• Sirelisse

Planera dop

Ska döpa min son den 27/6. Han kommer då att vara 4 månader. Behöver hjälp med tips och idéer med allt från inbjudningskort till tackkort och däremellan.

Kyrka är bokad och programmet där så gott som klart.
    Vi har bokat församlingslokalen som har en stor trädgård och planerar att grilla lite mat samt bjuda på kaffe och tårta.

Vi räknar med ca 50 vuxna och 30 barn, på ett ungefär och har tänkt oss fiskdamm för barnen.

I övrigt har vi ingen aning om tex var man hittar fina inbjudningskort, bordsdekorationer etc...

Blir glada för alla tips och idéer

• Svar på tråden Planera dop
  • Hella Pella

Jag vek små ljusblå skjortor av servetterna och satte dit en litn svart fluga. Blev superfint!

• maximum

Hej!
    Har inte läst hela tråden men har ett tips till dopkorten.
    Jag köpte tjockare a4 papper och delade på mitten så det blev 2 kort. sen vek jag det på mitten.
    På framsidan stämplade jag sonens fot. Tog fingerfärg och en kökssvamp och duppade på.
    I kortet skrev jag tid och plats mm.
    Och på baksidan skrev jag vad hans namn betyder och varför han fått sina andranamn.
    Ska posta dom senare idag.

• smulis 87

köpte servetter på www.servettochetikett.se och skrev..på första raden
    välkommen på mitt dop
    Max Anders Frank
    och små hjärtan ¨som bild..blev jätte fina..
    går även ta tapet papper (favorit tapeten kanske) som "rullat" ihop sig och skriva texten inuti och bild om man vill de och sen något snyggt snöre som sitter runt rullen.. =) såg de va någon som hade gjort så till inbjudningskort..

vet inte hur jag ska dekorera på dopet..kanske lite påsk tema..har funderat på de iaf..fiskdamm till barnen där dom fiskar upp ett påskägg med godis =)
    och sen lägga servetterna på tallriken med kanske 3st påskägg (små godisägg) på som prydnad till dukningen..och blåsa serpentiner över borden..men ja vet inte..hjälp någon dopet är till söndagen ..

• Sirelisse

Vad har ni andra önskat er i dop-present till era barn?
    Här är det ett rätt så högt tryck från omgivningen på vad vi önskar oss, inte så lätt att veta när Lillen inte ens är 5 veckor ännu...

Nån som har några förslag?

I övrigt rullar det mesta på här och jag har fått in tips på en fin tårta som är i form av en nalle med barnets namn på alt. en tårta med dopklänning och skor på ovansidan. Kanske ska jag överge min idé om ett tåg med lok och vagnar?

Än sålänge är varken kort, kläder, dekoration etc spikat men nu har jag iaf hittat några idéer vilket känns bra.

Hur går det för er andra?

• Alexi

Vet inte om vi kommer uttrycka några önskningar men tre saker har jag kommit på i alla fall. Den silvriga barnkammarboken (och andra liknande, eller stora fina sagoböcker osv). En stor fin tavla till dotterns rum. Ett smyckesskrin. Det tycker jag är trevliga presenter. Vill helst inte ha så mycket små halsband, silverskedar osv.

Sirelisse skrev 2009-04-01 11:11:58 följande:
    Vad har ni andra önskat er i dop-present till era barn?Här är det ett rätt så högt tryck från omgivningen på vad vi önskar oss, inte så lätt att veta när Lillen inte ens är 5 veckor ännu...Nån som har några förslag?I övrigt rullar det mesta på här och jag har fått in tips på en fin tårta som är i form av en nalle med barnets namn på alt. en tårta med dopklänning och skor på ovansidan. Kanske ska jag överge min idé om ett tåg med lok och vagnar?Än sålänge är varken kort, kläder, dekoration etc spikat men nu har jag iaf hittat några idéer vilket känns bra.Hur går det för er andra?
  • Sirelisse

Vi vill inte heller ha små halsband, silverskedar eller saker i tenn.

Sagoböcker är en bra idé !

• forever love

vi kommer att vänligt men bestämt avböja saker i tenn och silver.

vi har sagt att vi önskar oss klassiska barnböcker, dvd-flmer(typ astrid lindgren)sångböcker osv.

• Viktorsmamma

ska man önska sig saker med? ojoj:P
    det enda jag vet att jag vill att min son ska få är den skeden med klocka upp till på "skedsidan" och på baksidan namn + datum han föddes! den har vi fått i vår släkt.. och jag vill att han ska få den med=) sen så har ja ingen aning om vad man ska önska sig.. roligt det man får egentligen bara

vi skickade ut inbjudningarna i måndags! så nu väntar man spänt på hur många som kommer!

inga svar ännu dock men de har ju till 4 maj på sig att meddela!

dekorationer till bord funderar jag att åka till storstan och gå på panduro! nån som har tips på om deras grejer är bra?

Viktor 26/10-08
  • smulis 87
    Viktorsmamma skrev 2009-04-01 21:28:32 följande:
    ska man önska sig saker med? ojoj:Pdet enda jag vet att jag vill att min son ska få är den skeden med klocka upp till på "skedsidan" och på baksidan namn + datum han föddes! den har vi fått i vår släkt.. och jag vill att han ska få den med=) sen så har ja ingen aning om vad man ska önska sig.. roligt det man får egentligen bara vi skickade ut inbjudningarna i måndags! så nu väntar man spänt på hur många som kommer!inga svar ännu dock men de har ju till 4 maj på sig att meddela!dekorationer till bord funderar jag att åka till storstan och gå på panduro! nån som har tips på om deras grejer är bra?
    håller med dig..roligt att få de man får..har haft jätte många som frågat va vi vill ha och då har vi skämtat om att vi vill ha en thailands resa..hehe..men vi har sagt att de är upp till dom..kläder sa jag till en och vyssanlulltassar till en =) men de är helt upp till dom jag litar på våra bjudna att de blir bra ..
  • Sirelisse

Har sett jättefina spargrisar där man kan få barnets namn och datum påskrivet

Stolar och bord med barnets namn på (såklart i barnstorlek) är ett annat tips jag fått på presenter.

Svar på tråden Planera dop