• Marina

Järfällaföräldrar 5

Bt ja jag hänger med dig på step up, det är lugnt...

Vad gjorde Noa som var så underbart...Jonny är inte hemma till tre så jag är fast här tyvärr..Nä har inte anmält mig,det gav mig ingenting sist jag gick man träffades bara tre ggr och det räckte inte för att skapa ett nät...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

BT ja säg det här ser ut som ett bombnedslag varje dag är såååå tröttsamt..Längtar till jag har lite större barn så jag har mer tid att plocka och förhoppningsvis hålla det så, men är väl omöjligt..

Har ingen aning om när Jonny kommer idag, men när han kommer måste vi handla och äta. Har ingenting hemma idag, Liam har fått burkmat och jag och André har ätit puffar och macka till lunch hihihi va inte bered på att ha honom hemma så vi har ingen lunch hemma alls...Så känns svårt att säga när och om jag kan gå...

Tycker det är såååå svårt att få ihop tiden, hoppas man får kläm på det så man hinner träna utan att känna sig sönderstressad för just nu förstår jag inte hur jag ska få in det i min vardag och det känns så jobbigt...Hur har ni andra lagt upp det för våra kvällar just nu är kaos en har Isa eftersom hon sällan ligger själv så länge på kvällarna sen springer vi lagar mat tar isken smörjer duschar smö rjer tar på pyjamaser på barn borstar tänder sen nattar, brukar vara stress och high life mellan 17-20 sen sitter vi som döda sillar i soffan och det känns ju inte som det blir bättre eftersom Isa blir större och ska ha in sina rutiner hon med och göra det själv känns ju som värsta marathon....

• Marina

Blev ett och annat fel i den texten men ni fattar hahahaha

• Marina

Visst vi har kommit överens om att få gå och träna men har inte gott samvete för jag vet hur slut Jonny är som går upp och jobbar 4-5 på morgonen för att komma hem så tidigt som möjligt för att hjälpa mig, så på kvällarna är han helt slut så jag gör frivilligt det mesta vi hjälps åt men jag tar oftast disken och maten sen hjälps vi åt med varsin unge och en har Isa...Han kommer träna direkt efter jobb så han är hemma en timme senare så det är egentligen ingen last på samma sätt som om jag drar iväg tre kvällar i veckan, jaja får se hur man gör...

• Marina

Nä lopp är inget för mig tyvärr, lockar inte alls...Men tycker ni är jätteflitiga som gör det {#lang_emotions_laughing}

• Marina
    Annelie E skrev 2009-04-20 22:36:34 följande:
    Här hemma har vi nästan slagsmål om när vi ska träna, ibland blir det att den ene kommer hem och den andre går. Jag tycker det är viktigt att de får vara med sin pappa också och han nattar dem. Jag försöker träna 3 gånger i veckan, har ju en våg som inte vill väga rätt enligt mig...
     Vilken våg gör det hihihi angående nattningen så nattar vi alltid varsin unge eller nattar och nattar snarare rutinen innan för vi lägger bara dom och säger godnatt så den biten är enkel. Men det är alla duschningar insmörjningar pyjamas ta fram kläder packa gympa påse, ta disken ja alla små saker man fixar på kvällen...Vi prata lite om det igår och vi ska absolut lösa det för både jag och Jonny är väl medvetna om att gå och träna vid åtta halv nio på kvällen lär ALDRIG hända i min värld för det är jag rent för trött för..Anledningen till man pallar allt nu efter att sova så lite som jag gjort är för att jag är igång i 190 fram till 20.00 sen dör jag på soffan hahaha och sen är våra kvällar när alla barn sover heliga det kan kanske hända nån enstaka gång att jag tränar då men betvivlar det starkt...Förhoppningsvis kommer man in i livet med tre ungar snabbt så vi fixar kvällarna själv utan att dö {#lang_emotions_laughing}...Blir ju bättre när alla rutiner med Isadora sitter just nu är det mest fullt upp att bära henne och då är det svårt att fixa dom andra...Men lösa det ska vi..
  • Marina

Ja låter som en lyckad kväll igår.. Skulle verkligen behöva en sån...

Tip har hon själv bara sådär börjat sova hela natten??? Hur sov hon innan??

• Marina

Ok jag lägger också Isa själv i sängen, går jättebra skriker inte alls utan tittar lite sen aomnar hon...Hoppas bara det håller i sig..Vaknar och äter en gång per natt så jag är nöjd men kan hon sen bara sova 12 timmar är jag vrålnöjd..

• Marina

Ja jag menar inte att det ska hända nu men i min värld efter Liam är jag tveksamt att det nånsin kommer men jag hoppas så innerligt...Men man blir väl lite skeptisk när man inte sover hel natt fast man är 20 mån, han vaknar ju fortfarande 1-5 ggr per natt men somnar oftast om själv så det är ju mkt bättre men inte sover han 12 timmar natten...

• Marina

Bt ta upp det med näsan med bvc så du får veta säkert...

Jobbigt med sömnen, tur att Noa är så snäll som sitter själv, hade Isa varit vaken så mkt på dagarna hade jag blivit knäpp eftersom jag inte får gjort ett skvatt när hon är vaken, så jag tackar gudarna att hon sover ett par timmar om dagen så man får gjort nåt här hemma och med Liam..Hon börja sova bra när vi börja lägga henne i sin säng även på dagarna innan sov hon powernaps själv eller i famnen...

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5