• grön banan

Positivt med islam?

Islam är ingen religion jag brinner särskilt för, så nu vill jag att ni som är muslimer eller känner de som är muslimer, brer på om det positiva med religionen. Ös på. Kommer att fråga saker, men inte säga att ni ska ändra er.

• Svar på tråden Positivt med islam?
  • kokos
    Min lycka skrev 2009-04-03 20:13:44 följande:
    Ja,allt e väl ok så länge de sker i guds namn?Sen för att förtydliga...Jag tycker då inte om människor som gömmer sig bakom påhittade saker,typ religion.Jag hatar inte alla muslimer.Hur skulle jag kunna de, jag har inte träffat alla.Förutom att karln e totalt körd i huvet,så älskar jag de andra tre o hjälper dem massor bla ekonomiskt.Barnen e som mina egna.Klart att du e ursäktad.
    det var inget svar på min fråga om var självmordbombare kommer in i bilden!!!!
  • Min lycka

De var de visst.Läs första meningen igen.

kokos skrev 2009-04-03 20:15:24 följande:
    det var inget svar på min fråga om var självmordbombare kommer in i bilden!!!!
  • kokos

Jo men alltså hur kan du dömma mig för att heja på självmordbombare??

• kokos

Snacka om att bara skriva för att skriva och sedan inte ge svar. Åh varför bryr jag mig överhuvudtaget.... !

• grön banan

Kanske dags att avsluta sidospåret med självmordsbombare.

• kokos
    grön banan skrev 2009-04-03 20:44:18 följande:
    Kanske dags att avsluta sidospåret med självmordsbombare.
    Tydligen hade människan inget bra svar på sitt inlägg utan smet iväg.... fegis
  • Dorian Ertymexx

Min lycka skrev 2009-04-03 20:04:03 följande:

Men du,den övertygande känslan tvingas ju på barnen från födslen.De råder då ingen religionsfrihet inom islam.
    Helt fel och totalt BS. Och dessutom irrelevant - säg en religion som HAR religionsfrihet! Faktum är att islam är den enda av ökenreligionerna som har det, i motsats till kristendom och judendom. Islam kräver att man respekterar "man med helig bok", dvs bibel eller torah, eftersom de är syskonreligioner. Kristendomen visade aldrig samma tolerans tillbaka, vilket är varför många judar under pogromer i historien ofta flydde till just islamska länder.

Det är liksom det ironiska - inte bara andra religioner, utan andra sekter av SAMMA religion förföljdes av kristendomen. Många kristna grupper fick det bättre under islam än de hade det under Byzantium eller senare korsfararrikena! Det var givetvis inte alltid så väl, men klart mer än motsatsen, då kristna verkade ha som som sport att skylla allt på judar och "kättare".
  • Dorian Ertymexx

Min lycka skrev 2009-04-03 19:38:03 följande:

Hur kan ni påstå att jag e förbömande.Denna karln hänvisar ju till sin religion som just e islam.Tacka 17 för att jag blir förbannad när jag blir hotad med stryck o att han ska *sätta på mig*Mycke har jag varit med om,men inte såndant svineri.Att gömma sig bakom religionen,hur kan de vara positivt?Mitt ex var som en barnunge då han var 34,men de var hans mor fel.Han kunde inte skilja på rätt eller fel o de kunde inte hon heller.Men efter de misstaget avskyr jag inte alla karlar,bara de som beter sig illa o skulle ifrån sig.
    Ehm, så om jag offrar barn, mördar kvinnor, beter mig som en skit rent allmänt och sedan kallar mig sant troende kristen så kommer du att hata alla kristna män för det???

Om han inte kan skilja på rätt och fel så är han inte så mycket muslim som sociopat, eller rent av psykopat. Det är något som finns i alla grupper av människor.
Svar på tråden Positivt med islam?