-
Wiking blir mycket värre i sina eksem under pollen + att han har en benägenhet att få infektioner som kräver penicillinkurer oftare under pollen säsongen.SanTan skrev 2009-05-29 08:18:13 följande:Blå Myran inlägg nr 1289:Min dotter är allergisk mot ägg. Reagerar med eksem.Hon har även atopiskt eksem som vi håller i chack med mycket smörja så huden är oftast fin på henne. Hon är dock rätt kli-ig men det går i perioder.Vi har inte gjort nått pricktest på henne mot pollen så jag vet inte om hon har någon allergi. Men däremot har hon varit extra kli-ig nu under pollen-säsongen. Hon äter nu medecin för klådan vilket verkar hjälpa lite grann.Jag ringde hennes allergi-mottagning igår och sjuksystern där sa att det KAN vara så att hon är allergisk mot pollen men reagerar med extra klåda. Det är vanligast att det sätter sig i ögon och näsa, men kan visa sig med eksem....Vi ska bli kallade för ett nytt pricktest i februari nästa år. Dels för att kolla om äggen har blivit bättre och dels för att prick-testa henne för pollen, så man vet till nästa vår! Känns bra tycker jag! -
Här har vi kunnat konstatera i helgen att wiking inte klarar sol heller...... nässelutslag av värsta sort på de ställen där solen kommer åt. Idag något bättre efter att vi smorde honom i morse men han fick utslag iaf. Det är tur vi ska till doktorn på torsdag, ska ta upp det med honom då och va man ev. kan få på recept för det. Eller om det är som derma silk kläderna att man får bekosta allt själv..... har ju verkligen inte råd med det.
-
mady skrev 2009-05-31 22:30:52 följande:Mama Law skrev 2009-05-31 20:27:22 följande:Va skönt att ni har haft en relativt lugn helg. Det behöver ni.....
Vad f-n ska man säga tusen benknäckar kramar till dig/er från oss. Vi har faktiskt haft en bra helg. Wilmer har iofs några nätter nu fått anfall så han blivit blå om läppar och runt om men vi har fått bukt med airomir, dubblat upp pulmin igen som vi just doserat ner... J har vilket jag hoppas i grevenstid fått reaktion på Xolair. Hon har haft ett liv denna vecka klarat av ett kalas och en friluftsdag. Peffat bätre än på lääääääääänge och inte alls behövt mycket buventol. SÅ hoppas.... och hoppas verkligen att Wiking oxå kan få behandling och bli hjälpt av Xolair.kram på er
Här hoppas jag kunna få ett beslut som säger att vi får helt Vb men det är väl bara att drömma om!!!! -
Har fått veta idag att i fredags togs det beslut i mitt VB ärende hur mycket vi får fick jag inte veta utan det får jag reda på när beslutet dimper ner i brevlådan vilket borde bli i morron eller på onsdag.... ÄNTLIGEN
-
Jag har faktiskt bestämt mig för att om det är under ett helt så ska jag överklaga för så mycket extra tid tar det per barn så jag har rätt till ett helt minst! Så jag ger mig inte nu!Alicia05sMamma skrev 2009-06-01 17:34:30 följande:Men åh vad glad jag blir för er skull att höra att det äntligen är klart Håller tummarna hårt för att ni får ett helt vb./ kram -
frågan är ju om de vågar ge mig nå mindre då det dragit ut på tiden så länge!!!!Alicia05sMamma skrev 2009-06-01 19:48:52 följande:Det tycker jag du gör helt rätt i. Absolut att ni ska ha ett helt minst, utan tvekan.Det är det minsta man kan begära efter allt ni går igenom varje dag.
-
Ja och hur i hela världen tänkte de då, inte alls skulle jag säga.mady skrev 2009-06-01 22:32:45 följande:Mama Law! De borde verkligen men å andra sidab trödde jag med mina fyra barn att jag skulle få ett helt och fick 1/2. -
Satte du upp tid för nattvak osv. Det gjorde jag och jag tror det gör stor skillnad på mer arbetstiden då en 4a åring i regel inte vaknar mer än kanske 1gång på natten om ens det. Wiking vaknar ju à antal ggr och tar en hel del tid att få lugn och omplåstrad och i säng igen. Vi får se va budet blir väntar med spänning.mady skrev 2009-06-01 22:32:45 följande:Mama Law! De borde verkligen men å andra sidab trödde jag med mina fyra barn att jag skulle få ett helt och fick 1/2. -
Inget beslut i lådan idag hoppas det kommer i morron.
Det är tur vi ska till doktorn med wiking på torsdag för jag tycker att hans allmäntillstånd är sämre, hängigare, grinigare och allmänt missnöjd han som alltid är så glad och go annars.... är något mer svälld i ansiktet med!
-
Jobbigt att hon har öroninflammation stackarn. Skönt ändå att ni kommer iväg på en liten resa, det kan ni behöva.Snutten skrev 2009-06-02 16:20:09 följande:Siri har öroninflammation! Jag fattar inte varför hon ALLTID får bakteriella infektioner.Vi kan iallafall åka på vår lilla resa eftersom vi har helt underbara föräldrar som ställer upp och passar Siri.