• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Licens To Kiss

Att barnet/barnen får adhd kan bero på låg DHA hos mamman. 

Dr. Barbara Levine säger att det är mycket viktigt för gravida och ammande kvinnor att äta tillräckligt med den långkedjade omega-3-fettsyran DHA, eftersom att den behövs för hjärnans uppbyggnad och ögonens utveckling. DHA är viktig för hjärnan under hela livet men extra viktig under slutskedet av graviditeten när fostrets hjärna utvecklas. Vidare säger Levine att låga nivåer DHA kan leda till ADHD för barnet, och för modern kan det leda till ökad risk för depression efter förlossningen.

• Kaxelina
    ensamhemma skrev 2009-05-13 14:16:40 följande:
    strattera,concerta eller ritalin och så finns det metamina men det är på licens. om det finns nå mer vet jag inte. vad får du lamotrigin emot? jag har zeldox som dom påstår ska vara stämningsstabiliserande med egentligen är det mot psykoser tror jag,,,
    Jag tar dom mot att depressioner inte skall bli så djupa och manisk. Hon berättade egentligen inte så mycket.
    Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • Felicia6

Gahh.. skrev ett inlägg på min blogg förut idag o det missförstods som att jag tycker att bara man har fått diagnosen på ett handikapp så slipper man jobba.. åhhh.. det är ju inte alls vad jag menar.. så jag försökte förklara o skrev ett nytt inlägg.. missförstods ändå.. :S

Nu raderade jag dom och skrev en sista "förklaring". Kan folk inte fatta vad jag menar i det inlägget så orkar jag inte förklara mer ändå.

Värsta är att sånt här gör att jag tappar humöret och deppar ner mig :S

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Ysta

Hela mitt liv är ett stor kaos just nu.. Minsta lilla grej som händer nu och jag kommer att bryta ihop totalt och då är det kört. Orkar verkligen inget mer nu. Lägenheten ser förjävlig ut, det är skitit, grisigt, stökigt, grejer överallt och jag får panik. Får nycklarna till nya lägenheten imorrn och imorrnkväll kommer killen hit och ska hjälpa mig att flytta lite smågrejer sen på fredag så ska vi flytta alla möbler och sådant. Jag är en person som verkligen inte klarar av stora förändringar och vad kan man kalla detta?!
    Dessutom har jag fortfarande inte fått nån kallelse till psykiatrin trots att jag väntat över tre månader (vårdgarantin).

• Aquagreen
    Ysta skrev 2009-05-13 20:55:52 följande:
    Hela mitt liv är ett stor kaos just nu.. Minsta lilla grej som händer nu och jag kommer att bryta ihop totalt och då är det kört. Orkar verkligen inget mer nu. Lägenheten ser förjävlig ut, det är skitit, grisigt, stökigt, grejer överallt och jag får panik. Får nycklarna till nya lägenheten imorrn och imorrnkväll kommer killen hit och ska hjälpa mig att flytta lite smågrejer sen på fredag så ska vi flytta alla möbler och sådant. Jag är en person som verkligen inte klarar av stora förändringar och vad kan man kalla detta?!Dessutom har jag fortfarande inte fått nån kallelse till psykiatrin trots att jag väntat över tre månader (vårdgarantin).
    Kan inte din kille ställa upp o hjälpa dig städa? aknske en kompis? dina föräldrar? kanske känns liite lättare för dig om du får ordning på ngt
  • ensamhemma
    Ysta skrev 2009-05-13 20:55:52 följande:
    Hela mitt liv är ett stor kaos just nu.. Minsta lilla grej som händer nu och jag kommer att bryta ihop totalt och då är det kört. Orkar verkligen inget mer nu. Lägenheten ser förjävlig ut, det är skitit, grisigt, stökigt, grejer överallt och jag får panik. Får nycklarna till nya lägenheten imorrn och imorrnkväll kommer killen hit och ska hjälpa mig att flytta lite smågrejer sen på fredag så ska vi flytta alla möbler och sådant. Jag är en person som verkligen inte klarar av stora förändringar och vad kan man kalla detta?!Dessutom har jag fortfarande inte fått nån kallelse till psykiatrin trots att jag väntat över tre månader (vårdgarantin).
    jag ringde vårdgarantin efter tre månader sen fick jag vänta en månad till tills jag fick börja min utredning,hade jag inte ringt så skulle jag förmodligen fortfarande vänta på att bli kallad,så ring dom för då går det snabbare.

