• sth67

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

Jag startar om tråden hoppas ingen annan gjort det då jag inte kan hitta den..
    välkomna alla gamla kämpare och nya.

• Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....
  • sth67

tack allihopa ingen nämnd eller glömd!! jag är på benen igen och har nu lyckats få i mig mat och mer energi. Vi är besvikna på cvl, trots att jag tycker dom har varit toppen så läser jag om danska kliniker som gör sindelteknik på alla ägg= kollar in i ägget så det ser bra ut så slipper man sätta in sämre ägg. I bryssel och i usa använder man ett sorts glue för att ägget skall fästa osv. I Sverige är vi låååångt efter. Min kille är överrens om att vi måste göra mera ...Varför har jag hela tiden fått samma behandling på CVL , inte en enda avvikelse inte ta ytterligare prover osv. När jag nämnde att några jag känner har fått nedreglera med p-piller för att få jämnare blåsor så fnös det åt mig.. Akupunktur e inget dom heller rekomenderar om det inte är för att man tycker det är avslappnande.. SÅ jag lägger locket på för svenska kliniker och erkänner att jag är 100000 kr fattigare när jag kanske kunde har fått hjälp någon annan stans. Jag säger inte att det är en dålig klinik,tvärt om dom har varit underbara mot oss, men för oss som har sååååå himla svårt att producera ägg och har dåliga simmare så hade det säkert varit bättre om dom nekat oss och rekomenderat en utlands klinik med större resurser direkt.
    Vill samtidigt ge er som känner att plånboken e tom ett tips. förra året gjorde jag 4 försök = 88 tusen. Men då jag har eget företag fick jag dra av det i deklarationen och får nu 45 tusen tillbaka och det blir fler försök. om man inte har eget så kan du få dra det genom ditt jobb både mannen eller kvinnan. Gå in på skatteverket och sök på IVf.
    kramiis en extra kram till dig, vi har hållit ihop länge och jag önskar dig all lycka det vet du !!
    Ni andra, kämpa , ge inte upp.... jag gjorde det i 29 timmar ....sedan är jag back!! kram

• entjej

Sth67: Jag är imponerad av din kämparanda och din förmåga att komma igen! Stor Kraaam"

• sth67

entjej: tack gumman, skall du säga som har kämpat dig grön o blå ;)stor kram
    Innerst inne är det något som gnager och driver en till att inte ge upp. I sverige är dom stenhårda med 43 års gränsen och jag får panik av det. Nu när CVL sa att dom hade fullt inför sommaren trots att jag ev skulle hunnit med ett till försök och läkaren sa att jag kan inte vänta till november för då är mina ägg ännu sämre..hm, varför kan dom inte klämma in mig då om det är så bråttom? dom tror väl inte på mig...hur gott jag än tycker om cvl så har dom inte lyckats föränndra något och det känns som om bara pengarna rullar in där. Vart jag skall vända mig är en annan fråga. Har du/ ni några tips på värdens bästa klinik ;) ?vi åker vart som helst. Får tillbaka pengar genom mitt företag nu när jag har lyckats dra av mina försök i deklarationen.
    Behöver tips...skickar kramar till er alla som kämpar nu...ni vet att jag tänker på er !!

• Turbomamma

Sth67: Har inga tips att ge men jag hoppas och tänker på dig mycket.

Kramiiis: Håller tummarna imorgon!

• sth67

tack turbo
    kram kramiis lycka till!!!

• kramiiis

Vul gick inte bra idag, det hade inte hänt något alls, INGENTING!! inte en enda blåsa syntes till, dvs sämre än i onsdags. Så läkaren säger att vi måste prata lite och säger att det avbryts poängterar igen min ringa ålder, det borde inte vara så här trögt vid 28 års ålder och normalviktig. Sen föreslår han ett försök med gonal-f maxdos korta metoden säger att det inte hinns med innan sommaren. Frågar om han ska skriva ut recept direkt eller om vi vill fundera på det över sommaren. Sambon säger vi vill köra på. Jag stirrar bara och undrar hur jag ska orka, läkaren verkar se det och tittar ledsamt på mig och försökte nog få mig att prata lite. Men vad ska jag säga??

Så nu skickar jag iväg pappren till ÄD, sambon gick med på det iaf efter att jag grät lite i hans famn i hissen ut. Jag orkade inte va stark och hålla emot längre, det gick inte. Jag grät hela vägen till sthlm och nu sitter jag på jobbet som ett stort frågetecken.

VARFÖR?

• Theorese

kramiiis- Gumman tänker på dig!!! Det är självklart att man måste prata igenom tillsammans hur man vill och ska orka gå vidare när man fått det besked ni fått!! Massor av kramar!!

Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....