• grön banan

Positivt med islam?

Islam är ingen religion jag brinner särskilt för, så nu vill jag att ni som är muslimer eller känner de som är muslimer, brer på om det positiva med religionen. Ös på. Kommer att fråga saker, men inte säga att ni ska ändra er.

• Svar på tråden Positivt med islam?
  • waally

TS

Varför känner du att du måste brinna för islam?

• Um muhammed

För mig finns inget bättre än islam...
    Underbar religion som ger massor med kärlek och trygghet till människan.

• grön banan
    waally skrev 2009-04-03 23:17:22 följande:
    TS Varför känner du att du måste brinna för islam?
    Det känner jag inte, men jag kan kanske få en mer positiv syn.
  • grön banan

Um muhammed skrev 2009-04-04 07:49:18 följande:

För mig finns inget bättre än islam... Underbar religion som ger massor med kärlek och trygghet till människan.
    Kan du beskriva på vilket sätt? För kärlek o trygghet kan ju även icke-religiösa få.
  • kokos
    Min lycka skrev 2009-04-03 22:15:56 följande:
    Ok,men de stod inget i ts att man inte fick ifrågasätta religionen på någe vis.Väldigt respektlöst utav dig att hänvisa mig till hata muslim-trådar.Fy säger jag bara o tackar för mig.rön banan skrev 2009-04-03 22:11:23 följande:
    Snygg hänvisning *skrattar*
  • kokos

Jag kan säga så här: Jag är en svensk konvertit uppfödd i en svensk familj med kristendom som religion dock ej utövad kristenhet.....

Jag har fått så mycket mer respekt sedan jag blev muslim, både från kristna och andra muslimer. Visst kan man få det från icke-religiösa också-självklart! men islam har verkligen gett mig mycket

• grön banan
    kokos skrev 2009-04-04 08:08:41 följande:
    Jag kan säga så här: Jag är en svensk konvertit uppfödd i en svensk familj med kristendom som religion dock ej utövad kristenhet..... Jag har fått så mycket mer respekt sedan jag blev muslim, både från kristna och andra muslimer. Visst kan man få det från icke-religiösa också-självklart! men islam har verkligen gett mig mycket
    Vad har islam gett dig?
  • kokos
    grön banan skrev 2009-04-04 08:13:06 följande:
    Vad har islam gett dig?
    Respekt som troende, något att tro på som verkligen visar sig, trygghet-känner mig mycket tryggare som person. Gemenskap på ett annat sätt än innan osv
  • kokos

Visst har jag även förlorat när jag konverterade t ex min mamma och två syskon. Men jag har vunnit så mycket mer!

• grön banan
    kokos skrev 2009-04-04 08:17:32 följande:
    Respekt som troende, något att tro på som verkligen visar sig, trygghet-känner mig mycket tryggare som person. Gemenskap på ett annat sätt än innan osv
    Hur menar du med respekt som troende och något att tro på som visar sig? Vad är det gör som gör att du känner dig tryggare?
Svar på tråden Positivt med islam?