• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Ysta
    ensamhemma skrev 2009-04-07 15:31:17 följande:
    livet går ju vidare oavsett man vill eller ej,men hur går man vidare o läker o blir hel igen efter ett förhållande som knäckt en helt,jag känner mig så splittar att jag går under snart. vad ska jag fylla dagarna med nu? vad händer nu kommer det ta lång tid innan jag mår bra igen som singel? jag tänker aldrig mer vara ihop med den mannen,han har förstört min självkänsla min livslust o hela mitt egenvärde. han har trampat på mig hånat mig,ljugit om allt det bara går att ljuga om, har nu spärrat han för inkommande samtal,en bra början iaf. jag ber till gud att jag snart börjar må bättre o kan njuta av livet som en fri glad person......jag vill gråta ut min smärta men jag kan ej bryta ihop nu när barnet är hemmma......
    Jag vet exakt hur det känns och har ju själv nyligen (slutet på januari) blivit lämnad av min sambo (vi är ju dock tillsammans men han har flyttat ut). Har haft flera jobbiga förhållanden tidigare och jag vet hur tungt det är efteråt att lära sig leva ensam.. Jag kanske inte är så bra på att ge råd men jag är bra på att lyssna. Om du vill surra med någon utanför tråden så får du gärna adda mig på msn om du vill prata, fireflame66@hotmail.com *kram*
  • Kaldorei

Usch, jag känner mig alldele smosig i skallen. grät typ heladagen igår..... har gråtit en skvätt nu ikväll också. Lukas(min son) har blivit så himla jobbig helt plötsligt, de e som en helt annan unge. han slår mig, han vägrar lyssna på NEJ å AJAJ, å GAAAH! Nu sover han tack och lov! Ska laga lite mat snart (inte orkat laga nåt idag) Sen vettefaen vad jag ska göra.

Jag e så HIMLA trött på att vara ensam helatiden, det e superdrygt och jobbigt. speciellt såhär på kvällarna, alla kompisar har ju också barn, så man kan ju inte umgås med dem heller på kvällarna.... suck. =/

• Anonym (Skåne)

Jag har haft en sådan underbar dag idag. Jag och lill tjejen tog en 30 min promenad innan dagis och sedan i em så var vi på lekplatsen och gungade och blåste såpbubblor i över 45 minuter..

och hela tiden så sken solen *ler*

• Ysta

Jag har världens dilemma... Den 22 april så ska jag träffa min handläggare och psykologen på AF. Då ska vi gå vidare med arbetsträning/praktik för min del... Psykologen tyckte att jag kunde fundera själv på vad jag skulle vilja göra och komma med lite förslag. Men jag har verkligen ingen aning om vad jag vill och kan göra! Jag vet att de kommer sätta mig på nåt riktigt vuxendagis om jag inte kan komma med någon bra plats själv. Men hur ska jag kunna veta vad som är bra och passar mig?

• Anonym (Skåne)

Fundera på vad du tycker om att göra? några intressen som du kanske kan arbeta med?

Ysta skrev 2009-04-07 20:47:40 följande:
    Jag har världens dilemma... Den 22 april så ska jag träffa min handläggare och psykologen på AF. Då ska vi gå vidare med arbetsträning/praktik för min del... Psykologen tyckte att jag kunde fundera själv på vad jag skulle vilja göra och komma med lite förslag. Men jag har verkligen ingen aning om vad jag vill och kan göra! Jag vet att de kommer sätta mig på nåt riktigt vuxendagis om jag inte kan komma med någon bra plats själv. Men hur ska jag kunna veta vad som är bra och passar mig?
  • Kaldorei

Jag har lite typ samma problem, för jagkommer säkerligen också få komma ut i praktik....

VILL vara på en blomsteraffär där jag hade praktik när jag var gravid, men han bara vara där 1 vecka då sen blev jag sjukskriven för foglossning. så vågar inte fråga där igen, eftersom dem fått säga nej till flera som kom å fråga då den veckan jag var där om dem fick ha praktik där.... känns liksom en aningen taskigt.... =(

Ysta skrev 2009-04-07 20:47:40 följande:
  • Ysta

Grejen är att jag har bara jobbat inom butik i hela mitt liv och jag trivs bra även om jag har svårt att komma in i "gänget". Annars så tycker jag om att skriva och jag älskar kläder... Blomaffär hade jag gärna varit på men jag är allergisk mot vissa blommor så det skulle nog inte fungera.

Jag vet inte om jag skulle säga att jag är direkt bra på något... Alla jag känner säger att jag är sjukt bra på att uttrycka mig i skrift och jag tycker ju om att skriva...

• Kaldorei

Lokaltidningen? =)

Ysta skrev 2009-04-07 21:03:07 följande:
    Grejen är att jag har bara jobbat inom butik i hela mitt liv och jag trivs bra även om jag har svårt att komma in i "gänget". Annars så tycker jag om att skriva och jag älskar kläder... Blomaffär hade jag gärna varit på men jag är allergisk mot vissa blommor så det skulle nog inte fungera.Jag vet inte om jag skulle säga att jag är direkt bra på något... Alla jag känner säger att jag är sjukt bra på att uttrycka mig i skrift och jag tycker ju om att skriva...
  • Ysta
    Kaldorei skrev 2009-04-07 21:04:15 följande:
    Lokaltidningen? =)
    Nja jag vet inte... Mitt problem är ju också att jag är livrädd för allt som är nytt eftersom det är något som jag kan misslyckas med. Sen har jag ju problemet med minnet också och en massa andra saker. Vill ju så himla gärna passa in nånstans men jag gör ju aldrig det hur jag än bär mig åt. Men som jag skrev så att skriva tycker jag väldigt mycket om, kanske märks på bloggen som jag är med och driver *s*. Ska nog ändå föreslå lokaltidningarna för de på AF så får vi se vad de tycker... Det är värt ett försök iaf.
Svar på tråden vuxna med adhd add as