• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Kaxelina
    Vanna K skrev 2009-05-15 11:52:25 följande:
    Tack Kaxelina! Jo, det gick bra, ska stå kvar på samma ritalindos tills måndag då han ska ringa igen. Jag har fått lite prickar i armvecken och har jag otur så är jag allergisk.Svårt det där om man ska läsa på såna sidor eller inte. Superbra för stöd och råd, men helt klart kan man ju bli förvirrad. Eftersom diagnoserna ofta är olika nyanser av samma spektra så är det väldigt lätt att känna igen sig i många saker.När är din utredning klar?
    Jag har inte ens börjat min utredning. :( Ringde till Uppsala och dom hade inte fått någon remiss heller.

Altså jag är inte inne och läser om olika diagnoser för att "hitta fel på mig" eller är på såna sidor som "inte" tillhör mig så att säga men i dom forum så kommer det alltid upp något som dras till AS. Så det är mycket förvirrande eftersom jag inte aktivt söker info om såna saker. Det dyker upp sånt i form av kommentarer
    Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • Anonym (fia)

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-14 21:03:05 följande:

helloooooohur länge har du ätit concerta? och hur många mg? jag ska börja imon igen tänkte jag o ge det en chans till. nu är jag sjukskriven IGEN, orkar ju inte jobba med tröttheten. Har sovit konstant i 4 dagar och inte orkat gå upp ur sängen. idag är det bättre som tur är. men är sjukskriven 2 veckor. Vet i fan vad som händer med mig. men det har ju vart tufft + att jag har gjort en stor bukplastik så det kan vara därför jag är trött oxå.
    Började i februari i år, 36 i en vecka o sen 54 sen dess. Ja ge det en chans till det tycker jag du gör rätt i. Tröttheten kan ju va pga nåt annat tex operationen som du säjer. Skönt för dig att du fått möjlighet att vila, nåt är det ju som tar ut dig när kroppen säjer från såpass. Hoppas du kryar på dig, KRAM!
  • Licens To Kiss
    Anonym (Hej) skrev 2009-05-15 11:06:59 följande:
    du vet säkert att efter påvisad stegring på ältest så sker äl inom 48 timmar
    Ja de vet jag
  • ensamhemma

fick ett brev från soc där det står att dom ska utreda mitt boende, mao kolla om jag e sambo eller inte och dom kommer att göra planerade och oplanerade besök.

och jag vet vem det är som ringt och anmält mig o sagt att jag är sambo vilket jag garanterat inte är.
    på måndag ska jag ringa upp dom och ge dom ett av mina utbrott för inte ens snuten får komma in utan husrannskningsorder så varför ska soc göra det??

ingen kommer oanmäld hem till mig för att snoka det är en sak som är säker.
    men dom kan gärna bok tid för o komma o se att jag har första handskontrakt och inte sambo.

jag är så galen nu så att jag skulle kunna slå sönder nåt...vilken kränkning va?

• Licens To Kiss
    ensamhemma skrev 2009-05-15 16:11:13 följande:
    fick ett brev från soc där det står att dom ska utreda mitt boende, mao kolla om jag e sambo eller inte och dom kommer att göra planerade och oplanerade besök. och jag vet vem det är som ringt och anmält mig o sagt att jag är sambo vilket jag garanterat inte är. på måndag ska jag ringa upp dom och ge dom ett av mina utbrott för inte ens snuten får komma in utan husrannskningsorder så varför ska soc göra det?? ingen kommer oanmäld hem till mig för att snoka det är en sak som är säker. men dom kan gärna bok tid för o komma o se att jag har första handskontrakt och inte sambo. jag är så galen nu så att jag skulle kunna slå sönder nåt...vilken kränkning va?
    Soc är fula som fan!! Har din karl några kläder och grejer hemma hos dig? Förvara dom nånstans i så fall för minsta lilla grej som är hans kan dom anse att du är sambo. Ut med allt från lgh och förråd.
  • Felicia6
    fick ett brev från soc där det står att dom ska utreda mitt boende, mao kolla om jag e sambo eller inte och dom kommer att göra planerade och oplanerade besök.och jag vet vem det är som ringt och anmält mig o sagt att jag är sambo vilket jag garanterat inte är.på måndag ska jag ringa upp dom och ge dom ett av mina utbrott för inte ens snuten får komma in utan husrannskningsorder så varför ska soc göra det??ingen kommer oanmäld hem till mig för att snoka det är en sak som är säker.men dom kan gärna bok tid för o komma o se att jag har första handskontrakt och inte sambo.jag är så galen nu så att jag skulle kunna slå sönder nåt...vilken kränkning va?
    Jag hade känt mig kränkt också, men samtidigt är det ju inte soc fel utan den som anmälde.  Dom måste ju följa sina regler så dom förtjänar nog inte en sån utskällning.. Är nog bättre du ringer dom och förklarar lugnt att du inte vill att folk ska komma oanmälda och att dom inte kan kräva att få göra det men att du hemskt gärna tar emot dom då dom säger till innan och visar upp hemmet o kontrakt för att dom ska kunna se att du inte har nåt att dölja
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Anonym (fia)
    fick ett brev från soc där det står att dom ska utreda mitt boende, mao kolla om jag e sambo eller inte och dom kommer att göra planerade och oplanerade besök.och jag vet vem det är som ringt och anmält mig o sagt att jag är sambo vilket jag garanterat inte är.på måndag ska jag ringa upp dom och ge dom ett av mina utbrott för inte ens snuten får komma in utan husrannskningsorder så varför ska soc göra det??ingen kommer oanmäld hem till mig för att snoka det är en sak som är säker.men dom kan gärna bok tid för o komma o se att jag har första handskontrakt och inte sambo.jag är så galen nu så att jag skulle kunna slå sönder nåt...vilken kränkning va?
    varför ska dom veta om du är sambo eller ej, är det med bidrag att göra? Dom får väl gå efter hur många skrivna det är på din adress kan man tycka. Ja soc innebär kränkning i de allra flesta fall. Sorgligt att så många missbrukar anmälningsplikten till sånt som de får göra i onödan. Men tipset är nog att jamsa med, så slipper man dem fortast. Gör som licens sa, plocka bort om det finns nåt de kan gå på, o sen är det bara att öppna när de kommer. Så kommer de kanske bara en gång. Lyckatill
  • HellviHumle

Och glöm inte kolla badrumsskåpet!

• Anonym (Hej)

Någon som äter Atarax?

hur många tabletter tar du? varför tar du det?

har fått det att pröva om de kan hjälpa min ångest fick ta upp till 15 tabletter/dag

• Kaxelina

Jag har Atarax. Det är lugnande medel som jag fick för att få ro i kroppen så att jag kan somna. Vid behov. skall ta en halv till en hel tablett. Kan även ta då jag får svårt att somna om mitt i natten. Tar tabletten oftast när jag varit på jobb men inte när jag är på ledigt.

Anonym (Hej) skrev 2009-05-15 17:28:52 följande:
    Någon som äter Atarax? hur många tabletter tar du? varför tar du det? har fått det att pröva om de kan hjälpa min ångest fick ta upp till 15 tabletter/dag
    Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
Svar på tråden vuxna med adhd add as