• trisha

Fler som promenerar för att gå ner i vikt?

Tänkte försöka mig på att starta en tråd för oss som har valt att promenera för att gå ner i vikt. Här kan vi samlas och dela upp- och nergångar samt dela med oss av tips!

Jag har nyligen börjat att promenera en timme om dagen för att gå ner i vikt. Motivationen är att komma i alla sommarkläder jag hade innan jag blev gravid.

Så hur går det för er andra? Vad är ert mål? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-11 22:42
    VIKTLISTAN
    Trisha Startmånad/datum:Februari Startvikt:87,5 Vikt nu:-- Målvikt:73kg

Maddisen_80 Startmånad:slutet av februari Startvikt:103,4 Vikt nu: 96

• Svar på tråden Fler som promenerar för att gå ner i vikt?
  • mickans
    Queentizzan skrev 2009-04-23 12:55:57 följande:
    Vet du ungefär hur långt du går med dom stegen?Har stegräknare på min mobil och den har en rekomendation på 10.000 steg om dagen för bra hälsa. Min man har skit bra mobil för den mäter km man går. Jag vill satsa på en mil om dagen som motions runda, sen går man juh ändå mer bara genom att traska runt och jaga barn och rasta hundar och städa och sånt. Men en mil om dagen är kanske att ta i? De jobbiga för mig är inte att gå de utan att komma ut. jag har lätt för att hitta ursäkter.
    Steglängd är ganska lätt att räkan ut själv. Du går 10 steg och mätar från första sege till det sista och delar det med 10 så har du hur långt ett steg blir
    Maken hjälpet mej, jag fick först upp lite fart såg till att ta första steget brevid honom lade en liten grej där steg 10 blev så sedan tog vi måttband å kollade.

De allra flesta stegräknare även det billiga räknar ut hur långt du gått, jämförelse med hur många steg du tagit. Och man kan även ställa steglängd...så om du har möjlighet kan du kanske lägga en liten slat och investera i en stegräkanre.

det är jue alltid roligt att se hur långt man går och om man kan förkorta tid osv
  • KramizBananiz

80 minuters promenad på morgonen och sex timmar på Kolmården i dag.

• trisha

Hej allihopa, viktlistan för er nya

Trisha Startmånad/datum:Februari Startvikt:87,5 Vikt nu:-- Målvikt:73kg

Maddisen_80 Startmånad:slutet av februari Startvikt:103,4 Vikt nu: 90

Troll mor Startmånad: Slutet på feb. Startvikt: 75, Målvikt: 68, Vikt nu: 71

KramizBananiz: Start: 19 Mars. Startvikt: 70 kg Mål: 65 kg Nu: 69,3 kg

izzaizzaizza : startvikt 74kg mål 60kg Nu: 69kg

linhen: Start: aug -08. Startvikt: 83,5 kg Mål: 58 kg Vikt nu: 67 kg

Sanjos: Start: mars. Startvikt: 72 kg Mål: 60 kg Vikt nu: 70 kg

amidaala: start mars Startvikt: 98 kg Mål: runt 70 kg

tussan06: Start aug -08 Startvikt: 67kg Mål:under 60kg Nu: 64kg

pyret11:vikt den 17/3: 131kg mål just nu: 100kg

Valkyrian: Vikt 22/3=62 kg målvikt 52 kg just nu: 59 kg

Lincon :Start sep-08 Startvikt: 64kg målvikt: 54kg Vikt nu: 55,5kg

Palmyra :start 31/3= 68 kg Målvikt : under 60 kg

havielmo: Vikt idag: 57,6kg Målvikt: 53kg

Du och jag: Start 1:a mars 85kg Målvikt; 70kg Vikt 1:a april; 81,9kg

SummerAnkiz: Start 31/3. Startvikt: 96 Målvikt: 90 till en början

Blubban82: Start 14/4 Startvikt 77,7 Målvikt: 65

Molle2004: start 10/2, startvikt 92,6, målvikt. 78, vikt idag:88,3

• trisha

Jag har ju som sagt varit sjuk och är fortfarande =( lång draget. Och kom ni ihåg att jag skrev att jag var sjukt sugen på godis och nu chips som ja aldrig tidigare gillat. Och vet ni vad, imorgon ska jag göra ett grav test, mensen skulle ha kommit ungefär den 18:de denna månad men har inte sett något än...däremot har jag vissa gravsymptom så imorgon får vi se, spännande. Så om det blir positivt får man tyvärr lägga viktnedgången på hyllan men självklart blir det kortare promenader varje dag ändå.

• mickans

tricha
    berätta nu hur gick det? är en riktigt nyfiken i en strut

Jag har haft en riktigt latmask i helgen, inte gått mer än vad nöden krävt. Tog en liten cykeltur i söndags men mer blev det inte.

Och i dag har mitt promenad sällskap bangat så det blir antaglien crossen i kväll i stället

• tussan06
    trisha skrev 2009-04-27 17:26:42 följande:
    jaaaaaa, jag är gravid igen!!!
    Grattis!!! Är faktiskt lite avundsjuk!=)
Svar på tråden Fler som promenerar för att gå ner i vikt?