-
Kollar du nån stans kring s 16 här i tråden (se länk i TS) så har jag länkat till KoV uträkningar, du kan ju skriva ut dem och bifoga med hänvisning till div sidor där du har markerat med nån flashig överstrykningspenna också för att ytterligare understryka att det inte är några orimligheter du argumenterar förmady skrev 2009-06-09 20:29:30 följande:hmmmmmmm då ska jag räkna om och komplettera min överklagan Tack, om jag orkar....
-
Man kan lika gärna bli förstoppad, även om det är vanligare med löstSmillaMilla skrev 2009-06-10 09:14:27 följande:Behöver hjälp! Är det inte så att man skall få lös mage vid allergier. Svea är verkligen superhård o kämpar för livet när hon bajsar. Har jätteproblem i dag -
Det är om det står i kylen/kallt som det inte ska vara något lock över eftersom det blir kondens på insidan som droppar ner så det smälter. Att ha framme med lock eller halvsvalt funkar, men inte kalltmady skrev 2009-06-10 15:36:57 följande:tjoho en tårta har det blivit men itne som tänkt. jag var iväg med min nacke och har fått jordens reaktion med fross och värk. Barnen har fått göra allt med direktiv från sängen. Kolajockset blev inte tjockt. mmf blev gjort och överhällt direkt, på direkten hällde flickorna över alla sköns strössel i rosa. får väl se om allt faller av när mmf stelanar till, söt är den Men fick jag inte lägga något över den nu? Knökfullt i kylen och den kan ju inte ställas ut i regnet. Kan jag ha den framme med lock över? Eller smälter den då med HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
"Triumfs hallon/colapinnar" & "Coop Magi" (båda storpack) är utan, Även "Fruitz" (styckglass) från Diplom-Is är utan sojasläktingar, men det är de enda som jag hittat hittills.littlemum skrev 2009-06-10 20:46:20 följande:Sojasläktingar är det i alla isglassar samt sorbéer i affärerna. -
Jag har nämnt tidigare om den förväxlingsrisk som det finns med Kung Markattas mjölkfria choklad (den ljusa samt mint- & apelsinvarianterna) och en del andra mjölkfria chokladkakor som också tillverkas av Plamil.
Jag var på stan idag och passade på att fota med mobilkameran i affärerna. De som fastnade på bild är Mjölkfri mintchoklad som är tillverkad av Plamil, men med två olika distributörer - Kung Markatta (fotad på Ica Maxi) resp Life Products (fotad i hälsokostaffär).
[b]Skillnaden mellan dem är att Plamils choklad genom Life innehåller sojamjöl. Detta anges INTE under allergiinformation utan skillnaden ses endast i själva innehållsförteckningen[/b] och om man kollar i den lilla rutan längst ner i högra hörnet på baksidan med kontaktuppgifter så står det Plamil + Kung Markatta eller Plamil + Life Products.
Jag la upp bilderna i mitt galleri, så ni kan ju själva se hur lika förpackningarna ser ut och att det är en rätt stor förväxling om man inte kollar noga.
www.familjeliv.se/Hem/miralicia/galleri.php -
Coop magi är desutom utan glukossirap så man int behöver fundera över ursprung på det om man skulle vara känslig för vete.littlemum skrev 2009-06-10 20:56:06 följande:Vad?? Att jag har missat det här!? Nu är jag lycklig! -
Det är hallon- & päronpinnar (separata) och godaste isglassarna som jag smakat så vitt jag kan minnas, hallonpinnarna smakar kraftigt av hallon och pärompinnarna smakar päronsplitt.littlemum skrev 2009-06-10 21:09:53 följande:Oj vad bra! Glukossirap reagerar dottern på. Ska åka till Coop imorgon! -
Kom på en till - Hello Kitty ispinnar med vindruva & körsbär är också utan sojasläktingar, men med glukos-fruktossirap en bit ner i innehållsförteckningenMiralicia skrev 2009-06-10 20:55:09 följande:"Triumfs hallon/colapinnar" & "Coop Magi" (båda storpack) är utan, Även "Fruitz" (styckglass) från Diplom-Is är utan sojasläktingar, men det är de enda som jag hittat hittills.
Hello Kitty: www.triumfglass.se/index.gan&subid=1
Hallon/cola: www.triumfglass.se/index.gan&subid=1
Fruitz Mango: www.triumfglass.se/index.gan&subid=2
Fruitz Hallon: www.triumfglass.se/index.gan&subid=2
Fruitz kan innehålla spår av mjölk och nötter -
Sorry, jag klickade i att ändra det men det gick visst inte igenom, men nu ska det vara fixatBlå Flygare skrev 2009-06-10 21:14:34 följande:ditt fotoalbum är inte tillgängligt (ändra under inställningar) -
De som det står "Organic" på är samma som Kung Markattas.Blå Flygare skrev 2009-06-10 21:31:47 följande:Ja, de var lika. Lätt att tro det är samma vara! Kollade just på goodstore, och där finns en tredje variant på framsidan, men innehållet är samma som K.M. på den jag kollade. Sugen på att beställa en risVISPgrädde, men man behövde beställa för 400:-. Mycket grädde blir det... Någon som testat den (soyatoo)? Kanske flera runt gbg som vill testa så vi kan sambeställa? Om den inte finns närmare... www.goodstore.se/catalog/product_info.php...
Goodstore gillar jag - synd bara att man bor en bit bort, men jag har ju varit uppe i Stockholm ett par gånger här nu under våren och alla gångerna så har jag sett till att kunna hinna med en sväng dit för att handla upp ett rejält lager innan jag tagit tåget hem.
Just nu sitter jag och mumsar på den här: www.goodstore.se/catalog/product_info.php&products_id=2396
och sen ska jag ta ett smakprov på den här: www.goodstore.se/catalog/product_info.php&products_id=1296
Den här är också god förresten: www.goodstore.se/catalog/product_info.php&products_id=2134 Mycket godare än Kung Markattas ljusa choklad, smakar i princip som vanlig mjölkchoklad.
Ska du/ni beställa så kolla även in deras nudlar, massa spännande smaker (har dock inte hunnit testa mig igenom dem än). Scrolla ner en bit till nedre halvan av sidan : www.goodstore.se/catalog/index.php
Alla de avlånga paketen med nudlar är vete- & glutenfria.