Hestia skrev 2009-06-30 22:32:42 följande:
Oh, du har en saddle bag! Tänkte köpa en nu i dagarna, vad tycker du om din?? Hur mycket får plats i den? Tänkte köpa en Pronto att ha som skötväska, och så lite mat och ombyte (har en kräkbebis...) i saddle bagen - funkar det, tror du?
Det är ju två inre fack, i dem får jag plats med tre-fyra blöjor, plånbok, lunchburk, banan, liten plastburk med fruktpuré, sked, pappersnäsdukar. Lite mer kan få plats om man stuvar väl. I ytterfacket har jag nycklar, mobil och ehemm...några kvitton.
Jag använder bara den om dagarna till min femtonmånaders, den klarar vad som behövs för en dag här i stan när man är relativt nära hemmet. Ska vi iväg en heldag på lite utflykt tar jag handväska till mina egna pinaler istället, så får jag lätt plats emd eftermiddagsmellis och middagsburk med. Och någon blöja till i en påse under vagnen då.
Jag älskar den, lätt att bara ta loss om man ska tex. in på ÖF eller så, annars sitter den så lättillgängligt, så det är bekvämt att böja sig ner och ta ur det man behöver.
Liv var också kräkbebis, hade ombyte i en plastpåse under vagnen. Sååå skönt att inte behöva ha en väska på axeln jämt, tycker jag.
Min rosa finns inte i Sverige, beställde på Kiwikidsgear, var supersmidigt, och inte dyrare.