• Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3
  • Kaxmaja
    Lille Mammsen skrev 2009-07-01 21:43:40 följande:
    Du gjorde mig lite lätt orolig att jag fått hjärn-släpp Hörrö va kan jag skylla på då som inte ammar?????? lite orättvist............ Kaxmaja skrev 2009-07-01 21:37:53 följande:
    Jag vet inte därför planerar jag att amma LÄNGE
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel 7/3-08 & Jonatan 30/5 -09 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Ålen

Hej vagnkunniga människor!

Jag har börjat funde rlite på olika vagnar. Då vi ska adoptera kommer jag antagligen att få ett barn som är mellan 1-2 år. Hur länge kan man ha Bee? Är det bättre att satsa på en Camelon? Jag vill ha en ordentlig vagn och inte bara en sulky. Ett krav för mig är att sittdelen går att vända. Hur är Bee i snö? Bor utanför stan och kommer förhoppningsvis promenera mycket med vagnen.

Tack för er hjälp!

• straw2008
    Ålen skrev 2009-07-02 15:31:37 följande:
    Hej vagnkunniga människor!Jag har börjat funde rlite på olika vagnar. Då vi ska adoptera kommer jag antagligen att få ett barn som är mellan 1-2 år. Hur länge kan man ha Bee? Är det bättre att satsa på en Camelon? Jag vill ha en ordentlig vagn och inte bara en sulky. Ett krav för mig är att sittdelen går att vända. Hur är Bee i snö? Bor utanför stan och kommer förhoppningsvis promenera mycket med vagnen.Tack för er hjälp!
    Vi har båda två men använder bara been till vår 10-mån.

Om du "får" en tvååring är cameleon för liten (nu kommer flera komma o skriva att det är den visst inte men- JO den är liten) o då skulle jag satsa på en bee.
    Varför tror du att du behöver en "ordentlig" vagn till en tvååring? Jag vet ingen tvååring som åker småbarnsbarnsvagn utan den har oftast föräldrarnabytt ut till en nättare!

Vad du än skaffar så kommer du förmodligen älska den, bästa vagnen juh!

Men som sagt en cam till en 1-åring men annars en bee.
  • Zvartaliljan
    straw2008 skrev 2009-07-02 15:35:23 följande:
    Vi har båda två men använder bara been till vår 10-mån. Om du "får" en tvååring är cameleon för liten (nu kommer flera komma o skriva att det är den visst inte men- JO den är liten) o då skulle jag satsa på en bee. Varför tror du att du behöver en "ordentlig" vagn till en tvååring? Jag vet ingen tvååring som åker småbarnsbarnsvagn utan den har oftast föräldrarnabytt ut till en nättare! Vad du än skaffar så kommer du förmodligen älska den, bästa vagnen juh! Men som sagt en cam till en 1-åring men annars en bee.
    Håller med. Jag sålde min cam när dottern var 1,5år. Har en bee nu och hon är 3, sitter fortfarande jättebra, hon älskar den! Börjar bara bli lite trångt nu om vi har sufletten men tänkte plocka bort den o använda ett paraply som solskydd istället.
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Hestia

Undrar också lite över hur den är i snö - funderar på att komplettera med en Kronan sulky till den kallare årstiden.

• Stargirl
    Hestia skrev 2009-07-02 16:17:52 följande:
    Undrar också lite över hur den är i snö - funderar på att komplettera med en Kronan sulky till den kallare årstiden.
    Det tror jag är en toppen kombo. Två vagnar som är lite olika.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • nasax
    titti76 skrev 2009-07-01 20:02:53 följande:
    ja det är det och ibland är det värt lite otymplig körning jämför med trötta gnälliga barn Nån som har den silvriga sommarsuffletten till vagnen?
    Jag använder också sommarsufletten och jag tycker den fungerar jättebra.
    Den dämpar värmen från solsken.
    Men min dotter svettas ändå även hon har extra ventilation i sufletten om jag ska vara ärlig.

Jag har frågor till någon som använder stolen vänd mot dig.
    Hur går det när ni fäller ihop been?
    Jag har problem med det och jag undrar om det är bara jag och om det finns något fel på min bee...

När jag flyttar ryggstödet mot styret, sitter inte ryggstödet kvar där medan jag håller på med låset på styret, utan ryggstödet åker tillbaka.
    Sedan när jag ändå fortsätter fälla ihop been och lyfter been med handtaget, öppnas been...
    Finns det någon som har samma problem?
  • Noiis
    Ålen skrev 2009-07-02 15:31:37 följande:
    Hej vagnkunniga människor!Jag har börjat funde rlite på olika vagnar. Då vi ska adoptera kommer jag antagligen att få ett barn som är mellan 1-2 år. Hur länge kan man ha Bee? Är det bättre att satsa på en Camelon? Jag vill ha en ordentlig vagn och inte bara en sulky. Ett krav för mig är att sittdelen går att vända. Hur är Bee i snö? Bor utanför stan och kommer förhoppningsvis promenera mycket med vagnen.Tack för er hjälp!
    när jag har testat vagnarna (bee och cam) på både min son och systers dotter så har jag kommit fram till följade.

Noa (då)10 månader satt jätte bra i båda vagnarna enda som jag tyckte var negativt var att den är låg.
    Tindra (då) 2 år fick panik i been och tyckte att den var läskig och trång, medans när hon satt i camen sa hon till sin pappa "pappa jag vill ha Oas vagn"
    och nej vagnarna testades inte samma dag.
    detta är säkerligen helt varierande på alla barn. Noa tex. fick panik i UJn medans grannens söner i samma ålder älskade UJn

men i övrigt så tycker jag att vagnarna är båda kanon bra. du skriver att du vill ha en ordentlig vagn inte en sulky. då har du direkt där svaret på din fråga. Bee är en sulky och är utformad och marknadsförs som en sulky och inte som en "vanlig" vagn.

Gällande snö så hade jag inga problem med been eller camen när de va i början och i slutet av vintern. när de var mycket snö (bor utanför sthlm) så tyckte jag att båda vagnarna sög. men att camen var betydligt bättre speciellt om man som jag ibland går "offroad" så kan man ju alltid köra camen på bakhjulen och kommer då lätt fram. de gör man inte med been.

du skriver att du kommer prommenera mycket med vagnen och att du bor utanför stan. då skulle jag absolut satsa på en vagn-vagn och inte på en sulky vagn. jag tror att du kommer att bli mer nöjd över en cam eller varför inte en frog än vad du kommer bli med en bee.
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3