• Marina

Järfällaföräldrar 5

urv73 skrev 2009-04-11 11:27:43 följande:
    hmmm, hur gjorde era föräldrar för att få er att sova ensamna? å alla ni blev ju underbara människor..
    Många barn sover själv så småningom men alla gör det inte, och många föräldrar bara accepeterar det och väntar för dom tror det är normalt att inte få sova när man har små barn MEN så behöver det inte vara därför finns så bra kurer som sova hela natten kuren...Själv har vi gått igenom en annan typ för barn över 18 mån och det var värt varje sekund, nu sover Liam hela nätter och har gjort i en vecka från att ha vaknat allt mellan 3-15 ggr per natt....Kommer dock köra sova hela natten kur på Isadora när hon är 4-5 mån om hon inte sover bra då!!!!
    Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

Mirix vi köpte vår babyvakt på www.bosieboo.se och den är billig och superbra, haft den i snart två år och aldrig haft problem med den...Kostar 450 kr..

Urv inga ömma tår här inte...Tycker bara det är synd att sååå många föräldrar (jag inräknad) plågas av sömnbrist för att man tror att så ska det vara...Att det går över nån gång av sig själv vilket det säkert gör men man kan ju lösa det själv tidigare...

• Marina

Sanna då ses vi på tisdag fm {#lang_emotions_laughing}

• Marina

Hej hej tittar in lite innan sängen, va tråkigt med din helg snowflake, själv har vi haft det super trevligt suttit och pratat vi systrar och klämt en bag in box {#lang_emotions_tongue_out}smarrigt värre...Åt lamm för första gången idag (ingen höjdare) men nu har vi testat det...

Godnatt på er alla

• Marina

Hej hej inne en snabbis fullt upp med systrar och barn, börjar nog tröttna på varandra också men ändå kul, blir bara så intensivt detta....

Imorgon kan vi inte leka...Men bt och seaflower vi ses på tisdag...

Bt ja 12 timmar ska en övergödd unge klara sig på natten, men man måste vara säker på att dom ätit mkt på dagarna så dom inte blir hungriga nattetid...

Disan svarar dig en snabbis här angående Isas sömn i egen säng, går jättebra hon sover ca 5 timmar i sträck så jag är nöjd....Ska blogga när jag får tid över här i veckan..

• Marina

Hej på er vilken familj snowflake {#lang_emotions_undecided} låter jobbigt...

Mina planer för imorgon blev inställda så vi kanske hakar på till Kallhäll {#lang_emotions_laughing}...

Disan ja det är skönt, ikväll har vi även envisats med att lägga henne vaken och trugat med napp sprungit upp och ner {#lang_emotions_tongue_out} men hon somna själv tillslut...Dock var hon äckligt trött efter denna helg!!! Sååntt liv har det varit så man är helt matt nu!!!

Hoppas du mår bättre imorgon så du orkar leka...

• Marina

Disan ja den ligger här, har glömt nämna det för dig...Hoppas ni mår bättre snart..

Snowflake ska försöka måste dock först se om jag fixar att få in vagnen i bilen, glömde be Jonny visa mig hur man gör när man fäller P&T en..Fruktansvärt tråkigt väder för att leka i parken men hoppas det klarnar upp...

Bt Hur är det med dig, tycker här är lite tomt med dina inlägg eller så är det bara jag som missat hihi {#lang_emotions_laughing} hoppas allt är bra, du ska inte med och leka idag!!! Annars ses vi imorgon..

Hoppas alla haft en bra påsk, min har varit bra men intensiv....

• Marina

Försöker komma till parken men lär inte hinna till två för båda barnen sover fortfarande så får se hur vi gör, hoppas ni ser detta...

• Marina

Tip jag har i sådana fall tre ungar med mig hehehe kanske inget man vill ha på fika {#lang_emotions_laughing} men får se om det är lönt, dom har inte vaknat än och sen måste Liam ha mellis och Isa ska äta vid halv tre så känns inte mkt lönt...

• Marina

Vi hoppar nog över parken idag eftersom dom sovit sålänge, får bli en annan dag...Eller kanske vi kör dit och leker en stund när dom ätit och är ni kvar så är ni annars ses vi nån annan gång..Tar nog med mig pappa då också för han kom precis hem...Alltid skönare att vara två om man kan..

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5