Järfällaföräldrar 5
*sommaren är kort, det mesta regnar bort, tralalala*
Var är mirjam nu igen då?
*sommaren är kort, det mesta regnar bort, tralalala*
Var är mirjam nu igen då?
Skönt att du fick ngt att göra Flurran!!
(jaja, syster också.)
Sitter och väntar på mina gudföräldrar som skall komma och hälsa på Maya. De skulle komma på fm, men den är ju slut om 12 min!
Eller hur lång är fm eg? ![]()
utteröga: Vi bor i Viksjö, Hummelmora. Ni får jättegärna komma!
marina: Kul att ni följer med! Jag lämnar ju Ronja kl nio, så efter det. Vi får väl ses där helt enkelt, snällt av dig att passa barnen!
Dödare än dödast...
...sade Astrid Lindgren...
Jag har precis nattat Maya och väntar på Chris, han nattar Ronja, så att han kan vara back-up om Maya behöver hjälp med nappen eller en klapp på huvudet. (Oftast får vi ju gå in till henne en eller två gånger efter nedläggningen och ge nappen eller trösta lite.) -Sedan skall jag måla första väggen i vardagsrummet!
Tänkte ta en vägg per kväll, så behöver jag inte vara uppe hela natten ![]()
matglad: Men herre min je! Spännade att få höra hur det gick
maraja: Skönt!
marina: Haha, det undrar jag med
Det är jag som vill måla och Chris sätter aldrig igång, därför blir det mitt jobb! Han erbjöd sig så fint att måla ett andra lager (tyvärr behövdes det...) nu ikväll, men jag tackade nej. Vill ju inte att han skall skita ned målarsakerna mer än nödvändigt
Tror inte att han skulle göra det lika rent och fint som jag nyss gjort
Vi målar vitt i v-rummet och sedan har jag hittat en fondtapet i svart och grått som vi skall ha på samma vägg som tv:n. Blir nog jättebra!
God morgon tjejer!
marina: Lika ambitiöst som alltid! 
Jag skulle vilja göra ngt idag, men får väl stanna hemma och småpyssla... ![]()
marina: Det gick bra, målade den väggen som jag hade planerat att måla. Orkar ju inte vara igång hela kvällen, så jag tar en vägg per dag
MEN tyvärr insåg jag ju att det, precis som i hallen, behövs två lager... Blir alltså första lagret på vägg två samt andra lagret på vägg ett ikväll.
marina: Åh så skönt!
Hoppas att det är hennes nya rytm
maraja: Tack! Jag gör så gott jag kan ![]()