måste ha special intresse när man har as. Nä sa en och hade läst i någon engelsk sida att det behöver man inte ha. Jaha så bra då.

Alltså det jag blir tokig/orolig över är att nu finns det 4 olika diagnoser eller drag från alla hos mig. Jag borde inte leva idag med alla dessa diagnoser. Är ni nyfikna på vilka det kan vara. Men det tror jag redan att ni vet.

adhd - bipolär - tourette - as

Så fort min utredning är klar så tänker jag ansöka om förtidspension och stannan hemma hela dagarna där jag trivs bäst.

Jag vill ha någon att prata med men på alla ställen är det liksom dött. Typ. Borde väl gå och sova nu men har ingen ro i kroppen förrän jag tagit reda på hur det är ställt med mig vilket jag inte kommer att få reda på idag ändå.

Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • Licens To Kiss
    Kaxelina skrev 2009-05-14 22:14:17 följande:
    Blir tokig snart. Var inne på ett annat forum och skrev lite om mig. Nä det där är ingen adhd utan snarare as. Suck tänkte jag. Frågade vidare i ett annat forum om man verkligen måste ha special intresse när man har as. Nä sa en och hade läst i någon engelsk sida att det behöver man inte ha. Jaha så bra då. Alltså det jag blir tokig/orolig över är att nu finns det 4 olika diagnoser eller drag från alla hos mig. Jag borde inte leva idag med alla dessa diagnoser. Är ni nyfikna på vilka det kan vara. Men det tror jag redan att ni vet. adhd - bipolär - tourette - as Så fort min utredning är klar så tänker jag ansöka om förtidspension och stannan hemma hela dagarna där jag trivs bäst. Jag vill ha någon att prata med men på alla ställen är det liksom dött. Typ. Borde väl gå och sova nu men har ingen ro i kroppen förrän jag tagit reda på hur det är ställt med mig vilket jag inte kommer att få reda på idag ändå.
    Söt du är!! Jag har gått i dom tankarna och dom tar inte slut. Inte ikväll och inte imorrn dessvärre. När man har AS har man speciallintressen visst. Har HH sagt nåt om. Var tusan är våran tråd-tomte nu då??????????
  • tristania

Jag är verkligen superspeedad (vet inte ens hur det stavas)!Jag bråkar med alla, går igång för minsta lilla skitgrej! Just nu är livet verkligen skit! Concertan hjälper inte heller!!!!!!!!!!!!Gaaahhhaaaaaaaaaaaaaaaaa! 

• Licens To Kiss
    tristania skrev 2009-05-14 22:18:38 följande:
    Jag är verkligen superspeedad (vet inte ens hur det stavas)!Jag bråkar med alla, går igång för minsta lilla skitgrej! Just nu är livet verkligen skit! Concertan hjälper inte heller!!!!!!!!!!!!Gaaahhhaaaaaaaaaaaaaaaaa! 
    Hej! {#lang_emotions_sunny}
    Long time no see.
  • tristania
    Licens To Kiss skrev 2009-05-14 22:20:04 följande:
    Hej!  Long time no see.
    Åh hej Förlåt att jag är så jäla arg....Blir bara så galen på mej själv! Jag är superdampig just nu!
  • Kaxelina

Vem är HH?
    Det där med specialintressen kan jag säga så här. Jag har ett intresse i taget och är väldigt inne i det men aldrig blir jag en expert på det men det har väl med adhd att jag inte fullföljer det jag påbörjat så att säga.

• HellviHumle

Licens To Kiss skrev 2009-05-14 22:16:51 följande:

