• Sirelisse

Planera dop

Ska döpa min son den 27/6. Han kommer då att vara 4 månader. Behöver hjälp med tips och idéer med allt från inbjudningskort till tackkort och däremellan.

Kyrka är bokad och programmet där så gott som klart.
    Vi har bokat församlingslokalen som har en stor trädgård och planerar att grilla lite mat samt bjuda på kaffe och tårta.

Vi räknar med ca 50 vuxna och 30 barn, på ett ungefär och har tänkt oss fiskdamm för barnen.

I övrigt har vi ingen aning om tex var man hittar fina inbjudningskort, bordsdekorationer etc...

Blir glada för alla tips och idéer

• Svar på tråden Planera dop
  • HejHoppDå
    smulis 87 skrev 2009-03-26 15:14:09 följande:
    ja verkligen!! har en bekant som ska sjunga..hoppas ja kan hålla tårarna inombords =) för den är riktigt fin.. funderar på gudmor/fadder fortfarande.. har lixom inte förstått innerbörden än..vet att förr var de gudmor/gudfar som hade ansvaret efter föräldrarna men hur är de idag? vet du de? för min son har en styv syster som är 13 år..så tänkte att hon kanske kunde bli Max fadder(?)
    Ja gudmor är färdigt men gudfar är svårare... min sambo har lite svårt att bestämma sig bland sina brorsor hehe...
    Nu förtiden är det väl mer att de ska finnas till hands som vägledning genom livet.
  • HejHoppDå
    smulis 87 skrev 2009-03-26 15:14:09 följande:
    ja verkligen!! har en bekant som ska sjunga..hoppas ja kan hålla tårarna inombords =) för den är riktigt fin.. funderar på gudmor/fadder fortfarande.. har lixom inte förstått innerbörden än..vet att förr var de gudmor/gudfar som hade ansvaret efter föräldrarna men hur är de idag? vet du de? för min son har en styv syster som är 13 år..så tänkte att hon kanske kunde bli Max fadder(?)
    Ja gudmor är färdigt men gudfar är svårare... min sambo har lite svårt att bestämma sig bland sina brorsor hehe...
    Nu förtiden är det väl mer att de ska finnas till hands som vägledning genom livet.
  • smulis 87
    Ja gudmor är färdigt men gudfar är svårare... min sambo har lite svårt att bestämma sig bland sina brorsor hehe...Nu förtiden är det väl mer att de ska finnas till hands som vägledning genom livet.
    okej mer än som en "ära" då kanske?
  • Viktorsmamma
    Sirelisse skrev 2009-03-26 09:25:58 följande:
    SaraEU:Shit, jag har inte ens tänkt på kläderna.... Dags att börja göra det nu Däremot har jag bokat en fotograf som kommer för att ta bilder från kyrkan och efterfesten. Vi kommer även ha en "fotohörna" där det finns en gästbok för alla att fylla i samt möjlighet till att ta bilder familjevis. Det tror jag kan bli roligt för Samuel när han blir stor att ha.
    okej ja... usch vad mycket det är att tänka på inför dopet!!! man orkar ju liksom inte med riktigt =P

till veckan skickas inbjudningarna ut! så glad över att jag är klar med dom!! så de som ska komma har tid attförbereda ev. ledighet och resor (många har lång resväg)

hur går det för dig Siron med inbjudningarna, kommer ni någon vart?
    Viktor 26/10-08
  • HejHoppDå
    smulis 87 skrev 2009-03-26 21:02:31 följande:
    okej mer än som en "ära" då kanske?
    Ja det kan man nog säga!
    Jag kände direkt att min syster ska vara gudmor. Jag har tre systrar men de två andra är mycket yngre. Denna systern är bara drygt ett år yngre än mig och vi har varit tajta hela livet så det var ett lätt val!
  • Sirelisse

När här kommer vi ingen stans alls. Samuel blir 1 månad idag o är så snuvig att ingen av oss kan sova om nätterna. Ska försöka kolla lite i helgen när maken också är hemma

• Viktorsmamma
    Sirelisse skrev 2009-03-27 12:02:21 följande:
    När här kommer vi ingen stans alls. Samuel blir 1 månad idag o är så snuvig att ingen av oss kan sova om nätterna. Ska försöka kolla lite i helgen när maken också är hemma
    åh trist... viktor blev 5månader igår och han var sjuk förra helgen och är rosslig nu, men sover bättre nu om nätterna.. hoppas förkylningen släpper!

jag tror nog inte vi ska ha några speciella Psalmer, då vi ska ha hemma dop, så känns de som ett val man kan göra att skippa psalmer kanske sjunger 1 under hela akten och då tex. "du vet väl om att du är värdefull" som är den som jag gillar mest.

sen kanske att man sjunger "Idas sommarvisa" som är riktigt mysig också..

eftersom de ska vara hemmadop här, ska man göra något speciellt program tror du/ni? där det står ordningen på allt man ska göra?
    Viktor 26/10-08
  • tessum

Jag rekommenderar att beställa inbjudningskort från www.isamoa.se
    Hon gör jättefina kort, du mailar henne en bild på barnet sen får du tillbaka några olika alternativ att välja mellan. Jag tjorvade jättemycket med henne men fick mitt drömkort. Fort gick det också från att jag skickat henne bilden tills den var klar.

• smulis 87
    Ja det kan man nog säga!Jag kände direkt att min syster ska vara gudmor. Jag har tre systrar men de två andra är mycket yngre. Denna systern är bara drygt ett år yngre än mig och vi har varit tajta hela livet så det var ett lätt val!
    aaa va skönt att känna så på en gång.. =) då känner sig din syster hedrad nu då? =) själv skulle ja bli jätte glad om någon frågade..jag funderar på sambons dotter..hon är 13 år..
Svar på tråden Planera dop