• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Malin 74

Känner mig helt nere,idag har jag inte ens orkat klä mig.Har gått i pyjamas hela dan,bara gråter.Känner mig helt knäckt.Orkar inte se glädje i någonting,allt känns bara tungt och jobbigt nu.Vill bara gömma mig från världen ett tag,bara vara ensam.Vill inte...orkar inte....orkar inte vara social.Vill skita i allt och bara fly...men det kan jag inte.Måste ta hand om barn och allt...

• Aquagreen

Alltså är det bara jag som tycker concerta är en skit medicn?
    Upplever inte att min nuvarande dos ger ngt, blää

• Carolin E

Halloj! Hoppas någon ser min fråga och har svar på den :)

Jag undrar kort och gott vad som händer om man blir gravid när man äter concerta/ritalin/dyl. Självklart förstår jag att man måste sluta, men vad har medicinen för påverkan på fostret? Av vad jag hört ska man helst inte ätit sådan medicin på ett år innan man blir gravid, men om man nu skulle bli det under tiden man äter det? Är det "helkört" då? Aborterar fostret bort sig själv pga medicinen, måste man göra abort, blir ev barn missbildat?

Tacksam för svar

MVH

C

• Licens To Kiss
    Carolin E skrev 2009-04-08 08:46:28 följande:
    Halloj! Hoppas någon ser min fråga och har svar på den :)Jag undrar kort och gott vad som händer om man blir gravid när man äter concerta/ritalin/dyl. Självklart förstår jag att man måste sluta, men vad har medicinen för påverkan på fostret? Av vad jag hört ska man helst inte ätit sådan medicin på ett år innan man blir gravid, men om man nu skulle bli det under tiden man äter det? Är det "helkört" då? Aborterar fostret bort sig själv pga medicinen, måste man göra abort, blir ev barn missbildat? Tacksam för svarMVHC
    Har inge svar på de där.
  • ensamhemma

Malin 74 skrev 2009-04-07 23:35:08 följande:

Känner mig helt nere,idag har jag inte ens orkat klä mig.Har gått i pyjamas hela dan,bara gråter.Känner mig helt knäckt.Orkar inte se glädje i någonting,allt känns bara tungt och jobbigt nu.Vill bara gömma mig från världen ett tag,bara vara ensam.Vill inte...orkar inte....orkar inte vara social.Vill skita i allt och bara fly...men det kan jag inte.Måste ta hand om barn och allt...
    känner mig oxå helt nere,går i pyjamas o oborstat hår....inget lockar inte ens att prta med nån kompis känns givande.
    jag vill oxå bara skita i allt o dra täcket över huvet fram till ungen kommer hem.
    som tur är ska hon iväg o äta middag med en kompis så jag behöver ej laga mat idag
  • ensamhemma
    Aquagreen skrev 2009-04-08 08:08:28 följande:
    Alltså är det bara jag som tycker concerta är en skit medicn? Upplever inte att min nuvarande dos ger ngt, blää
    concertan funkade på mig första veckan men inte nu längre så jag har inte ens tagit den idag,varför peta i sig nåt som ej funkar ändå???
    tog ett par lugnande istället o en kopp kaffe eller rättare sagt 4.
  • ensamhemma

sen jag började med cs så försvann min mens men jag har jordens mensvärk och en del pms besvär....märkligt
    nån mer som har haft samma problem?

• HellviHumle

Carolin E skrev 2009-04-08 08:46:28 följande:

Halloj! Hoppas någon ser min fråga och har svar på den :) Jag undrar kort och gott vad som händer om man blir gravid när man äter concerta/ritalin/dyl. Självklart förstår jag att man måste sluta, men vad har medicinen för påverkan på fostret? Av vad jag hört ska man helst inte ätit sådan medicin på ett år innan man blir gravid, men om man nu skulle bli det under tiden man äter det? Är det "helkört" då? Aborterar fostret bort sig själv pga medicinen, måste man göra abort, blir ev barn missbildat? Tacksam för svar MVH C
    Hej! Jag letade lite på nätet och hittade den här sidan:
    web4health.info/sv/answers/adhd-meds-pregnancy.htm
    Kanske inte besvarar fullt ut men tydligen så vet man inget om riskerna för ev fosterskador.
  • HellviHumle
    HellviHumle skrev 2009-04-08 12:42:20 följande:
    Carolin E skrev 2009-04-08 08:46:28 följande: Hej! Jag letade lite på nätet och hittade den här sidan: web4health.info/sv/answers/adhd-meds-pregnanc... Kanske inte besvarar fullt ut men tydligen så vet man inget om riskerna för ev fosterskador.
    Lite fakta från bipacksedeln:
    "Graviditet och amning
    CONCERTA får inte användas under graviditet. Om du tror att du/din dotter kan vara gravid ska du tala med läkaren innan behandlingen påbörjas.
    Det är viktigt att du/din dotter inte blir gravid under pågående behandling med CONCERTA, eftersom läkemedlet kan orsaka missbildningar hos det ofödda barnet."
  • Queentizzan

har tagit conserta nu ett par veckor.
    jag har fortfarande mina koncentrations svårigheter. men klarar av att vara vaken en hel dag utan att dö av trötthet. knns inte längre som jag sitter i en bubbla och inte kan komma ut. känner inte riktigt samma inre stress men den är inte borta heller. känner mig fortfarande rörig och Oorganiserad. men ändå mer stabil. ska öka till 54 mg i morgon. får la se hur de blir :)
    men de är varjefall bättre så utsikterna är goda tycker jag.

Svar på tråden vuxna med adhd add as