• Disan

Järfällaföräldrar 5

PM: Så tråkigt att höra om ditt första barn...

mirix: Kan hon redan gå? Wow! Tyckte att Ronja var tidig med sina åtta månader, men sju är ju supertidigt! Förlåt ang outningen... Tänkte mig verkligen inte för! Elin messade mig ang detta och då skämdes jag som en hund...

ulfharryspappa: Välkommen, om du hade tänkt hänga här? Vad är du för filur?

Vi hade en jättebra midsommar! Solen sken och vi cyklade runt med våra vänner, dansade runt stången i Bruket och sedan åt vi god mat hemma hos vännerna. Toppendag! Vi hann precis hem innan regnet kom också Men fy! Jag hade så ont i kroppen efteråt! Fick knapra extra starka tabletter och lägga mig tidigt efter en helkroppsmassage. Ett plus med att vara sjuk och ha en underbar karl, man får alltid massage mot smärtan!

Är jättenöjd med cykelvagnen, toppengrej! Men det gick inte bra med Maya, det slutade med att hon fick åka i sele på pappas mage/bröst ist. Kanske inte lagligt (?), men fungerade utmärkt.

Haha!! Ronja har hittat pappas godispåse! Hon äter salta balkar! Mumsar och tycker att det är jättegott! Haha, måste gå och tvätta av henne lite bara...

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Disan

mirix: Aha, jag fattade det som att hon kunde gå för egen maskin, att ni hade hjälpt henne att lära sig. Ronja kunde gå själv strax efter åtta månadersdagen, men hon har alltid varit extrem på den biten. När hon var fem mån gick hon med oss i händerna och sex mån med bara en hand. Undrar hur Maya blir på den fronten?

Ronja fyller 2 år idag!! Vi firar med paket och tårta nu om en stund, tillsammans med farmor, farfar och mormor. Åkte till centrum tidigare på dagen och köpte glass

Ju fler desto roligare! Glöm inte att det är 100% presentfritt! (Vill ju inte att ngn skall känna sig tvungen att köpa present bara för att få komma och fika!)

Kalas för Ronja den 25/6 kl 14.00

Disan + 2 illbattingar
    Marina + 1 batting
    Mirix + myra och EV (!!) fru, mindre troligt ju mer jag tänker på det.. men hon sa faktiskt KANSKE..
    BlueTopaz + 1 illbatting + 1 glad bebis
    Stora syster + trip, trap, trull (ev inte trull, hon brukar ju alltid ha en massa projekt, vi får återkomma...)
    Matglad + 2 eller 3

• Disan

ulf harrys pappa: Aha!

mirix: Vi lät henne utvecklas i den takten hon ville, men hon ville ju så gärna! När hon ville gåträna på golvet så ställde vi upp på det helt enkelt, höll henne i händerna och när vi märkte att hon var stadig nog gick vi över till bara en hand. Sedan en dag stod hon vid soffbordet och lekte och så bara knallade hon iväg! Så mitt tips är att öva öva öva OM hon vill!

När Ronja började gå hade hon hoppat över flera andra steg, såsom att krypa och hon kunde inte ställa sig upp med hjälp av möbler och så. Var ganska roligt, satte hon sig mitt på golvet kom hon ingenstans! Det tog ett litet tag innan hon började resa på sig mitt på golvet utan stöd och sedan lärde hon sig att resa sig med stöd. Knasig unge!

• Disan

Godmorgon!!

Jag vågar mig nästan på att säga att vi har en till "all night bebis" Hon sover som en stock på nätterna nu. Mat vid åtta så håller hon sig till sex-halv sju på morgonen. Hoppas att det håller i sig!

mirix: Du är ju rolig!!

• Disan

utteröga: Allt är relativt och vad som passar din son vet nog bara du... Ronja blev ett lyckligare barn av att få sitta framåt vid tidig ålder, har för mig ca 6-7mån, medan andra får panik eller blir ledsna. Systers son vändes vid tre mån och han är ju världens gladaste lille kille, inget fel på honom

• Disan

Tillbaka efter en tur med cyklarna ned till Sandviksbadet, härlig dag! Ronja badade t o m! Nu är jag trött och matar Maya framför datorn. Sedan blir det mat och mys!

• Disan
    Mirix skrev 2009-06-21 15:35:00 följande:
    Vad tycker ni om den här tapeten till vår myra? homepoint.se/index.php?option=com_content&tas... Middag, shopping och bio i Kista Galleria - Vilken tid? Onsdag 24/6 Marina BT- (ser gärna angels & demons) Carrie75 Disan (ev) Mirix
    Supertuff!!!
  • Disan
    Flurran skrev 2009-06-21 22:23:19 följande:
    Japp fortfarande min födelsedag i 1timma o 40 min till
    {#lang_emotions_flower} Jättegrattis i efterskott gumman!! {#lang_emotions_flower}
  • Disan
    Middag, shopping och bio i Kista Galleria Onsdag 24/6
    Möts upp 18.00 utanför Mc Donald´s.
    Middag och shopping
    Angels & Demons 20.50

Marina
    BT- (tittar på när ni äter ;) )
    Carrie75
    Mirix
    Tip ( beror på om barnen är friska )

Känner inte för det, är faktiskt inte så sugen på att se änglar och demoner, tyckte att den första filmen var så där...
  • Disan

Jag följer gärna med på Ikea, dock utan Leo, vad sägs om torsdag fm?

Måndag- Prommis, utgår från J-berg C (Bolaget) kl. 12.30??
    Flurran+1
    Mirix +1
    BT+ 2 (OM det är motionsprommis)

Tisdag-Parken i Kallhäll kl. 14.00
    Flurran+1
    BT + 2 (kommer dock 14.30 och kommer mest få springa efter illbattingen..)
    Disan + 2 (Kommer också vid 14.30, hämtar Ronja tidigast vid halv två...)

Onsdag- Prommenix på Järva kl.12.00 (ronja- fika 14.00!)?
    Flurran+1
    BT+ 1 (OM det är motionsprommis)

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5