• sth67

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

Jag startar om tråden hoppas ingen annan gjort det då jag inte kan hitta den..
    välkomna alla gamla kämpare och nya.

• Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....
  • DjurgårdsRutan

Nån som vet om man räknar RD nr 1 från dagen som man gör ET eller är dag nr 1 från dagen efter som man har satt in embryot?

• Turbomamma

Djurgårdsrutan: Det där med Rd är nåt som hittats på här på FL och inget som klinikerna kör med men jag man brukar räkna ET-dagen som 0 och rd 1 som dagen efter. Kram

• kela81
    Turbolina Va roligt att dina bebisar mår bra!

Idag har vi varit tillbaka till Cvl. Jag hadde reagerat bra på pergon, men makens prover var inte bra denna gången heller. Men de sa att vi ska försöka över sommaren med fortsatt pergo och koll med äl stickor och om inte något hänt i augusti så skulle vi gå vidare.
  • sth67

grattis turbo till fina små troll ungar!! Avis jag neeeeej inte alls ;)
    det lutar åt Danmark för oss.. har fått flera olika förslag från olika kliniker osm värkar jätte bra. Har även fått läkartid här i sverige och massor med provtagnings lappar. Nu e jag bara livrädd för att mitt FSH värde gått upp. Men jag har ju druckit örter som skall ha dragit ner det. Vet ni om Largininet kan hjälpa Fsh värdet ner? eller har ni andra tips?
    Stor kram till er alla, skall surfa ännu mera på kliniker nu och oj oj det är mkt nu.
    KRam på er alla jag håller tummarna för er alla

• DjurgårdsRutan

Hej tjejer.
    Hoppas ni har en fin pingst i detta härliga väder. Jag och mannen har varit i Vadstena fre-lör och bott på Klosterhotellet. Mysigt, god mat och lugn och ro. En mysig stad med fian gränder och promenadstråk längs med vättern. Det har huggit till i magen i dag. Vet inte om det är tant röd som är på G eller om det är normalt att det kan kännas så. Är på RD 8 i dag.
    Ha en bra söndag.
    Stor Kram

• Turbomamma

Kela81: Tack och lycka till i sänghalmen nu i sommar !

Sth67: "Mina små trollungar" du är gullig du. Tack så mycket! Tänker på dig ofta och beundrar din styrka. Hoppas verkligen att det kommer att ge utdelning! Visst stannar du väl kvar hos oss även fast du lämnar Cvl?

Djurgårdsrutan: Vad härligt det låter med Vadstena, är så himla mysigt där. Det där med hugg och stick i magen tror jag inte at du behöver oroa dig för. Det borde bara för tidigt för mens och det brukar ju inte kännas som hugg. En del säger att de känner hugg när de ruvat och blivit gravida. Själv tyckte jag nog att jag kände mer hugg och stickningar de gånger jag ruvade och inte blev gravid. Men det satt säkert mellan mina öron och dessutom så slutade jag känna efter och analysera vid sista ruvningen vilket var rätt skönt. Det kommer ändå att visa sig förr eller senare och nu har du ju redan passerat halvvägs. Fortsätter att hålla tummarna.

Ego: Vi köpte bil igår. Typ det första min sambo sa i hissen på Cvl efter att vi fått veta att det var tvillingar var: "Kan vi köpa kombi nu?". Jag vägrade liksom att byta till någon jättestor bil när det bara var han och jag men nu gick det inte att hindra honom längre. Själv tyckte jag att vi kanske kunde väntat några månader till men han vill absolut ha ny bil före sommaren. Vad nu det spelar för roll?

Annars sitter jag just nu och väntar på att få gå till jobbet. Känns sådär när resten av Sverige ska ut och njuta av solen. Samtidigt är det nog lika bra med tanke på mina sönderbrända axlar att jag håller mig inomhus. Massa kramar till alla, från Turbo

• Sweetiepai

sth67 - Skönt att ni funderar vidare. Har hört att Island ska vara bra med!

Djurgården - Vad härligt det låter. Jag har också haft hugg när jag testat minus, men har också hört andra som haft det och testat plus. JAg känner det dessutom ibland mellan behandlingarna så hag tror att det kan vara att stockarna helt enkelt är lite känsligare.

Turbo - Grattis till familjebil!

En fråga, är det någon som vet hur länge efter Pregnyl man kan testa positivt på ett ÄL-test?

Kram på er!

• sth67

turbo, jag har inte gett upp cvl ännu dom erbjöd oss att prova ogen i höst och är det så att vi inte kommer iväg till Danmark så kanske vi provar igen man vet aldrig...
    Sweetie jag har mailat till Island men ej fått svar på över en vecka. De danska klinikerna har varit bäst på att svara och mailar framo till baka.
    Nu har jag mailat mina journaler till 3 kliniker väntar med spänning vad dom skall säga.
    kram på er alla o lycka till

• DjurgårdsRutan

God morgon.
    Står här på jobbet och kämpar mot gråten. Känns som om det är kört. Det kom rosa på pappret nyss när jag var på toa, och jag har molande (mens) värk i magen :(

• sth67

djurgårdsrutan, förstår att det är tungt för dig. kommer du ihåg att jag sa till dig att det kan ta många försök o att du skall ställa in dig på det. Vet att trots att man ställer in sig på det så är besvikelsen lika jobbig var gång. Men du skall inte ge upp hoppet än...rödluvan har inte kommit ordentligt! upp med hakan det kommer säkert gå bra, stor varm kram

Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....