-
Ja vi får ju om vi får en höjning ersättning från oktober med det dom höjer hade ju 1/4 då så skulle det bli höjt så får vi 3/4 till och med januari och 1/1 from februari retroaktivt. Nu har jag svårt att tro att det blir ett helt dock.Alicia05sMamma skrev 2009-06-02 16:50:08 följande:Mama Law: Men visst sjutton får ni väl ersättning tillbaka i tiden nu sedan de fick in era papper i oktober. Skandal vore väl annars... -
Jobbigt att det va som du misstänkte, men kan ändå förstå att det känns skönt att inte vara ute och cykla med sina funderingar. Hoppas hon blir bättre nu bara!!!Blå Flygare skrev 2009-06-02 18:27:36 följande:Åter från allergimottagningen. Som vanligt lika många nya frågor som svar Jag var inte ute o cyklade om pollen o vete, så nu ska vi ge aerius under pollensäsongen för att S ska kunna fortsätta med bröd i kosten. Risken med att ta bort det ur kosten är att hon kommer bli ännu känsligare mot sädesslag då, och det är mycket värt att hon kan äta det (o tåla smulor o mindre misstag på dagis osv), så då är aerius ok! Fick smälttablett.För att minska mängden pollen hon får i sig rekommenderade läk sån cellulosa-nässpray. Såg sen på apoteket att renässans kommit med något liknande fast annat mekaniskt filter. Någon som testat det? Är det ok till småbarn? Pris?Sen fick vi förskrivet nån nässkölj också som jag inte vet vad den heter eller hur den funkar. Känns tveksamt om S kommer acceptera den! Året runt; nu för pollen, sen mot förkylningar. Någon som testat?Lägga provoceringar på is under pollänsäsongen för hon är på gränsen nu. Äter för lite, men går upp lite i vikt. -
mmmm det förstår jag.Blå Flygare skrev 2009-06-02 18:54:07 följande:Mest skönt att veta hur jag ska göra, att inte gissa o "bråka" med maken om vad hon ska äta o inte -
Inget i brevlådan i dag heller.....
-
De skulle ha tagit beslut i fredags enligt enhetschefen och beslutet skulle va på väg hem till mig sa hon, men tydligen inte då. Och min handläggare svarar inte heller på telefonen. Skickade in ansökan i oktober.Kavat skrev 2009-06-03 12:17:48 följande:Nej! Men när skickade du in ansökan? Hur många månader har de haft på sig nu?Jag skickade ju långt efter dig och fick beslut för 2 månader sedan... -
Ja jag vill ju veta ligger efter en hel del med räkningar vill ju kunna säga att ni får pengar i slutet av nästa vecka eller liknande. Men ska väl försöka få tag på min handläggare och se om jag kan få svar för detta är enormt påfrestande.
-
Just nu känns allt bara så uppgivet känns inte lönt att ringa handläggaren heller efter hennes spydiga mail (kändes spydigt iaf) i förra veckan. Vill anmäla men efter ha läst nåra anmälningar så känns det inte lönt att göra det.. vinner inget på det.
-
Provade ringa igen nu.... hon satt säkert i möte men tryckte på upptaget....
-
Jag ringde kundcenter på fk och fick reda på att vi blivit beviljade Vb 50% och merkostnader på 36% så det blir till att överklaga. Bara att invänta beslut och skicka till trygghansa också.
-
Sitter här och knåpar på min överklagan till fk.... eftersom det har blivit mer mediciner sen jag skickade in ansökan sist så tänkte jag ta med det också. Vi inhalerar ju oftare och ger ögondroppar osv..... frågan är vad man ska skriva utöver det som stod i ansökan egentligen.