• sth67

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

Jag startar om tråden hoppas ingen annan gjort det då jag inte kan hitta den..
    välkomna alla gamla kämpare och nya.

• Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....
  • kramiiis

djurgårdsrutan: vet att det är tufft med ruvning och ännu jobbigare när man börjat blöda jag har alltid börjat blöda efter testdag först runt RD 20.
    Men man kommer igenom det. Jag trodde att jag inte skulle orka ngt mer alls efter första ivf:en. Och efter andra när jag inte kom till ET trodde jag inte ens läkarna skulle låta mig försöka igen, men jag fick och sen efter ivf 3 och 4 vet jag inte hur jag orkade vidare.
    Nu när ivf 5 blev avbruten så gav jag väl upp och grät i några timmar men sen är man på banan igen och letar alternativ!
    Man klarar så mycket mer än man tror!
    Och du fick till frysen, det är värt mycket! Du kommer att lyckas! Det är jag säker på!
    Många varma kramar till dig!

turbo: härligt att du börjar känna dig själv igen klart du ska vara lycklig! du bär ju på dina twins så häftigt och nej trots att vi träffades så kunde jag inte förstå att du plussat det går lixom inte in i mitt huvud. hehe. Lär väl fatta när jag får träffa piff och puff hihi
    Kram!

I don't want to loose control but I'm falling. I just can't believe it.
  • DjurgårdsRutan

Tack kramiiis för att du delar med dig av dina erfarenheter. Det betyder mycket för en nykomling i dessa sammanhang.

Kram och ha en bra kväll.

• sth67

S1R1; med facit ihand så hade jag från början valt Danmark..men jag har ju inte varit dit o träffat dom förståss. på Cvl är dom helt underbara och förstående . Men man måste vara lite på själv och man får sällan prata med läkarna mest med sköterskan (per tel) . Dom gjorde säkert vad dom kunde med sina resurser. I danmark har dom tex AHA och andra tekninker och när jag har mailat alla mina provsvar, journaler mm har jag enligt dom 20-25% chans på Cvl har dom hela tiden sagt max 10% trots att det stått olika nivårer mellan 0-20% per gång. Läkaren i Danmark mailar mig fram och tillbaka och det känns tryggt istället för att man hela tiden får prata med en sköterska då man är frustrerad,trots att dom alltid varit trevliga och bra. Men en läkare som man hela tiden kan maial till om sina frågor är himla bra.
    på copenhagen fertility center kostar det 24500 kr per försök på cvl kostar det 22000 så skildnaden är inte så stor. Problemet med Danmark kan vara översättning av recepten. Om man är skriven i skåne skall det tydligen inte vara några problem, vet att malmö har avtal på apoteken med danmark.
    kram på er alla

• Turbomamma

Embla82: Trist att du ska hamna här men hjärtligt välkommen till oss! Kom du fram till hur du ska göra angående 3-pack eller betala per försök?

Sth67: Härligt att det verkar lovande med Danmark. Håller tummarna för dig!

Djurgårdsrutan: På lördag kan du säkert testa även om du troligen redan vet resultatet.

Själv åker jag till landet över helgen. Kramar till alla!

• DjurgårdsRutan

Testade redan i dag,och det blev minus. Visste ju det redan,pgr av de stora blödningarna somjag har haft de senaste dagarna. Nu blir det sommaruppehåll för min del,och sen nya tag i höst efter semestern. På söndag blir det The Boss, å nu kan jag ju dricka lite vin innan. Det gäller att se det positiva i det hela :)

Kram på er tjejer och ha en trevlig helg.

• S1R1

sthtack för 67: tack för ditt svar. 24 500....är det då i svenska kronor, eller? Det är ju inte speciellt trevligt att spendera pengar i Danmark längre....tyvärr. Men i dessa sammanhang är det kanske dumt att tänka i pengar...både och iof.
    Är det Svend Lindeberg du varit i kontakt med? Han är väldigt trevlig och tillmötesgående. Har både träffat och haft telefonkontakt med honom.
    Nackdelen, utöver den danska kronan, är att man tvingas betala fullt pris efter äggplockning oavsett om det leder till ET eller ej. Så är det inte på CVL om jag har uppfattat det rätt. Inte heller på Triangeln (utanför Köpenhamn), en klinik jag väldigt gärna skulle vilja göra IVF på.....men deras priser passar definitivt inte vår plånbok....tyvärr. Då ett av mina försök inte lett till ET och då jag vid alla 4 försöken haft gott om ägg men bara haft 1 eller 2 som varit ok vid ET, känns det lite oroligt att välja en klinik som tar fullt betalt trots ofullbordad behandling. Annars har jag mycket stort förtroende för Svend och övrig personal.'
    Det du beskriver om CVL och läkarnas otillgänglighet samt "enspårighet", påminner väldigt mycket om den klinik jag hade mina landstingsfinansierade försök på (4 st som sagt). Dock tvingade jag dem att göra assisted hatching plus att få 2 embryon tillbaka vid de 2 sista beh. De gick med på det. Har tel tid nästa vecka med Torbjörn på CVL och kommer då ha detta som krav för att välja deras klinik. Tror stenhårt på assisted hatching. Men det det AHM eller AMH (?) testet de erbjuder på CVL då? Är det inte tillförlitligt? Vad är det egentligen de mäter?

Jag ber om ursäkt för att jag kastar mig in i denna tråden med mina egoinlägg, men jag är f.n. inte så stabil att jag orkar ta in allt och allas info. Behöver för en gångs skull fokusera på mig själv. Självklart känner jag med er alla "medsystrar" och önskar er alla kraft, energi och stor lycka i denna svåra process.

• sth67

djurgårdsrutan: kram på dig!!
    S1R1: du är inte alls ego. Jag är likadan ibland, man måste få fokusera på sig själv ibland och ibland funkar det bättre att peppa andra ;9
    för oss kommer det kosta ca 33000 svkr att göra ett försök på CFC. för vi behöver både ICSI o AHA. Så då blir det dyrare. Vet inte om man får betala om det inte leder till ET. Skall maila om det genast. Jag har haft kontakt med både Svend och Jan. Jan talade jag med igår han var mkt trevlig och skojjade i telefonen.
    angående AMH värde så sa dom på Cvl att jag inte behvöde ta det. Jag tror att det inte är så tillförlitligt alltid. Jag har varit super nöjd med Cvl , alla är så gulliga men en av läkarna har varit ganska svår och jag fick magont varje gång jag skulle träffa honom han var nästan nedvärderande och pessimistisk.. Men så fanns det ju en läkare som var precis tvärt om vår favvo Oddvar men honon kunde man ju inte boka hjämt ;) Lycka till nu. kram till er alla

• Maxie

Har nån här fått proggisar mer än 20 dagar efter ett FET? Jag fattar inte att de är så negativa till det om man som patient själv ber om det.

• sth67

maxi..nej jag har inte hört talas om det...jag har aldrig plussat så det kan vara orsaken...lycka till!!

Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....