• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • HannaJohansen

Hej!
    Jag kommer troligen upp om inte andningen för lille Alex förvärras under natten och det blir besök hos doktorn istället. Jag kan inte fatta varför han inte kan bli av med rosslet, det verkar ju inte påverka honom nämnvärt men ändå...

Jag hämtade hans första pass idag då vi åker till Spanien om två veckor. