Mama Law skrev 2009-05-11 16:35:17 följande:
Ja vänster handen är värre än högerhanden. Betydligt mycket värre. På höger handen är det bara nåt finger medans på vänster är det hela handen som är utsatt. Han är höger hänt, men har inte egentligen tänkt på varför det är så, bara att jag tycker det är konstigt att det bara är en hand som är utsatt. Tänk om vi också kunde få retroaktivt från i det vi sökte sist båda är ju lika sjuka men att vi har gjort en nogrannare ansökan!!! En liten fråga. Hur mycket är det man får från TH är det samma belopp som från FK eller är det nåt annat som gäller?
Hm, ja, vi får väl ca 2000:- /mån för vb och sen tror jag det ligger på 1600:- från TH. Minns inte exakt, men på ett ungefär. Det gör en gigantskillnad när man även får på försäkringen.
Men det komiska i det hela att allt går upp i matkostnad. Jag har inte kollat nu när jag också äter laktos och glutenfritt men innan var det för 2 vuxna och 2 barn i runda slängor ca 8000:-/mån i bara mat. Då äter vi sällan färdig mat utan lagar det mesta från grunden och oxfilé har vi heller inte råd med.

Då var makens lunchlåda och så äter vi andra lunch här hemma varje dag också.
I och med att jag försöker förenkla och laga helst bara 3 rätter per gång så äter ju vi andra dyrare också. Å andra sidan är det mycket ekologiskt eftersom inte det innehåller så mycket skit som ungarna inte tål och det är ju bra i alla fall!
Ja, anledningen att vi fick igenom det är väl att jag tjatat så förbannat från dag ett när vi fick nej och de var de som sölat så vi inte kunde få vb ändrat och fick söka på nytt. Annars hade jag ju inte sökt på nytt på bara honom. Missar ju lite att inte dottern får merkostnad för mjölk, men det är ju betydligt mindre än vad vi får från TH.