Inlägg från: Blå Flygare |Visa alla inlägg
  • Blå Flygare

Allergitråden!

Snutten skrev 2009-05-29 22:53:13 följande:
    Jag kan den andre, eller var jag inräknad?
    Nä. Eller?? Trött...

FIKA PÅ BELINDA 2/6 ca kl 14 (?)
    Blå Myran
    Snutten
  • Blå Flygare
    Kavat skrev 2009-05-30 19:36:58 följande:
    FIKA PÅ BELINDA 2/6 ca kl 14 (?) Blå Myran Snutten K Kavat Men sa vi 14? För mig spelar det inte jätte stor roll, men skönare om lilleman sovit/sover och det gör han någonstans mellan 12-15 En tanke som slog mig om man har spring i benen (vilket mina har) och det är fint väder är att sätta oss i skuggan någonstans och köpa med oss fika från Belindas. Lekparken mellan Carlanderska (precis ovanför Belindas) och Avenyn finns ju en lekpark. Det är väl max 10 min gångväg från Belindas.
    Nä, jag vet inte. Men ska vi ta det innan eller efter vilan då?
  • Blå Flygare
    bebis08 skrev 2009-05-31 11:34:03 följande:
    Hej! Slänger in en liten fråga här. Jag har ganska lindrig pollenallergi, men idag kliar ögonen och näsan så jag håller på att bli galen! Jag ammar, kan man ta Clarityn 10 mg? Enligt Fass så ska man inte ta när man ammar, men så står det ju på nästan alla läkemedel. Någon som ammat och tagit Clarityn? Eller finns andra receptfria alternativ? Tack på förhand!
    Jag tog clarityn förra ggn, och då ansåg läk på BB den var ok.
  • Blå Flygare

FIKA PÅ BELINDAs CAFÈ tisdag 2/6 ca kl 13.
    ----Eklandag. 2 (nära korsvägen) i Göteborg
    Blå Myran
    Snutten
    K Kavat

Förlåt Kavat, var tvungen att kasta ur mig en tid snabbt när jag var på plats och kom inte ihåg säkert när folk kunde o ville. Så nu får vi hoppas att lileman somnar i bilen o sover klart/sover vidare.

• Blå Flygare

FIKA PÅ BELINDAs CAFÈ tisdag 2/6 ca kl 13.
    ----Eklandag. 2 (nära korsvägen) i Göteborg
    Blå Myran
    Snutten
    K Kavat
    Angel Gbg (?)

• Blå Flygare
    mady skrev 2009-05-31 22:07:09 följande:
    Har gjort det på tre av mina fem och lever på hoppet att det ska göra det på mina två små oxå.
    Vad skönt (för er, o för mig att höra!). Jag har bara läst att det "ofta" sitter i, och så har man ju hört sånna skräck-historier om att inte kunna gå i mataffär för fisklukten från frysdisken... Men det är väl undantag.
  • Blå Flygare
    Glass skrev 2009-05-31 22:15:14 följande:
    Hade gärna kommit med på fikan, fastän jag inte "känner" er, men jag är uppbokad redan. Det tog ett tag innan jag fattade att det ligger i gbg
    Jo, det finns ju lite fik i stan så man har knappast koll på alla. Och ALLA kanske inte vet att jag, Kavat o Snutten bor i knutarna
  • Blå Flygare
    Alicia05sMamma skrev 2009-06-01 14:06:55 följande:
    Vart i hela friden kan jag köpa bovetemjöl ? Är bovetemjöl samma som boveteflingor ? Har letat efter bovetemjöl både på citygross och på konsum men utan resultat. Jyttemjöl vad är det för mjöl ?
    på coop forum har de bovetemjöl, dock bara saltå kvarn (risk för kontamlerination) På ica har de andra tror jag. Bovete är lite som havre. Flingor är som havregryn, och mjöl är som havremust ungefär. Dock speciell smak på bovete.
    Jyttemjöl innehåller rätt mycket bovete, men också guarkärnmjöl om jag minns rätt. Och lite annat En mjölmix mao. Naturligt glutenfri.
  • Blå Flygare
    trållmor skrev 2009-06-01 18:42:11 följande:
    FIKA PÅ BELINDAs CAFÈ tisdag 2/6 ca kl 13. ----Eklandag. 2 (nära korsvägen) i Göteborg Blå Myran Snutten K Kavat Angel Gbg (?) Trållmor
    Så trevligt, vi blir ju ett litet gäng! Tror vi får satsa på att köpa med oss och sätta oss i skuggan någonstans, om inte annat för att få plats med barnvagnar
    Om du bjuder in mig så kan jag skicka ett meddelande med mitt nr, ifall någon skulle bli försenad eller få förhinder.
  • Blå Flygare
    Kavat skrev 2009-06-01 20:19:31 följande:
    Låter fint med näckrosdammen med barn med spring i benen! Jag har även lockat med mig en annan mamma som har en kille som äter ungefär som min lille.
    Låter fint *packar handduk*
Svar på tråden Allergitråden!