• Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3
  • Kaxmaja
    Hestia skrev 2009-06-30 19:14:02 följande:
    Jag köpte ett bäddset för vagn/vagga, är jag tänkte använda kudden som den är, och sy om påslakanet till en sittdyna. Tänkte rita ett mönster själv - så länge man använder mönsterpapper så borde det inte bli så fel. Har ännu ej tänkt ge mig på att sy en sufflett, men hade jag gjort det skulle jag nog tagit av den som sitter på vagnen, ritat mönster, sytt en i lakansväv och gjort justeringar innan jag hade sytt det tyg jag ville ha. Har tyvärr inte hittat något mönster på nätet.
    Min mamma bor i USA och jag bor i Norge så de e lite bøkigt att ta av och testa och hålla på så
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel 7/3-08 & Jonatan 30/5 -09 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kaxmaja

*drömmer* terränghjul till Bee

• Hestia
    Kaxmaja skrev 2009-06-30 19:15:45 följande:
    Min mamma bor i USA och jag bor i Norge så de e lite bøkigt att ta av och testa och hålla på så
    Haha, ja, det låter onekligen krångligt! Ett alternativ är att hon köper en sufflett i USA och kollar på, fast det blir ju väldigt dyrt... Men vill du ändå ha en av de andra färgerna så! :)
    Säg till om du hittar ett mönster, då vill jag också gärna ha!
  • Kaxmaja
    Hestia skrev 2009-06-30 19:17:57 följande:
    Haha, ja, det låter onekligen krångligt! Ett alternativ är att hon köper en sufflett i USA och kollar på, fast det blir ju väldigt dyrt... Men vill du ändå ha en av de andra färgerna så! :) Säg till om du hittar ett mönster, då vill jag också gärna ha!
    Hon ska hit i juli så då kan hon fixa men jag har ingen symakin jaja vi klarar de nog på något vis
    japp jag skriker till
  • Hestia
    Kaxmaja skrev 2009-06-30 19:17:51 följande:
    *drömmer* terränghjul till Bee
    Oh ja, vad det hade varit bra!!
  • modestyclara
    Eleora skrev 2009-06-30 19:02:37 följande:
     Hmmm....jag skulle inte försöka mig på det själv om man inte är väldigt van och kunnig... men jag vet ju att du är modig, så kör hårt, hoppas någon har mönster!Annars får du väl ta loss sufletten och mäta...Jag vill ha en sittdyna typ NU till min bee....har haft fäll i innan, men det blir så trångt för min knubbis, vilka passar mer än Ditten Dattens, UJ? Nån som har något tips? Kan tänka mig begagnad med...
    mamma på vift sydde en bee-dyna till mig nyligen, den behöver justeras lite nertill så den är bredare där (var jag som mätte allt och gav henne mått eftersom hon inte har någon bee) och så får du ange var du vill ha hål för selen... se hennes blogg

www.mammapavift-lillagroda.blogspot.com/
  • Eleora
    modestyclara skrev 2009-06-30 19:30:27 följande:
    mamma på vift sydde en bee-dyna till mig nyligen, den behöver justeras lite nertill så den är bredare där (var jag som mätte allt och gav henne mått eftersom hon inte har någon bee) och så får du ange var du vill ha hål för selen... se hennes blogg www.mammapavift-lillagroda.blogspot.com/
    Tack, har beställt en av Ditten Datten nu....det rosa/gröna paisleymönstrade tyget hon har i galleriet borde bli skitläckert ihop med khakisuffla och en rosa Skip Hop Saddlebag! Eller vad tror ni, tjejer?
    ~ ~ LIV 080325 ~ ~ Mammas busunge!
  • Hestia
    Eleora skrev 2009-06-30 20:44:39 följande:
    Tack, har beställt en av Ditten Datten nu....det rosa/gröna paisleymönstrade tyget hon har i galleriet borde bli skitläckert ihop med khakisuffla och en rosa Skip Hop Saddlebag! Eller vad tror ni, tjejer?
    Oh, du har en saddle bag! Tänkte köpa en nu i dagarna, vad tycker du om din?? Hur mycket får plats i den? Tänkte köpa en Pronto att ha som skötväska, och så lite mat och ombyte (har en kräkbebis...) i saddle bagen - funkar det, tror du?
  • s v e a
    Tezzan1981 skrev 2009-06-29 07:27:58 följande:
    s v e a skrev 2009-06-29 01:02:18 följande: japp det jag har från babyland. det kan jag fästa i den böjda delen, samt ovanför de svarta fästena på stången. däremot kan jag inte fästa det på den "större" delen av stången som är precis under ihopfällningsfästena
    Ok, tack för svar
  • s v e a

Noas mamma skrev 2009-06-29 23:14:07 följande:

s v e a skrev 2009-06-29 01:02:18 följande: visst va de väl du som hade sytt en egen suflett till din bee? eller är jag ute och cycklar nu?
    Yes, jag hade lite kreativ energi över förra året och sydde en egen med fönster då sonen blir galen av att aldrig kunna se. Jag tror jag har bild i galleriet?? eller har jag kanske tagit bort den, kan isåfall lägga in en ny
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3