• sth67

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

Jag startar om tråden hoppas ingen annan gjort det då jag inte kan hitta den..
    välkomna alla gamla kämpare och nya.

• Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....
  • kramiiis

sth: har fått journalerna. Har haft mellan 15-20% att lyckas men nu efter senaste så anses chansen kraftigt reducerad. Jag fick max ett försök till på CvL.

pratade om andra tekniker på KS och de ansåg att det inte fanns ngt att göra. Allt annat som görs på andra privatkliniker och utomlands finns det inte tillräckligt med forskning på enligt dom. Hmm. Jahapp. Får väl se vad kliniken i finland säger när vi är där. Men tror vi satsar på ÄD faktiskt om jag får med sambon på det. Helst skippar jag fler ivf nu. Det känns bara skit när man inte ens få en ynka blåsa efter 13 sprutdagar

kram på dig!

linalotta: stor kram!

I don't want to loose control but I'm falling. I just can't believe it.
  • DjurgårdsRutan

sth67 Vad härligt med positiv respons från Danmark. Håller alla tummar och tår för att det skall fungera.

linalotta Massa kramar till dig, förstår din besvikelse. Man får vara bitter. Tänker på dig.

Kramiiis Hoppas att kliniken i Finland kan ge positiva besked. Förstår att du inte orkar göra fler IVF när det blir så få blåsor.

Turbo Tack för hoppet. Ja, jag får väl se till helgen då vi tänker testa, men jag blöder ju fortfarande så jag är inställd på -. Vi har 2 eskimåer i frysen. Så om det inte går, så blir det väl förhoppningsvis FET efter semestern.

Ha en bra dag.
    Stor Kram

• Knodd

Fy fan vilket helvete det är att gå igenom allt det här med IVF.
    Massa kramar till er som möter motgångar just nu, inte roligt alls :(

• sth67

ååå tjejer vill bara krama om er hela bunten,,,,skit just nu på det flesta fronter hör jag. Vill bara säga det finns alltid en annan väg bra man finner den. Ett tips: lyssna på Sarah down finers låt som hon sjöng i melodifestivalen...den ger mig styrka!

• DjurgårdsRutan

Hej tjejer.
    Sån psykisk press att bara gå och vänta in TD. När man dessutom blöder och jag i princip känner på mig att det blir -. Känner mig så upp och ner. Så känslig. Hur har ni andra orkat gå igenom detta så många ggr? Det är ju första gången för mig. Men man kanske orkar mer än vad man tror? Hoppet är ju det sista som lämnar en.
    Önskar så att vi alla här inne skall få våra efterlängtade plus snart.
    Ha en bra dag.
    Kram på er.

• S1R1

sth67: Jag har inte eget företag men min man har...var inne på deras hemsida men kunde inte hitta någon flik med info om IVF. Kan du vägleda mig mer?
    Du får gärna skicka mig ett meddelande till min inbox. Är också nyfiken på om du är missnöjd/besviken på CVL. Bor i Skåne och väger för och emot....Copenhagen Fertilitycenter eller CVL....det har blivit så dyrt i danmark i och med kursen..

Tack på förhand!

• Turbomamma

Linalotta: Vad tråkigt att det inte funkade med frysisarna och trist att ni känner er dåligt bemötta. Kram på dig och hoppas att ni snart kommer igen och orkar kämpa vidare.

Djurgårdsrutan: Ruvningen är jättejobbigt och jag upplevde det helt klart som den allra värsta biten. Då har jag ändå hysterisk gyn.skräck och låg bara och skakade på ÄP. Blöder du kraftigt och du känner att det är kört så är det säkert det. När har du testdag? Själv orkade jag inte vänta in testdag och 2:a behandlingen testade jag inte alls för jag orkade inte se ett minus. På ett sätt är det lättare när man vet. Då kan man tillåta sig att gråta, skrika och vara helt förstörd och sen (fråga mig inte hur) så reser man sig igen, börjar tänka framåt och fokuserar på nya försök. Jag upplevde nästan ovissheten som jobbigast. Du kommer absolut att orka mer än du tror och när du väl lyckas så kommer du att känna dig som en mycket starkare person. Även om du inte plussade på första behandlingen så gick det ju jättebra eftersom du fick 3 embryon av toppkvalité. Finns ju dom som går igenom alltihop och sen inte ens får något tillbaka.

Ego-inlägg: Trött, tröttare tröttast men alltmer glad och lycklig igen. Börjar äntligen känna igen mig själv.

Kramar till alla från Turbo!

• DjurgårdsRutan

Turbo.
    Jag har testdag på måndag, men tänker testa på lördag då har det gått 14 dagar.
    Du är alltid så gullig mot alla. Vi är glada som har dig här.
    Sköt om dig. Vila mycket om du är trött.
    Kram

Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....