• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • Annapanna79

Godmorgon!
    Igår var sista gången på vattengympan, känner faktiskt att jag var något smidigare i början av terminen. Jag kände mig verkligen som en flodhäst igår när jag sprang runt i bassängen... men det är ju inte så många veckor kvar tills jag kan röra mig lite bättre.

Fika i dag hos Titti eller? Jag kan. Perfekt väder att sitta ute och fika idag helt underbart redan kl 7 så var det 13 grader

• MiaMitisen

God morgon!
    Idag var det upp tidigt. Åka till Partille ochl ämna in bilen. Fick ju lite anmärkningar på den....
    Får antagligen en ny (till) bil inom kort. Synd bara att det är manuell låda på den.Det är ju inte min favorit. Men får väl överleva det.

Snart ska jag sätta igång och greja lite. Ska ha grannfika här vid elva. Alla mammor med barn kommer. Har ju ingen bil som sagt, så det fick bli fika hemma.
    Ska baka äpplepaj tänkte jag.
    Vädret är som Anna sa, helt underbart, så barnen får leka utomhus.

idag är det 6 dagar (med idag) kvar till bf. Har fått ett mail där det står tips om att sätta igång allt. Ska kolla det sen och testa det mesta. Hade ju varit mysigt med en liten bebis nu.

Hoppas ni får det trevligt hos Titti idag, men kan inte tänka mig något annat. Sköt om er tjejer!

• WonderfulWord

har haft BVC på besök idag och fick veta att Philip nu väger 3350 gram och det betyder att han har gått upp 275 gram på 5 dagar.

han är fortfarande snäll med att han sover på nätterna ganska bra och det betyder att vi nu ska försöka få in lite rutiner när det gäller hans säng och måltider på dagen så att man får lite koll på hur dagaran ser ut.

det betyder att jag snart vågar mig ut och fika mer er eller tar en promenad.

• lillaC

Äntligen helg!
    Jag tycker verkligen att veckorna flyter på jättebra, den här veckan har jag haft Noah hemma 3 dagar och vi har verkligen haft mysigt. MEN det är ju skönt när det blir helg och vi är två vuxna...
    Vi har börjat komma lite bättre i ordning och Hannah är mycket mer vaken och med på dagarna, kan vara vaken ca 1,5- 2 h. Glad som en liten sol för det mesta. Vi har i flera dagar nu lagt henne vid kl 20 på kvällen. Hon vaknat till några gånger och somnat om efter lite "vagning". Det funkar verkligen bra med innevagn!

Hur har ni det? Hur sover och äter era små?

Hoppas att ni får en skön helg i sommarvärmen!

• MiniStumpan
    lillaC skrev 2009-05-29 20:50:50 följande:
    Äntligen helg! Jag tycker verkligen att veckorna flyter på jättebra, den här veckan har jag haft Noah hemma 3 dagar och vi har verkligen haft mysigt. MEN det är ju skönt när det blir helg och vi är två vuxna...Vi har börjat komma lite bättre i ordning och Hannah är mycket mer vaken och med på dagarna, kan vara vaken ca 1,5- 2 h. Glad som en liten sol för det mesta. Vi har i flera dagar nu lagt henne vid kl 20 på kvällen. Hon vaknat till några gånger och somnat om efter lite "vagning". Det funkar verkligen bra med innevagn! Hur har ni det? Hur sover och äter era små? Hoppas att ni får en skön helg i sommarvärmen!
    Vi börjar få kläm på hur vi skall ta oss igenom dagarna på smidigast sätt men några rutiner finns här inte. Hur jag än försöker vara konsekvent så har min lille Max oftast en helt annan åsikt.
    På dagarna sover han nästan ingenting. Någon powernap då och då. Men aldrig så djupt att jag kan lägga honom i sängen. Då är det babysittern som gäller, om han skall sova typ en kvart som längst. Men han är väldigt glad just nu så det är iof kul att han är vaken och tjötar ock skrattar.
    På kvällen matar jag honom alltid sista gången vid 23. Men ibland äter han jättemycket och ibland typ ingenting. Sedan sover han ungefär 3 timmar i egen säng och vaknar vid halv 4 och äter. Somnar om i egen säng till 5-6. Sedan vill han äta igen och helst av allt gå upp men det vill inte jag, så jag lägger honom då i min säng och försöker sova några timmar till med honom gnyende och lallande bredvid mig.
    Så effektiv sömn på natten för Max är ungefär sammanlagt 5-6 timmar. Så jag antar att jag har en son som inte behöver så mycket sömn.
    Men allt funkar ju ändå ganska bra och vill han inte sova så kan jag ju inte tvinga honom.

Vad gäller maten så äter han lika bra som han alltid har gjort. Han väger väl mest i denna tråden snart. Trots att han inte är äldst.

Tjoho. Vägde mig ikväll. (Med blött hår och våt handduk på huvudet skall tilläggas.) Och då visade vågen 2,4 kg över inskrivningsvikten. Och jag vet precis var dessa kilon är placerade....magen och kärlekshandtagen. Men men det kan man ju leva med ett litet tag till i alla fall.

Nu skall jag invänta sista amningen så kan jag gå och lägga mig sedan. Lääängtar så till kudden nu.

Ha en go helg allihop. Antar att ingen kommer att gå in hit när det skall vara så superfint väder. Så vi hörs nästa vecka.
  • MiaMitisen

Hejsan tjejer!
    Antar att ni som jag har varit ute hela helgen. Vilket underbart väder vi har haft! Tyvärr har inte mina ben och fötter varit så himla imponerade.. Men men... snart är det väl över...förhoppningsvis.
    I helgen har det varit premiärdopp i sjön för pojkarna. Jag som ej har några passande badkläder fick snällt sitta och titta på. Eller traska runt i vattnet. Sen sa jag att det var taskigt mot bebisen att bada. Då skulle ju den frysa.
    Nu ska jag ta och väcka Oscar och sen blir det lite frukost.
    Ska försöka gräva upp mitt lilla land idag som fortfarande inte blivit av och även tvätta bilen och fönster. Om jag vill få igång det? Tja varför inte. BF är ju på onsdag..... Skulle inte bli arg om bebis ville titta ut lite tidigare.

Jane: såg dig allt igår när du var ute och promenixade med Isa.
    Vi körde förbi dig i en stor silvrig buss. Du hade gått in mot Lottas väg precis. Hoppas du hade en mysig promenad.

Nä, nu ska jag ta och göra lite nytta.

• Projekt Lennart

Jaha, nu är dagen här! Första dagen på FL (fast formellt sett har jag ju faktiskt semester nu - bra att tänka på så är det lättare att slappa som man ju ska).

Hoppas på en fika i veckan!

Ha det gott!

• lillaC

Jag kan fika torsdag och fredag. Vi kan ju göra ett nytt försök att vara här, det var ju bara Anna och Jane som vågade sig hit sist...

• solima

Mia: Promenaden var väldigt härlig! Nu väntar jag bara på att din bebis ska titta ut så kan vi promenera tillsammans. =)

Igår var jag för första gången på VÄLDIGT länge ute i trädgården och greja ... det var mysigt! Har roundapat lite brännässlor och annat ogräs, få se hur mycket annat jag fick med mig av växter jag inte tänkt ta dö på. Inga hoppas jag ....

Än så länge har jag inget planerat tisdag, onsdag och torsdag. Fikar gärna nån av dagarna!

Ha det gott i solen!

• WonderfulWord

torsdag skulle jag oxå kunna om jag vågar mig ut. men är vi hemma hos någon gör det ingét om han får världens utbrott.

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3