• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • Hannnas
    MagdaA skrev 2009-04-14 08:59:56 följande:
    solen värmer upp rätt bra på dagarna. sen har vi några som elelement som håller tempen på natten.
    ja ok, bra det iaf
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • MagdaA

tips på bra ytterkläder när det är kring 0 och upp mot +10 på dagarna, snö, slask och lera. har ju varit så enkelt i vinter då man "bara" behövt en varm overall, tycker våren är mkt svårare.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • after eight

Magda: Vi har haft fodrade regnkläder till Isabel i vinter. De har funkat kanon. Men det känns kanske lite onödigt att köpa det så här sent, om du nu inte köper ett par som han kan ha i höst också.

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • MagdaA

ae: vad har ni haft under då?

• Hannnas
    MagdaA skrev 2009-04-14 09:19:16 följande:
    tips på bra ytterkläder när det är kring 0 och upp mot +10 på dagarna, snö, slask och lera. har ju varit så enkelt i vinter då man "bara" behövt en varm overall, tycker våren är mkt svårare.
    vi har brallor med tunna överdragsbyxor... dubbeljacka (skal+fleece) så man kan ta av den ena när tempen ökar... inga vantar o ingen mössa när det blir över 10gr...
  • MagdaA
    Hannnas skrev 2009-04-14 09:24:21 följande:
    vi har brallor med tunna överdragsbyxor... dubbeljacka (skal+fleece) så man kan ta av den ena när tempen ökar... inga vantar o ingen mössa när det blir över 10gr...
    vantar är ett måste här iom all snö. och galonisar av något slag då det är lerigt och blött...
  • MagdaA

nu ska vi klä på oss och gå ut. kring 0 än så jag hoppas attdet inte är så geggigt.

• Kickan 84

Magda: Vi har överdragsbyxor och en skaljacka, fleece under när det behövs. Tycker det set vi köpte till Seth är helt kanon!!

Nu ska jag till psykologen...

• Hannnas

Magda... ja man kan nog inte jämföra med oss, för vi har ju annat väder.. här är det ju runt 15gr o ingen snö o massa vårblommor redan... så ingen slask el gegg...

Hade jag varit du så hade det nog blivit galonisar o någon skalis iaf...

Kick... lycka till

• after eight
    MagdaA skrev 2009-04-14 09:23:57 följande:
    ae: vad har ni haft under då?
    Hon har haft vanliga kläder. Regnkläderna är ju varmare än vanliga regnkläder, men inte lika varmt som en overall. Dessutom håller de ju vätan borta bättre än en overall. Skaljacka och byxor har jag aldrig testat, men det är ju säkert också bra. Isabels fodrade regnkläder och fodrade gummistövlar har varit kanonbra i höst/vinter/vår.
    Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7