Inlägg från: panzermensch |Visa alla inlägg
  • panzermensch

Järfällaföräldrar 5

Här blev man snorig Så får hoppa idag, jag och karln snorar ihop *hurra*

Livet är som en regnbåge - man behöver både regn och sol för att se alla färgerna
  • panzermensch

Nu är det klart Dårskapet flyttar till kallhäll Fick dessutom välja tapeter mm så vi slipper göra jobbet själva !

*går och däckar och läser ikapp i morgon*

Livet är som en regnbåge - man behöver både regn och sol för att se alla färgerna
  • panzermensch

snowflake: Hälsa att min mamma när hon var.. 48 tapetserade en hel kåk själv på 220 kvadrat Med ledgånsreumatism och nedsatt syn Med sina 163 cm så kanske det blir fart haha

Jo är skönt att det blir gjort, bara de inte är som de som fixade denna lägenhet. Tog 1½ mån för de satt på vår altan drack öl och rökte för det skulle torka istället för jobba fler rum på en gång, dvs måla alla tak, spackla alla väggar sen upp med tapeter.. nej nej rum för rum

• panzermensch
    flingansnö skrev 2009-06-25 07:55:21 följande:
    PM: Ha ha ha, det är imponerande!! Menjust sånnt som man ska va tyst med, för då känner han sig hm..... jag vet inte otilräcklig? inte man nog? Jag vetinte.... han höll på till två inatt och fick upp tre våder till flurran: Vilken dag!! Hoppas det går bra hos läkaren idag! Tänker på dig. Nu ska jag göra picnick och smörja på solskyddskräm. sen väcka sone, (jag fattar inte att han sover fortafarande!!) och sedan dra iväg till poolen! ring om ni går vilse! Kram
    Några våder är ju uppe *försöker se positivt på det*

Flurran: Hästtjej?
  • panzermensch

Hjälp.. försöker få till vårt bröllop Men hur fan skär man kostnader? Tycker jag redan kapat allt på två haha

• panzermensch
    Helenax skrev 2009-06-25 11:16:13 följande:
    Angående bröllop så kostade vårt runt 60 tkr. Men då ska tilläggas att allt var med. Jag sydde t ex upp en klänning + till brudtärnan (tot 12 tkr) Gjorde min egen vigselring (9 tkr) Brudgummens samt bestmans kläder var med också. Kommer dock inte ihåg vad det kostade. Vi var 60 pers ungefär. Anlitade en bekant som kock och köpte maten själva. (3-rätters midag) Lånade en kompis syster och kompisar som servitriser. Åkte ner till Tyskland och köpte sprit/vin/öl till den fria baren. Vi gjorde i stort sett allt själva, det enda var att vi beställde inbjudningskort. Det var otroligt mycket jobb, men värt det!
    vi har budget på 15000
  • panzermensch
    Marina skrev 2009-06-25 11:27:55 följande:
    Oj det var inte det lättaste, vad vill du ha för bröllop??? Tyvärr är ju allt svindyrt när det gäller bröllop, bara vår mat och dryck gick på 23 000 =)
    Maten får vi av mamma som present då hennes väninna har krog, tårtan gör min vän gratis som jobbar på cake&design, klänningen har jag fyndad för 920 kr på ebay värd 12000! Så är ju lokalen, solisterna, resa från kyrka till lokal, barnen och karlns kläder och blommor som ska in i dom 15000
  • panzermensch
    Helenax skrev 2009-06-25 11:34:48 följande:
    Billiga alternativ är svårt när det gäller vissa saker. Inbjudningskorten kan man ju göra själv med lite fint papper och calligrafipenna (stavning?) Buffé är väl billigaste alternativet när det gäller mat. Bra om det finns gäster med allergier också. Bränna ett par skivor istället för band/DJ Höra med olika bostadsföreningar angående lokal alt. ha bröllop i någons trädgård (beroende på vilken årstid ni ska gifta er förstås) Vi fick tag i en fantastisk lokal i Sollentuna, det såg ut som ett litet slott faktiskt Och så kostade den en tusenlapp att hyra tror jag. Plocka egna blommor till dekoration/brudbukett Anlita bekanta till fotografering/frisyr etc till kompispris. Det finns ju även enkla brudklänningar som inte kostar skjortan också.
    Bra tips
    Gör lista i spotify nu som ska spelas, så tipsa gärna om låtar som får gamla att svänga på benen med inte bara på svenska dock för finsk släkt med!
  • panzermensch

Blommor har jag hittat billig florist i en tbana, alla blommor allt som allt 1500 2 näbb, min, tärnans och två corsager

Vi hyr skälby gård älskar den gården och gjort sen liten!

Solister har vi bokat, en kille och tjej som sjunger och spelar ihop 3 låtar

Spriten köper vi nu i sommar på båten från Riga förutom champagne då som kommer senare.

1800 hittade jag makens att hyra inkl skor, tyckte det verkar ok !

Vi blir 65 som mest tror jag

• panzermensch
    Timba skrev 2009-06-25 12:11:38 följande:
    Jag skickade våran låtlista från bröllopet till dig. Men det låter ju som det mesta är klirrat och klart och skälby går är verkligen fint. Blir alldeles lyrisk direkt det snackas om bröllop, vill gifta mig en gång till... Ett tips bara se till att njuta av bröllopet och se till att ni har hjälp, så att ni inte behöver bekymra er över en massa under bröllopsdagen.
    Hihi tack Ska kika på den! Börjar få till en lista men svårt att hitta nått för alla
Svar på tråden Järfällaföräldrar 5