• Marina

Järfällaföräldrar 5

Seaflower bestäm ni när ni vill så kommer jag om jag kan för André kommer hem kl fyra så är inte Jonny hemma från jobb och möter upp så måste jag vara hemma...

Du vet bilstolarna vi prata om Jonny hitta precis info Akta Graco skickat ut angående deras stolar och tester bla folksam och enligt dom så får vår stol mycket väl godkänd däremot skulle vi föräldrar monterat stolen fel och därför blev den diskvalificerad...Hoppas detta stämmer för enligt detta utskick är vår stol en av de bästa.... En del av det stod det såhär.....

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} @font-face {font-family:Times; panose-1:2 2 6 3 5 4 5 2 3 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:536881799 -2147483648 8 0 511 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:"Times","serif"; mso-fareast-font-family:Times; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:KO;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; mso-ascii-font-family:Times; mso-fareast-font-family:Times; mso-hansi-font-family:Times;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

Cosmic XTP testades av ICRT, en europeisk konsument organisation, våren 2005 med godkänt resultat gällande både frontal- & sidokollisionstest. Vid frontalkollisionstestet var påfrestningen 34g.

Vid ett krocktest utfört av en finsk motortidning, Tekniikan maailma nr 10/05 (Teknikens värld) våren 2005, utsågs Cosmic XTP till bäst i test och Duoflex XTP till näst bäst i test. Vid detta tillfälle testades även bilstolarna i sidokollision, något som ej gjordes vid Vi Föräldrars test.

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

Vet inte vad som hände där men det första skulle inte med hihi kopiera nog för mkt...

• Marina

Nåt helt sjukt hände mig (SKÅNETÖS) som jag e som bott i Malmö och knappt sett rådjur jag stod och byta Liams blöja när jag ser ett rådjur utanför fönstret i tvättstugan {#lang_emotions_surprised}helt sjukt hahahaha kanske vardagsmat för er MEN inte för mig hahahaha

• Marina

Nä Karin den var testad som den ska sitta bakåtvänd men vi föräldrar hade monterat den fel.....

• Marina

Jonny har inga arbetstider han kommer när han är färdig, vilket är beroende på dag och hur mänga butiker han har, tisdagar är en av de värsta dagarna då är han hemma allt mellan 15-17 för tisdagar kör han två distrikt Haninge och Nynäshamn....

• Marina

Nä precis den ska helst vara bakåtvänd...Nja han sover inget vidare i den vakna efter en halvtimme sist och när den var i rullning så hänger huvudet på ett jobbigt sätt..Tänkte du på promenad??Bör väl vänja sig annars lär jag aldrig promenera för vaken vill han ju inte sitta längre, kommer väl tillbaka i tre årsåldern då brukar dom flesta vilja åka vagn för det är jobbigt att gå {#lang_emotions_laughing}....

• Marina

Disan du vet nog vad jag tycker om det med barnpassning absolut skönt ibland och önskar vi hade haft mer av det men skulle aldrig få för mig att lämna varje helg...Då kunde jag varit utan barn eftersom man jobbar och står i hela veckan och när man jobbar heltid är det inte många timmar man får med sina barn i veckan om barnen lägger sig i rimlig tid....Men alla är vi olika och det är väl tur det {#lang_emotions_laughing}.....

Bt  hahahahaha inte skoj det där, dom förstår nog tyvärr en hel del...Lite pinsamt är faktiskt väldigt glad för det är något som aldrig hänt oss, en av fördelarna med att våra barn inte lämnar sina sängar dom sitter och kallar till nån kommer hehehe....

• Marina

Heja dig Mirix tänker på er!!! Det går säkert jättebra...

• Marina

Hej hej och glad påsk på er är inne en snabbis innan alla systrar kommer igen,dom är hemma hos Linda och duschar sen blir det taco kväll och vin här {#lang_emotions_tongue_out}...Kul ska det bli att dricka ett glas vin och flabba med systrarna....

Inatt sov Isa i egen säng i eget rum (duktiga tjejen) sov från 22-01 sen äta sen till 05.00 sen äta och sen från 06.00-07.30....

Angående sova middag så är jag så glad att vi nu lärt Liam sova själv, dels för när jag är ensam så kan Liam få sova middag ändå men även dagar som idag, huset fullt av folk och jag gick upp och la Liam och han somna gott och sov sen två timmar, en nattning tar max två minuter beroende på hur mkt man vill pussas hihi..Han är sååå duktig (vi med) hahaha måste ju berömma oss också för vi har kämpat stenhårt för att komma dit och det var värt varenda sekund....

Nä nu ska här fixas tacos ha en trevlig påsk alla.....{#lang_emotions_sunny}

• Marina

Bt och Seaflower var på nätet är det ni beställer framkallar bilder???

Och på tisdag om du vill ha besök tidigare Sanna så kan jag komma vid 9-9.30 sen när det är läggdags går ja på promenad själv eller med Karin och sen kommer vi till dig igen!!!! Bestäm du hur vi gör!!!!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5