Söt du är!! Jag har gått i dom tankarna och dom tar inte slut. Inte ikväll och inte imorrn dessvärre. När man har AS har man speciallintressen visst. Har HH sagt nåt om. Var tusan är våran tråd-tomte nu då??????????
    Här är jag. Jag läser allt men ligger lite lågt.
    Specialintresse är ett kriterium som tyder på AS. Jag är inte säker på att det är ett nödvändigt kriterium.
    Jag har en egen teori om de här diagnoserna. När jag läser om era och andras olika symtom så undrar jag om det verkligen är så att det är vattentäta skott mellan de olika diagnoserna. Jag tror att gränserna är väldigt flytande. Jag tror rent av att diagnosen, i viss mån, är beroende av den som utreder. Det känns inte som att det skiljer så mycket. Det kanske är därför som en del svarar bra på behandlingen medan andra inte har någon nytta alls av den.
  • Anonym (Hej)
    Kaxelina skrev 2009-05-14 22:14:17 följande:
    Blir tokig snart. Var inne på ett annat forum och skrev lite om mig. Nä det där är ingen adhd utan snarare as. Suck tänkte jag. Frågade vidare i ett annat forum om man verkligen måste ha special intresse när man har as. Nä sa en och hade läst i någon engelsk sida att det behöver man inte ha. Jaha så bra då.Alltså det jag blir tokig/orolig över är att nu finns det 4 olika diagnoser eller drag från alla hos mig. Jag borde inte leva idag med alla dessa diagnoser. Är ni nyfikna på vilka det kan vara. Men det tror jag redan att ni vet.adhd - bipolär - tourette - asSå fort min utredning är klar så tänker jag ansöka om förtidspension och stannan hemma hela dagarna där jag trivs bäst.Jag vill ha någon att prata med men på alla ställen är det liksom dött. Typ. Borde väl gå och sova nu men har ingen ro i kroppen förrän jag tagit reda på hur det är ställt med mig vilket jag inte kommer att få reda på idag ändå.
    när du blir manisk, vad gör du då?

jag har nog förtidspension fast jag är under 30. adhd, asp, tourets/tics är rätt vanligt de hänger ihop . de är inte främmande attmna kan ha flera diagnoser. jag har iaf 3 utav dem

hoppas du får reda på vad det är med dig snart.

/////////////
    Idag orkade jag inte med mer inre stress, så jag mailade på sen em till min psyk läkare, något måste hända. jag klarar inte av allt som är , händer, måsten, och ugnande hjälepr inte. Och jag kanske tog mig vatten överhuvudet då jag köpte vår senaste familjemedlem.

nu ska ja ner o ta insomningstablett. och ta upp barnet o sätta på toan. o hoppas på att kunna få Somna tidigt utan en massa ångest.

vart kan man prata med andra med adhd, damp asp? då jag inte vill lämna ut mitt nick. jag vågar inte stå för mitt rätta jag.
  • Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-05-14 22:24:20 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-05-14 22:16:51 följande: Här är jag. Jag läser allt men ligger lite lågt. Specialintresse är ett kriterium som tyder på AS. Jag är inte säker på att det är ett nödvändigt kriterium. Jag har en egen teori om de här diagnoserna. När jag läser om era och andras olika symtom så undrar jag om det verkligen är så att det är vattentäta skott mellan de olika diagnoserna. Jag tror att gränserna är väldigt flytande. Jag tror rent av att diagnosen, i viss mån, är beroende av den som utreder. Det känns inte som att det skiljer så mycket. Det kanske är därför som en del svarar bra på behandlingen medan andra inte har någon nytta alls av den.
    Härligt!! Vi behöver dig.
  • Kaxelina
    Anonym (Hej) skrev 2009-05-14 22:26:46 följande:
    när du blir manisk, vad gör du då?jag har nog förtidspension fast jag är under 30. adhd, asp, tourets/tics är rätt vanligt de hänger ihop . de är inte främmande attmna kan ha flera diagnoser.

Vad jag gör. Säg något jag inte gör. Hihi. Jo jag springer runt typ och studsar och vet inte vad jag skall ta mig till. Pratar massor om allt och ingenting. Lägger mig i andras samtal, vissa på jobbet blir jätteirriterade på mig när jag gör sånt. Jag kör alldeles för fort och gör knasiga omkörningar.

Jag har vetat sen jag gick i skolan att jobba är ingeting för mig. Dom första tio åren sen jag var 18 ungefär har jag haft en stark ångest varje dag som jag skulle på jobb. Varpå jag "sjukskrev" mig själv. Skaffade barn eller så hände det att jag blev opererad och fick stanna hemma några veckor.
Svar på tråden vuxna med adhd add as