• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • Thursday

Han kanske har gått om Axel nu? Vi var uppe på 5,6 i onsdags! Vaccinationen gick riktigt bra, han tjöt en stund men i övrigt ingenting. Och helgen blev riktigt bra, unge herrn sov minsann ute i vagnen fast den stod stilla så lite granna blev gjort i trädgården.

Vi fikar gärna på fredag!

• MiniStumpan
    Thursday skrev 2009-05-25 21:50:16 följande:
    Han kanske har gått om Axel nu? Vi var uppe på 5,6 i onsdags! Vaccinationen gick riktigt bra, han tjöt en stund men i övrigt ingenting. Och helgen blev riktigt bra, unge herrn sov minsann ute i vagnen fast den stod stilla så lite granna blev gjort i trädgården.Vi fikar gärna på fredag!
    Då gick Max om Axel förra fredagen. Då var han 6 veckor, vägde 5620 g och var 60 cm lång. Så jag gissar på att vi passerat 6 kg till i morgon.
    Börjar få lite panik då jag börjar inse att vi inte kommer hinna använda alla hans kläder i srorlek 62. Byxorna sitter redan tight och jag har precis tagit fram kläderna i storlek 62.
    Jag säger ju att han är STOR

Kan tala om att min son somnade vid tio. Tjoho. Efter flera timmars gråt och gnäll. Men nu ställer jag mig INTE och lagar mat så de skalade morötterna, palsternackan, kålroten och potatisarna får ligga i vatten till i morgon. Hoppas inte de upptinade grytbitarna blir dåliga bara. Så nu sitter man här och fick återigen äta sig mätt på snabbt tillredda ostmackor. Suck.
  • Knuff

I går var vi på den första stora utflykten själva Edwin och jag. Vi tog bilen och åkte på utflykt med mitt jobb. Vi var i skogen i Ucklum där vi fikade, lyssnade på ett föredrag, tog en promenad i Baby Björnen och sen var det grillning. Kul att träffa arbetskompisarna, kan inte fatta att det är 2 månader sen.... Ewdin är ett "gå-borts-barn", var lugn och sov hela dagen. Enkelt för mig.

Fika fredag fungerar inte för mig. Jag blir hämtad av min föräldrar på torsdag och ska till stugan. Det kommer att bli semester för mig! Ska passa på att vila upp mig, god mat och mormor och morfar som vill ta han om Edwin. Kanon!

• solima

Jag kan tyvärr inte heller på fredag, vi ska till bvc och sen har vi andra planer. Synd synd..

Vår lilla tjej som hela natten mellan lördag och söndag. Var vakna ju naturligtvis flera gånger och var tvungen att kolla henne. Föröskte till och med ge henne lite mat i något halvsovande tillstånd men hon var inte intresserad så då fick hon sova.

Sen har vi inte haft några mer sådana nätter...annars hon sover väldigt bra och somnar fort efter amningen nattetid.

• MiaMitisen
    JAG VILL MED HA BEBIS!!!! Nu!!!!
    Orkar inte vänta mer nu.

Precis hemkommen från barnmorskan. Allt var bra. Dock en lite överaktiv bebis så hjärtljuden var svåra att få riktiga. Men det löste sig till slut. Efter lite vila. Låg på 160. Så nu pendlar vi mellan 140 och 160.
    Själv har jag gått över 80 strecket... vilket jag inte ville... Men elefantfötterna och elefantbenen kan vara anledningen.

Jane: har du varit och hälsat på Annika än? Tänkte jag skulle försöka komma iväg innan bebisen tittar ut. Du kanske vill följa med?

Nu ska jag ta och gå över till grannen, vilket innebär lunch med en hemarbetande svägerska. Hej så länge!
  • Projekt Lennart

Oj, nu är sista dagen på kontoret avslutad (ska visserligen på kurs ons-fre och så får jag gå in någon dag nästa vecka och avsluta det sista, men ändå) och jag känner mig liksom helt tom. Trodde att jag skulle känna mig toppenglad, men nä känner mer bara ledsen och vemodig. *pouh* hoppas, hoppas, hoppas att denna känsla går över snart så här hade jag inte alls tänkt att det skulle vara att gå hem

Men... jag ser iaf fram emot att kunna fika med er! Hoppas på en träff nästa vecka

• Thursday

Äsch, jag saknar jobbet lite då och då faktiskt, var där igår och fikade - supernice! Det som är lite skumt är ju att jag inte har någon tjänst att komma tillbaka till så efter sommaren får jag börja ta tag i att söka jobb, helskumt.

• Annapanna79

Caroline jag hoppas iallafall att de blev glada när ankan bjöd på rabarberpaj
    Det kommer nog kännas bättre sen men det tar ett tag att vänla sig vid att vara hema speciellt när bebsen inte har kommit sen blir det ju fullt upp ändå...

• MiniStumpan

Vad var det jag sa...6170 g vägde min "lille" kille idag och var 61 cm lång och är nu 7½ vecka.

Jag skall antagligen bli inkastad i en föräldragrupp som kommer att ha första träffen 16 juni. Är det nån annan här som går i den gruppen?

Åh vad jag är sugen på nåt gott hela tiden. Och jag vill ju bara gå ner mina sista 3 kilo men nu har jag stått still på 69 kg ett bra tag så jag borde inte äta nåt gott. Men EN kanelbulle kan väl inte vara så farligt..eller två.

Caroline: Jag tyckte också att det kändes skumt att sluta jobba men det var ändå hur skönt som helst. Det var bara svårt att fatta att man skulle vara ledig så länge. Just nu njuter jag bara av att vara hemma och vill aldrig jobba mer. (Inte på ett tag i alla fall).

Nu blir det nog en liten tupplur men min gullonge sovandes på bröstet.

• Knuff

Mini Stumpan! Vi är flera i den föräldragruppen; Sinsarabim, Tehus, Emmalojsan och vi. Välkommen! Ska bli spännande att se alla bebisar växa och få personligheter.

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3