Vi döpte vår tjej när hon åxå var 4 månder...
Vi gjorde egna inbjudningskort; skrev texten på datorn, skrev ut på fint papper och vek korten omlott, dekorerade och band ihop med skirt rosa band...
Ikyrkan hade vi "det gåtfulla folket" där alla sjöng som ingångslåt, sen sjöng en kompis "handens fem fingrar" av Lisa Nilsson. 1 psalm, "du vet väl om att du är värdefull" + att jag hade skrivit en egen dikt till min dotter som jag läste....
Vi hade fika med olika sorters hembakade småkakor och tårta, som vi beställt på prisextra men dekorerade själva.
barnen satt vid ett eget stort barnbord där det fanns glass, maränger, chokladsås o strössel. Vi hade dopkaffet i kyrkans lokaler. Vi hade tur och fick åxå tillgång till öppna förskolans lokaler där alla barn kunde leka när de fikat klart, vilket de gör rätt fort...:) På barnbordet fanns det även kritor som de kunde måla med på pappersduken.... Uppskattat.
Vi hade färgtema; rosa, vitt och chokladbrunt och det var vita pappersdukar, rosa servetter små buketter med torkad råg, som var ihop bundna med jättefina chokladbruna band. På borden låg även svartvita bilder på vår dotter utspridda.
Bakom kakbordet hängde metallic-rosa ballonger.
Som tack kort tog vi egna bilder med henne och doppresenterna.... ett kort med varje present, sen skrev vi på tacket på baksidan och skickade i kuvert. Det blev jättebra och personligt.....:)
Tror inte att dopet kostade mer än 1.000:- efterom vi gjorde allt själv och då hade vi ungefär 40 vuxna och 20 barn som gäster!!
lycka till