• sth67

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

Jag startar om tråden hoppas ingen annan gjort det då jag inte kan hitta den..
    välkomna alla gamla kämpare och nya.

• Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....
  • kramiiis
    DjurgårdsRutan skrev 2009-06-02 13:24:08 följande:
    Kramiis. Vad bra, vi vill inte förlora dig här.Tack för kramen.
    söt du är
    I don't want to loose control but I'm falling. I just can't believe it.
  • entjej
    kramiiis skrev 2009-06-02 12:47:20 följande:
    hej tjejer!jag lämnar nog tråden nu. Var på KS igår och de anser att mina chanser att lyckas med IVF är i princip noll. Jag vet inte om jag orkar ett till försök på CvL även om de gick med på det. Jag går nog vidare mot ÄD.stort lycka till allihop!stora kramar!
    Vad ledsamt besked från KS. Jag önskar er lycka till med ÄD!!! Kram!
  • kramiiis
    entjej skrev 2009-06-02 14:01:31 följande:
    Vad ledsamt besked från KS. Jag önskar er lycka till med ÄD!!! Kram!
    tack vännen!
    I don't want to loose control but I'm falling. I just can't believe it.
  • Turbomamma

Djurgårdsruten: Vad tråkigt med blödningar. Vill inte ge dig något falskt hopp men jag blödde från rd 9 till 12 när jag plussade. Men tyvärr känner man ju sin kropp rätt väl så känns det kört så är det säkert det. Även om man vet att chansen inte är så stor så hoppas man ju ändå mycket och blir besviken. Hoppas att ni snart är på banan igen med nya försök. Visst fick ni några till frysen också. Kram

• Embla82

hallå!
    jag har smygläst tråden nu i några månader och i augusti ska vi göra ivf på linné. Jag tror det var du som skrev om att man kan ta ivf på företaget, och jag frågade J Holte och han sa att han hade "ett utlåtande" från E&Y. Så jag tänker dra vårt på företaget (dock ej avdragsgillt), däremot har jag inte vågat fråga min revisor än, men de bör nog gå bra, eftersom man tar det som ej avdragsgillt. Du kan maila mig om du vill ha namnet på henne. Vi har avtalat fasta priser med henne, men det varierar lite beroende på storleken på företaget såklart. Men det är inga 40 papp.

Knodd skrev 2009-06-02 08:41:18 följande:
    Jag håller på med ett litet projekt inom IVF och undrar om någon av er är/känner någon som är godkänd och auktoriserad revisor. Som inte kostar 40 000/år... hör gärna av er i såfall! kram!
  • sth67

om ni har eget företag kan ni dra kostnaden det har jag gjort får tillbaka ca 45000 kr , gå in på skatteverket.se och slå på ivf så kan ni läsa hur ni gör.
    Kramiiiiis : ååååå nej vad jobbigt, maila genast till Cvl och be om dina journaler och läs igenom dom. där står exakt hur stor chans ni haft på varje försök. på mitt första står det 0-5% blir så förbannad för 22000kr slängdes ju isjön direkt! på mitt tredje hade jag plötsligt 25% chans , lite mer intressant! kan var en mått stock för dig själv.
    Jag fick svar från Copenhagen fertility center idag att dom tror dom kan hjälpa oss att lyckas. Efter att dom löst mina journaler vill dom göra assisted hatsching med laser och antgonistbehandling. fattade inte allt då dom skriver på danska men det som känndes bra var att det var läkaren själv som svarade inte sköterskorna. Har fått en tel tid på fredag..
    Jag önskar dig all lycka till jag kan med massor med kramiisar från mig hör av dig så inboxas vi hädanefter eller så syns vi i vår andra tråd för oss kämpare kram kram
    JAg skriver fortf här ibland då jag känner er alla från 1,5 år tillsammans. Hoppas det är ok? kram på er

• linalotta

nähä nu är jag me så himla less och besviken på allting...vårt sista lilla frysägg gick inte vägen idag heller. Jag har fått så himla dålig support från CVL på slutet tycker jag så jag är riktigt putt på dom just nu. De är ju hur bra och söta som helst då man är där men telefonledes har det varit riktigt dåligt den här gången. Jag har fått köra på gamla meriter som inte lyckades då heller och inga nya körscheman och lite godtyckligt om jag ska börja med hormonerna eller inte. Kort sagt har jag gissat själv hur jag ska göra och jag är glad jag ha gjort det förr annars hade jag inte haft en aning. Idag lovade de att de skulle höra av sig tidigt om ägget inte klaradeupptingen så jag slapp åka så långt. kl 9 ringde jag och de hade inte ens kollat i labbet. Ringer upp en stund senare och säger att det inte klarat sig. Vänd bilen. Tack å lov hade vinte hunnit alla 40 milen som vi gjort sist iallafall. Jaaa jag vet jag är bitter idag!!!

Nya tag.....nya försök till hösten......enda gången man inte vill ha sommar och semester just nu. Det känns ju så långt till hösten just nu!!

Lycka till alla!!

Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....