Har varit till A med allergi-läk idag, och det känns inte längre lika illa med hans eksem
Den var för mild för att bero på matallergi och att han reagerar på fisk behövde inte heller vara allergi utan kunde vara en överkänslighet av att han ätit antibiotika innan så tarmen var "förstörd", och det kunde försvinna när tarmen fått må bra tillräckligt länge.
Den mår ju bra nu och gjort ett tag, så i nästa vecka ska jag testa ägg igen. Och sen ska jag testa ägg o fisk emellanåt medans jag helammar. Jag ska inte utesluta mer saker ur kosten, för det fanns nackdelar med det också. Helt ok att t.ex. äta omega3-tillskott om det funkar även om inte ren fisk funkar.
Smakisar vid 4 mån, men inget "allergent" - så ingen gröt/välling (mjölk, sädesslag) förän 6 mån i alla fall - om jag kan ge det då beror på hur han då tål ägg o fisk. Börja med rotfrukter och majs och ta det lite lugnt pga allergirisken.
Och det var inga bekymmer att få mjölkfri ersättning - bara att ringa om det behövs, för hon resonerade att mjölk är det första man reagerar på, sen följer andra allergier efter det. Så tål han inte fisk så tål han inte mjölk! Och ingen panik med att introducera nutra heller, för skulle det inte accepteras så skulle hon skriva ut Althera
Blir det någon fika på Belindas? Känns torftigt om vi bara blir två...