Inlägg från: panzermensch |Visa alla inlägg
  • panzermensch

Järfällaföräldrar 5

Mirix: Är 83a gått i skälby, barkarby och nibbleskolan

Livet är som en regnbåge - man behöver både regn och sol för att se alla färgerna
  • panzermensch
    Mirix skrev 2009-06-20 09:00:16 följande:
    Min fru e 82:a så då har hon gått en årskurs över dig. Men jag tror inte hon gått på nibbleskolan. Neptuni o skälby o ev barkarbyskolan iaf. Shit läste du hunnit med 4 ungar redan.. jag förstår inte hur det går till!
    Första finns tyvärr inte i livet, hon hann knappt andas luften innan hon somnade in Hon var oplanerad, likaså nr 2 för svor att jag aldrig skulle skaffa barn (åt ppiller). Sen träffa jag sambon och det blev två till
    Livet är som en regnbåge - man behöver både regn och sol för att se alla färgerna
  • panzermensch

Enda affären jag vet är vår ica maxi här på södersidan Så kan nog inte hjälpa. Vet att hela outlet är stängt för hängt undan klänningar på Lindex där.
    Men någon matbutik (större) borde väl finnas, klädaffärer mm tveksamt.

• panzermensch

Åh kalas Mysigt..
    Längtar tills kalasen börjar här igen.. förra året blev det dåligt firande för var dundersjuk och äckligt gravid (avsky graviditeter.. digga förlossning!) så ska ta igen det i år !

Grattis till 2 åringen Ronja! {#lang_emotions_flower}

• panzermensch
    Mirix skrev 2009-06-20 20:46:15 följande:
    UHF ja det låter ju på PMS att det där med skydd inte riktigt fungerar som det ska.. själva kör vi aldrig med skydd men inte blir det några barn för det.
    Hehe har ju både ppillerbarn och psprutebarn
  • panzermensch

Ang syskonvagn hade vi BT förut Ida ville dock inte sitta framåt! Hon blev helsur och sen ville Elvira gå så bytte till singelvagn där Ida kunde åka mot mig (Bugaboo) och båda var nöjda. Nu verkar hon gilla åka framåt och vi har en Phil & Teds. Älskar den men kommer byta till en annan för att kunna fara över järvafältet mm med vår galna råtta (= hund)

• panzermensch
    Mirix skrev 2009-06-21 15:05:48 följande:
    När ungefär brukar det vara dags att leka i sandlådan? Hur blir det på onsdag? Jga har iaf pratat med fanny o "fått lov" att shoppa, äta och gå på bio med er.
    När ungefär som i ålder? Vår äldsta började väl vid 7 mån sitta och peta fundersamt men tvåan började först vid.. 15 mån Så är väl olika

Var ute i järfälla idag och hämtade ut klänningar på lindex. Kändes konstigt att man skulle flytta "hem" igen Snart kommer man kunna smidigare ta sig till tex outlet
  • panzermensch

Mirix: Läcker tapet

• panzermensch
    BackinBlack skrev 2009-06-21 16:34:04 följande:
    Mirix: Superfin tapet! PM: Välkommen hit! Hade glömt säga det. Jag var lite sugen på P&T först, men tänkte att det här var en begränsad period, typ året ut kanske, så då satsar jag på en billigare variant. Om den funkar med Uma och med bilen. Testade en vagn på Baby1 för samma pris, hette X Adventure, men Uma fick plats precis på längden, hon som inte ens är så stor. Så imorgon är hon också ledig (sambon har ledigt pga midsommar) så åker vi och testar storleken på BT.
    BT tar mycket plats i bilen tyvärr För oss blev det just P&T för den tar minst plats. Vi har ju dessutom en hundbur där bak Men kolla på den! P&T kan du ju annars om BT inte funkar fynda på blocket. Mycket bra second hand priser plus många butiker har erbjudanden på den.
  • panzermensch

Vilken är närmaste stormarknad/stora mataffär, är det coop i bromma?

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5