Pladderbebisarna Del 7
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Hej! Om ni bara visste hur GLADA vi är idag!!! Alex har sovit HELA natten, somnade iofs sent, ca 21, men har inte sagt ett pip förns 7:30. 4 nätter utan välling nu och bara 1 av de nätterna har jag behövt böka lite med honom för att han skulle somna om. HELT underbart! Och vi vågar faktist tro att det här är vändningen. Det bästa av allt är att hela familjen mår SÅ mtk bättre3 då vi alla får sova ostört, underbart! ![]()
Magda: Vad härligt!!! Äntligen!
Hanna: Kroppsform rund är inte den trevligaste, tur att det kommer något bra utav det... för i övrigt är det mest bara vidrigt att vara gravid tycker jag...
Tack tjejer, känns helt overkligt men också helt underbart. en sån sak som är en självklarhet för många andra är så stort för oss!
Nu hoppas vi bara att det inte blir kans när vi återgår till vardagen med jobb och dagis.
Nääääässsstan så vi börjar fundera på att sätta igång syskonverkstan
Han är ju SÅ mkt gladare på dagarna också. Har börjat leka SJÄLV på sitt rum korta stunder vilken han aldrig velat göra innan.
En tanke slog mig tidigare idag. Nästan läskigt. undrar om påsken är speciell för A på något vis. det var påsken i fjol som han slutade amma, och påsken iår som han ändrar nattrutinerna...
Magda: Vad kul att höra!
Det är verkligen A och O med god sömn, Seth var inte alls sig själv när han dunkade huvudet och sov dåligt om nätterna, nu gör han som du säger om A... leker själv, är nöjd och glad... (iofs jäkligt trotsig men... det är väl som det ska?)
Kick... ja det är fasen inte alls kul att vara gravid... icke gillar det inte alls! inga fler barn här inte
Nu har jag iaf bestämt mig för nåt jag funderat på länge... det blir INGEN amning för min del... o det är skönt att ha bestämt sig... för det finns verkligen INGA argument att amma för mig...
Kickan: har han slutat med huvuddunkandet? Trotsig ja...det är bara förnamnet här. Alex är den envisaste unge jag träffat, man får försöka mötas på halva vägen ibland.
idag hoppas jag få lite roliga klädern. Min bror och hans fru har en pojke som blir 5 i sommar, hon hade en hel låda med kläder som hon skulle skicka ner till oss, bl a galonoverall och annat användbart. Spännande ![]()
Hanna: skönt att du bestämt dig
Magda: så gott som, det händer ibland men inte alls som förut och det är väldigt skönt. spännande med lite arvegods, man kan ju hitta riktigt roliga saker dessutom!
Hanna: kommer du ge ersättning från start eller pumpar du som med M? Hur länge pumpade du då?
Gud så härligt det är att läsa Magda!
Varje gång Jordan krånglat nån natt ... som just nu (feber å tänder å snorig å hostig) .... då tänker jag på hur jobbigt ni måste ha haft det, å att det är en fis i rymden och att jag måste klara detta när du klarat hela eran tid. Det hjälper ibland ... förstår inte hur du orkat! Du är en superkvinna! Å gud så ni ska må bra hela familjen nu! Sömn behövs!
Jordan har fått tand 7,8 & 9 nu. Dessutom feber sedan i fredags .. kan vara tänderna... kan vara vaccinationen förra torsdagen ... kan vara förkylning då han börjat hosta igen å snorar som bara den.... bläh. Hoppas han kommer hålla sig feberfri idag så han kan gå till dagmamman i morgon ...
Han har dessutom börjat prata med ... det är jacka, macka, traktor, gurka, cykel .. ja allt försöker han säga nu ... så söt. Det har lixom släppt på igen ... hoppas det fortsätter. För det mesta är det dock ryska ;)