Allergitråden!
Lutar mig bak och väntar på resultatet inför tårtbaket till Sofie
Snutten; svart har jag hört samma om som röd, det blir bara grått ist för svart. Lakrits finns väl i lite olika former så det går att klippa till? TROR det går att smälta, men jag är "allergisk" mot lakritssmak så jag har aldrig testat med det
Färger går att beställa från div. internetbutiker, men leveranstiden kan ju vara några dagar...
mady: bland mina bloggar ska finnas ett recept på tårtbotten med äppelmos i som visst ska vara riktigt bra, inte testat själv ännu.
Recept på mmf o sp finns i min blogg för sädeslagsfritt bak. Du kan inte ha bär eller annat syrligt på/under, det ska visst fräta sönder sp:n. Ist kan du göra figurer av sp:n och sätta på. Strössel ramlar nog av, vad du än har på så behövs det "klistras" och strössel är nog lite jobbigt att klistra
Hehe, låter som värsta tårtbakaren, jag som bara hängt lite i tårttråden för att lära mig basic - men knappt hunnit baka en tårta än.
Maralicia: Så det funkade med hallon i smörkrämen? Hur lång tid hade du på mmf innan tårtan åts? Någon har ju lurat i mig att det ska "fräta".
mady: men ush, så ska det inte vara
S hade inte alls så illa men fick ändå laktulos. I väntan på vi skulle hitta boven! (sädasslag)
Snutten: Super-fin! Att du orkade allt det på några dagar. När jag bakade min pakettårta tog det 2 v innan jag fick ihop den
Baka botten en helg, göra sp nästa, Göra fyllning, göra smörkräm, dekorera...
Åter till städet! S mår INTE bra av pollen, så nu ska här svabbas! Får köpa en ny microfibertrasa till "svabben", hittar inte gamla, och det går ju fortare att köra över golven med den och det är ju bra om man behöver göra det varje dag. Tror dessutom den tar pollenet bättre!