jag tycker oxå det e skitjobbigt med stora förändringar allrahelst flytt när allt bara känns kaotiskt runt en men tänk att det är bara övergående,snart har du ett nytt hem som du kan inreda och pyssla med,,,det är härligt att få bo in sig i nåt nytt.
    hoppas det känns lite bättre när du får nycklarna till nya lägenheten för då blir ju flytten mer konkret o då kanske du börjar tänka lite mer positivt.....
    jag tycker du är stark som klarat av allt runt dig just nu.....kram
  • ensamhemma

helt ärligt tjejer, det känns så orättvist att nu när jag ätit circadin (sömnhormon)
    så har jag inga somhelst problem med sömnen,sover hela natten utan att vakna men pga att jag inte hittat rätt nivå på ritalinet så är mina dagar sabbade istället.

varför hittar jag inte rätt dos att ligga på så jag funkar på dagarna???
    o varför får jag inget lugnande när jag har GAD bland diagnoserna?

vad ska jag säga till min läkare så att hon förstår mig,för jag har så jäkla svårt att va på möten eller i butiker eller bara sitta på ett fik om jag inte tar nåt lugnande.det borde väl inte så svårt att förstå att jag behöver nåt för ångesten...ja just det...social fobi står det i mina papper så vad är det som gör det så svårt för min läkare att förstå??????

• Anonym (ADHD?!!)
    Felicia6 skrev 2009-05-12 20:01:09 följande:
    Var hos min läkare idag och det var väldigt givande som alltid. Trivs med min läkare för han är lyhörd och lyssnar på mig och mina idéer också, även om han såklart oftast kan mer. Jag ska börja dela upp min concertados på 3gånger per dag ist för 1gång som jag tagit hittills. Han hoppas på att det ska lindra mina biverkningar som jag fått väldigt starka just nu..Sen så är det tydligen på rätt många då jag läst runt att medicinen går ur kroppen redan vid middagstid, plus att jag som är viktopad har det så att allt går ur fortare ur mig än på en oopad vilket gör att den nog går ur väldigt snabbt på mig oxå. Så det är oxå en anledning till att jag ska börja portionera ut min dos ist för enbart på morgonen.. Om det inte kommer ge några vidare resultat så kommer jag nog få gå över till ritalin och prova det
    hej hej
    hur stor dos concerta äter du? vaddå vikt opad? nu blev jag nyfiken??
  • Anonym (ADHD?!!)
    Anonym (fia) skrev 2009-05-12 22:35:21 följande:
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-12 18:47:21 följande: Liknar lite en slags utmattenhet som jag hade ett par dagar för ett par veckor sen, helt SLUT o ville bara falla hop, svaga ben o kraftlös i hela kroppen? Men även min sambo var sån ett par dar+nåra till i närheten så tar det för ett slags vårvirus. Nu vet jag ju inte hur länge du mått så men är det bara nåra dagar så finns ju "chansen" att det kan va nåt sånt. Jag äter concerta. Tror inte ska ha med det att göra för dig för som du säjer så sparas det inte i kroppen.
    helloooooo
    hur länge har du ätit concerta? och hur många mg? jag ska börja imon igen tänkte jag o ge det en chans till. nu är jag sjukskriven IGEN, orkar ju inte jobba med tröttheten. Har sovit konstant i 4 dagar och inte orkat gå upp ur sängen. idag är det bättre som tur är. men är sjukskriven 2 veckor. Vet i fan vad som händer med mig. men det har ju vart tufft + att jag har gjort en stor bukplastik så det kan vara därför jag är trött oxå.
  • Felicia6
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-14 20:58:50 följande:
    hej hejhur stor dos concerta äter du? vaddå vikt opad? nu blev jag nyfiken??
    Äter 54mg per dag nu 18 på morgonen, 18 en stund efter lunchtid och 18 efter middagen typ så får vi se hur det går

Ja, jag är magsäcksopererad sedan den 26e februari 2008 så jag har gått ner 55kilo nu sedan dess
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
Svar på tråden vuxna med adhd add as