-
Skönt att det är fler som upplever att dom är bra!!!WimsA skrev 2009-05-14 10:17:36 följande:Mama Law skrev 2009-05-14 08:51:36 följande: Dom har både jag och stora sonen, fungerar mkt bra! -
Trodde jag skulle få mail från fk i dag men inte då....
-
Njae det tror inte jag för då jobbar inte min handläggare.... suckAlicia05sMamma skrev 2009-05-14 16:16:44 följande:Äsch då. Hoppas såå att ni får svar under morgondagen iaf. Ni har ju fått vänta så sanslöst länge nu. -
Idag ringde sköterskan på barnmottagningen i mora mig.... Dom hade ringt dit från fk igår för att höra om det vi använder och lindar Wikings händer och dermasilk kläder med inte finns att få på hjälpmedelskort.... nu håller dom iaf på med vårt ärende men frågan är när vi får beslut.... just nu känner jag att jag hellre får ett helt vb utan merkostnader än 3/4vb med merkostnader!
-
Dermasilk kläderna finns inte på anvisning men det finns tublindor eller va man ska kalla det som finns på anvisning. Vi använder speciella lindor som är självhäftande eftersom wiking inte tål kirurgtejp och det är väl det om vi kan få det på hjälpmedelkort i stället för merkostnader hos fk. Nä det blev nog inget beslut denna vecka hoppas på nästa då fast maj hinner nog gå innan det blir nåt suck. Vi får väl se men behöver de kronor vi kan få nu.mady skrev 2009-05-15 21:23:46 följande:Mama Law skrev 2009-05-15 21:17:57 följande: men visst finns det en del dermasilk att få på anvisning numer? Men helt klart helt utan än 3/4 med. Jag måste bara få igenom asmanex som merkostnad. Fy f-n det är ju nästan 600:- i månaden en j-la massa pengarMen det beslut de skulle fatta denna vecka verkar ju inte troligt.
Hoppas verkligen att du får igenom asmanexen som mer kostnad, det är inte mer än rätt tycker jag. Har du fått nån bekräftelse på din överklagan om dom har fått in den? -
Usch och fy hur du har det just nu. När tom jag kan räkna ut hur din allergi kan ge bihåleinflammation så borde ju en doktor kunna tänka så långt. Förstår ändå din sits för så fort jag blir förkyld så får jag bihåleinflammation och måste från minsta lilla tecken på förkylning börja använda kortison nässpray. Hoppas iaf att du får hjälp idag!!! BAMSE KRAM TILL DIG!mady skrev 2009-05-15 21:49:07 följande:Mama Law skrev 2009-05-15 21:32:07 följande: Inte ett ord, har tänkt att ringa. det kan ju vara så att allt är klart men de ville bara dubbelkolla att det verkligen är så att han behöver dom och att han inte kan få de föreskrivna... HOPPASJust nu är jag trött och slut på allt. Min vecka utan tablett har gjort mig sjuk, som vanligt... När ska dom förstår att det är min allergi som drar igång varenda bihåle inflammation jag får Ska upp på jouren i morgon har ätit 80mg, 60, 60 och 40 prednisolon nu, är något bättre, men inte tillräckligt, vägrar få sjukdagar igen. -
Vet inte om ni har saknat mig men kikar in en vända medans det är lugnt här hemma. Här är det som vanligt.... Wiking ska äta penicillin ytterligare en vecka så det blir 3 veckor sammanlagt med penicillin för att hans eksem på händerna har börjat vätska igen och doktorn kan inte förstå varför det blir så. Han hade som vi misstänkte staffar i eksemen och att det va rätt att sätta in penicillin. Nya salvan som han fick för ansiktet funkar otroligt bra och han är nu hel i ansiktet fast man ser ju direkt när han reagerar då huden är så känslig och tunn där. Har inte hört nåt mer om ev Xolair behandling men hoppas innerligt att vi får svar på det snart. Antar att vi får veta när vi ska på återbesök den 4 juni.
Och NEJ jag har fortfarande inte hört nånting från försäkringskassan... trodde ju faktiskt att det skulle gå fortare när jag ringde och sa att jag inte hade några synpunkter på "kommuniceringen" eller va man ska kalla den.... det börjar bli kris i kassan här och lite pengar skulle inte sitta fel.....
Hoppas det är så bra som möjligt med er här iaf.
-
Tänk om man kunde få sova en ända natt nån gång så mycket lättare det skulle bli med allt som har med allergier att göra då!!!!
-
Har inte hört ett ljud mer från Fk lär väl inte bli beslut den här veckan heller. Kommuniceringstiden går ju på lördag och skulle få beslut innan majs slut. Ringde för 2 veckor sen och sa att jag inte hade några synpunkter och då sa min handläggare att då borde vi kunna få ett beslut snabbt. Men i torsdags hade de ringt Barnmottagningen och frågat saker om saker vi köper som vi tagit med i merkostnader alltså hade det inte lämnat kvalitetsäkringen än där det legat sen 9 april.... ARG NU behöver pengar vår ekonomi går i botten!Alicia05sMamma skrev 2009-05-20 09:25:30 följande:Förbaskade pollen Går runt & nyser & snorar hela tiden. A reagerar oxå har vi märkt , Hon är konstant snorig och täppt.Jäkla elände är vad det är. Ser inte fram emot när de börjar klippa gräsmattorna ute, för jag har börjat reagera så häftigt på det. Får jobbigt med andningen när jag är i närheten av där de klipper gräs.Mama law: Hur går det för dig med fk ? Tänker på er. Själv har jag inte hört ett smack sedan jag skickade in intyget och bifogade nytt papper om de nya medicinerna, specialkosten och allt som varit under våren. Så vi får väl se...Handlar ngn av er på Citygross ?? Butiken öppnade här i Gävle igår Så vi tänkte åka dit idag & handla lite. Undrar hur deras sortiment ser ut över allergimat Glass: Min dotter fick tillbaka all eländig skorv i samband med alla allergier som kom en efter en. Nu har det börjat ge med sig faktiskt, när vi fått bort det hon inte tål ur kosten. Om det har ngt samband vet jag inte, men jag inbillar mig dock det
Ring och kolla så allt har kommit fram! -
fick ingen utredning utan bara tillbaka läkarintygen det är mycket som inte är som det ska tycker jag.... tycker nog att de kunde göra undantag då jag skickade in ansökan i oktober.... jaja det är väl bara att vänta!Miralicia skrev 2009-05-20 09:38:09 följande:Mama Law skrev 2009-05-20 09:31:34 följande: Har de sagt ett sistadatum som du har rätt att lämna synpunkter på utredningen till, så kan de tyvärr inte ta beslut innan det även om du sagt att du inte har några synpunkter första dagen du fick utredningen. Det i fall du skulle komma på något mer sen att tillägga.