• grön banan

Positivt med islam?

Islam är ingen religion jag brinner särskilt för, så nu vill jag att ni som är muslimer eller känner de som är muslimer, brer på om det positiva med religionen. Ös på. Kommer att fråga saker, men inte säga att ni ska ändra er.

• Svar på tråden Positivt med islam?
  • Min lycka

Nähädu,där har du fel.Jag bor granne med en muslimsk familj,där mamman ensam får ta hand om hemmet o två små barn under 3år.
    Hennes man röker,dricker o lyfter inte ett finger för att ta hand om sin familj.
    Han sitter vid datorn eller vid tv hela nätterna o så sover han hela dagarna.Han har även älskarinnor.Han har hotat mig med stryk o även att han ska *sätta på mig*om jag hjälper hans fru förmycke.
    Han slog henne då de var hemma i deras hemland förra sommaren,men här säger han att han inte törs,för han vet att jag anmäler honom.Han säger att de e på detta visset de ska vara i en muslimsk familj.Detta har fått mig att hata både religionen o dess karlar.Hade de inte varit för deras underbara barn o för att frun knappt e över 20år o totalt ensam här i landet,så hade jag ställt till ett helvete för honom.
    De finns inget gott att säga om islam eller om någon annan religion.

rahm skrev 2009-04-03 17:36:02 följande:
    Jag kan med egen erfarenhet säga som svensk konvertit att jag har en helt annan bild. I den svenska kultur jag är uppväxt i så slavar svenska kvinnor mer!Jag är uppväxt på landsbygden och där är det verkligen kvinnorna som slavar inne medan männen är "karlakarlar" och ska vara ute och mecka med bilen och förväntar sig att maten ska stå på bordet när de kommer in och att de ska va städat och ordnat me allt annat. Och att kvinnor skulle bli slagna inom islam är bara en stor fördom, de vet du oxå om du tänker till lite. Jag ser att svenska kvinnor är mer förtryckta än kvinnor inom islam. Svenska kvinnor ses som objekt och ska behaga mannen. Och inom den svenska kulturen är så många misshandlade, kanske inte alltid fysiskt men det är så extremt många som blir psykiskt misshandlade och som är utan respekt. Inom islam har kvinnor stor respekt och är ofta dem som bestämmer i familjen.
  • grön banan

Min lycka skrev 2009-04-03 19:03:56 följande:

Nähädu,där har du fel.Jag bor granne med en muslimsk familj,där mamman ensam får ta hand om hemmet o två små barn under 3år. Hennes man röker,dricker o lyfter inte ett finger för att ta hand om sin familj. Han sitter vid datorn eller vid tv hela nätterna o så sover han hela dagarna.Han har även älskarinnor.Han har hotat mig med stryk o även att han ska *sätta på mig*om jag hjälper hans fru förmycke. Han slog henne då de var hemma i deras hemland förra sommaren,men här säger han att han inte törs,för han vet att jag anmäler honom.Han säger att de e på detta visset de ska vara i en muslimsk familj.Detta har fått mig att hata både religionen o dess karlar.Hade de inte varit för deras underbara barn o för att frun knappt e över 20år o totalt ensam här i landet,så hade jag ställt till ett helvete för honom. De finns inget gott att säga om islam eller om någon annan religion.
    Jag hade hjälpt henne till Kvinnojouren.
  • kokos
    Min lycka skrev 2009-04-03 19:03:56 följande:
    Nähädu,där har du fel.Jag bor granne med en muslimsk familj,där mamman ensam får ta hand om hemmet o två små barn under 3år.Hennes man röker,dricker o lyfter inte ett finger för att ta hand om sin familj.Han sitter vid datorn eller vid tv hela nätterna o så sover han hela dagarna.Han har även älskarinnor.Han har hotat mig med stryk o även att han ska *sätta på mig*om jag hjälper hans fru förmycke.Han slog henne då de var hemma i deras hemland förra sommaren,men här säger han att han inte törs,för han vet att jag anmäler honom.Han säger att de e på detta visset de ska vara i en muslimsk familj.Detta har fått mig att hata både religionen o dess karlar.Hade de inte varit för deras underbara barn o för att frun knappt e över 20år o totalt ensam här i landet,så hade jag ställt till ett helvete för honom.De finns inget gott att säga om islam eller om någon annan religion.
    Tjoho! Där kom det som jag väntat på Alla är likadana finns inget gott att säga om religionen My GOD!
  • grön banan
    kokos skrev 2009-04-03 19:08:36 följande:
    Tjoho! Där kom det som jag väntat på Alla är likadana finns inget gott att säga om religionen My GOD!
    Hon menade nog inte att alla muslimer är så.
  • kokos
    hadhouda skrev 2009-04-03 19:14:24 följande:
    Ja, och det är juuu så lätt att dra alla över en kant.
    Ja det är ju det!
  • grön banan
    hadhouda skrev 2009-04-03 19:16:17 följande:
    Hon hatar ju religionen och dess karlar.
    Hatar EN karl ska det väl va. Hon nämnde ju bara ett fall. På mitt jobb i förskolan berättade en kollega att hon före min tid, blivit mordhotad av en muslimsk pappa för att hon gett barnet gris. Pappan hade inte sagt ifrån att barnet inte åt gris, för en del muslimer gör det o det är ju ett eget ansvar att säga till. Men jag har bara hört detta i ett enda fall.
  • hadhouda

Vilken värld vi lever i full av hat. Det finns ju idiotiska män inom alla religioner, länder mm. Tänk om vi alla skulle gå runt och hata varandra? Kvinnan i fråga har råkat ut för en idiot punkt slut!

• kokos

"Detta har fått mig att hata både religionen o dess karlar" så skrevs det i inlägget ovan.....

Svar på tråden Positivt med islam?