Inlägg från: panzermensch |Visa alla inlägg
  • panzermensch

Järfällaföräldrar 5

Hej, smyger in här om man får Flyttar som det ser ut till Kallhäll i Augusti och vore kul med lite folk i närheten

Livet är som en regnbåge - man behöver både regn och sol för att se alla färgerna
  • panzermensch
    Marina skrev 2009-06-17 20:34:04 följande:
    Välkommen panzermensch kul att ni flyttar hit =) här är många bra vänner i denna tråd, var flyttar du ifrån??? Du får nog ha ett smeknamn för det där namnet var jobbigt att skriva hahahahaha....
    Kalla mig PM eller PMs för det kallas jag i andra trådar Börjar lyssna till det

Kommer "upp" från Jordbro Men är från första grunden själv från Skälby så känns som man kommer lite hem

Jag ska till Kallhäll på förskolejakt och hälsa på i morrn Tips eller saker ni vet som gör att man kanske ska undvika någon förskola?
    Livet är som en regnbåge - man behöver både regn och sol för att se alla färgerna
  • panzermensch
    Stora syster skrev 2009-06-17 20:58:35 följande:
    Vet tyvärr inte så mkt om omr, har bott här i ett år bara, men det finns flera i tråden som hör hemma i kallhäll m omnejd, de verkar dock inte inloggade...
    Får väl se när de kikar in då Ska ringa två i morgon fm och höra om man får komma och titta nu innan sommaren och semester mm. För måste söka NU blir massa pendlande annars om vi inte lyckas få in barnen.
  • panzermensch

Pratatde med barnomsorgen nu i Järfälla, tydligen jättefullt så lär få pendla en del i höst Ska dock ansöka och sen får man hoppas. Hittat två jag gillar och fattat tycke för. Så får väl se!

• panzermensch
    Flurran skrev 2009-06-18 10:41:29 följande:
    PM- vilka 2 har du fatta tycke för om man får fråga o va nyfiken?
    Cylindern och teknikvägen. Ser helst första för de går med Reggiolära nu.
    Marina skrev 2009-06-18 10:38:53 följande:
    Pm Jobbigt att pendla, när skulle ni flytta???
    Första augusti, så vi fixar lägenheten under augusti för sista helgen där är det dop
    Som tur var går de i odenplan nu så är ju till karlberg pendel och sen buss/gå men ändå Orka!
  • panzermensch
    Flurran skrev 2009-06-18 10:51:48 följande:
    Dom 2 är jättepoppis vad jag vet, har en kompis som sökte dom o det var ganska kört... men man kan ju hoppas att ni lyckas knipa en plats iaf.
    Jo tack, fick info om det Kanske bra smak då eftersom alla vill dit
  • panzermensch
    Timba skrev 2009-06-18 13:57:06 följande:
    PM: Lädersättra har reggio emilia pedagogik och det är ett privat nyöppnat dagis och jag vet att de har plats.
    Tror det var den de nämnde.. som var i baracker typ kändes inte så kul. Hur funkar det då med lekplats mm?
  • panzermensch
    Timba skrev 2009-06-18 14:47:58 följande:
    PM: det ärbara tillfälligt i höst flyttar de in i nya lokaler, de håller på och bygger just nu.
    Vet du vart de ska flytta? Kommer det bli bra lokaler och uteplats? (om du vet dvs)
  • panzermensch

Glad midsommar på er!

Här gick vi visst upp 4 idag, jävla sol som luras

• panzermensch
    Disan skrev 2009-06-19 09:07:02 följande:
    PM: Vi har också problem med solen, har mörklagt med massor med filtar för Ronjas fönster, men har nu inhandlat mörkläggningsgardiner som skall borras upp...
    Vi har sådana och ljuset smiter in på sidorna Får göra bättre lösning efter flytten sen

Kanske bosätta barnen i klädkammaren?
Svar på tråden Järfällaföräldrar 5