• trisha

Fler som promenerar för att gå ner i vikt?

Tänkte försöka mig på att starta en tråd för oss som har valt att promenera för att gå ner i vikt. Här kan vi samlas och dela upp- och nergångar samt dela med oss av tips!

Jag har nyligen börjat att promenera en timme om dagen för att gå ner i vikt. Motivationen är att komma i alla sommarkläder jag hade innan jag blev gravid.

Så hur går det för er andra? Vad är ert mål? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-11 22:42
    VIKTLISTAN
    Trisha Startmånad/datum:Februari Startvikt:87,5 Vikt nu:-- Målvikt:73kg

Maddisen_80 Startmånad:slutet av februari Startvikt:103,4 Vikt nu: 96

• Svar på tråden Fler som promenerar för att gå ner i vikt?
  • trisha
    tussan06 skrev 2009-04-27 17:38:48 följande:
    Grattis!!! Är faktiskt lite avundsjuk!=)
    Tack! Vill du också ha en till eller?
  • KramizBananiz
    trisha skrev 2009-04-27 17:26:42 följande:
    jaaaaaa, jag är gravid igen!!!
    Grattis! Vad kul!
  • tussan06
    trisha skrev 2009-04-27 17:59:29 följande:
    Tack! Vill du också ha en till eller?
    ja, vi ska väl förmodligt börja försöka om 1-2 månader, men ja vill försöka ta mig ner till iaf 62 innan, är ju bara 2 kg ska ju inte bara omöjligt...=) Olivia är ju snart 17 månader..=)
  • trisha

Tack allihopa, jo jag hade också velat gå ner i vikt innan jag blev gravid men jag får väl äta mindre glass, dricka mindre läsk och äta mindre kebab (mmmm det låt gott) denna graviditet. Kämpa på tjejer =)

• tussan06

ja det är ju inte säkert att du går upp så mycket denna gång.
    Jag är ju egentligen bara 2 kg från där ja va innan ja blev gravid förra gången. Hade turen att bara gå upp 13 kg fast jag åt som en häst, men ja gissar på att denna gång så får ja hålla inne på gosaker när det väl är dags..=)

• Du och Jag ver2

Jag gick upp 19kg, å har (hade 1:a april iaf!) bara 0,9kg kvar till utgångsvitkten - men, den låg 10kg för högt den med. Så vill verkligen ner nu innan det är dags igen - för mår inge bra alls när jag ser ut såhär.

Sen e ju min lilla snutta bara 9 mån än så länge - så vill vänta några månader till =)

Sen så tror jag att man kanske inte går upp lika mkt nästa gång - man kan ju inte ligga å slappa på soffan då precis

• trisha

Ja det är sant, denna graviditet kan man ju inte ligga ner så mycket man vill så man kanske inte går upp så mycket. Förresten någon frågade, bf är kring jul i år.

Oj nu slutar vi prata graviditet hahah det här är ju en promenad tråd =D

• Poison Girl

Har haft en liten svacka när det gäller promenaderna... När dottern var sjuk i nästan en vecka så blev det inte så mycket promenerande för mig direkt... Men nu är det nya tag som gäller. Har även börjat med ett övningsprogram hemma med lite övningar för mage och lår bland annat. Har en smula träningsvärk kan jag säga efter gårdagens pass. Ska snart ut på promenad igen...

Svar på tråden Fler som promenerar för att gå ner i vikt?