Inlägg från: Blå Flygare |Visa alla inlägg
  • Blå Flygare

Allergitråden!

Snutten: Lycka till med ansökan. Har inte fått iväg nån än, men tänker. Ska be om nytt intyg när vi är iväg nästa v, det gamla känns ju inte aktuellt.
    Ni hade börjat med någon kräm som alt till kortison, vad heter den? Verkar som att A kommer behöva en del Kommer ju tillbaka så fort jag trappar ner. Så jag borde testa utesluta fler saker ur kosten. Tar bara emot! Precis som det först gjorde med mjölkfritt

• Blå Flygare
    Kavat skrev 2009-05-26 20:39:42 följande:
    Vi ska kanske bestämma ett datum redan nu? De som kan de kan? Vilka dagar passar folk? Jobbar ni osv? Jag kan när som, i stort sett.
    Kan 8:e o 12:e
  • Blå Flygare

Fast de hade ju stängt måndagar *slår mig själv i pannan* Den 12:e! Vilka fler kan då?

• Blå Flygare

Var till Belindas idag och de är på väg att ev. stänga, de vet inte hur länge till de har öppet. Anledningen är att de ska öppna bageri och hon klarar inte att driva båda. Kanske att caféet öppnar igen sen, fast det är inte säkert. De har redan stängt av telefonen, men jag fick ett privat nr när jag sa att vi var ett helt gäng så vi kan ringa innan och se om de har öppet.
    Så kanske dumt att vänta så länge? Jag skulle kunna nästa vecka, helst tisdag. På fredag kan jag inte.
    Förra ggn sa hon ju att de bara gör "multi", fast idag hade de mackor med ost på

• Blå Flygare
    Kavat skrev 2009-05-27 16:01:57 följande:
    Jag kan på tisdag. Men är det öppet då?
    Vanligtvis är det det, men jag får ju ringa och höra innan.
  • Blå Flygare
    Lillasnigel07 skrev 2009-05-27 21:20:19 följande:
    Vad är Belindas? Aldrig hört talas om. Var ligger det?
    Belindas café vid korsvägen i göteborg. Allt som bakas där är naturligt glutenfritt, mjölk-ägg-soja-nöt-fritt.
  • Blå Flygare

Den 2:e har vi tid hos allergimottagningen kl 8, så senast kl 10 räknar vi på att vara klara. Lunch passar inget bra på Belindas, för de har bara mackor (gissar att inga av våra ungar äter det?), men en förmiddagsfika vid 11 (vaddå sabba matlusten??) eller en em-fika vid 13/14 kan passa. Sen lär S däcka! (Synd hon inte sover middag!)

• Blå Flygare

Någon här vars barn reagerat med magont/eksem mot pollen? S har magont och är hård i magen sen pollensäsongen började och har riktigt torr hud plödsligt nu. Förra året nös o nös hon av gräs, men nu verkar hon reagera så här ist Kan det vara ren reaktion på gräs, eller är det gräset som fr henne att reagera kraftigare mot vete som hon annars tål lite av (och får hård mage av)

• Blå Flygare
    trållmor skrev 2009-05-28 19:12:53 följande:
    Jag kan också på tisdag, men efter kl 12 Skulle 12,30 funka för er?
    Det skulle nog funka
  • Blå Flygare

Har varit till A med allergi-läk idag, och det känns inte längre lika illa med hans eksem Den var för mild för att bero på matallergi och att han reagerar på fisk behövde inte heller vara allergi utan kunde vara en överkänslighet av att han ätit antibiotika innan så tarmen var "förstörd", och det kunde försvinna när tarmen fått må bra tillräckligt länge.
    Den mår ju bra nu och gjort ett tag, så i nästa vecka ska jag testa ägg igen. Och sen ska jag testa ägg o fisk emellanåt medans jag helammar. Jag ska inte utesluta mer saker ur kosten, för det fanns nackdelar med det också. Helt ok att t.ex. äta omega3-tillskott om det funkar även om inte ren fisk funkar.
    Smakisar vid 4 mån, men inget "allergent" - så ingen gröt/välling (mjölk, sädesslag) förän 6 mån i alla fall - om jag kan ge det då beror på hur han då tål ägg o fisk. Börja med rotfrukter och majs och ta det lite lugnt pga allergirisken.
    Och det var inga bekymmer att få mjölkfri ersättning - bara att ringa om det behövs, för hon resonerade att mjölk är det första man reagerar på, sen följer andra allergier efter det. Så tål han inte fisk så tål han inte mjölk! Och ingen panik med att introducera nutra heller, för skulle det inte accepteras så skulle hon skriva ut Althera

Blir det någon fika på Belindas? Känns torftigt om vi bara blir två...

Svar på tråden Allergitråden!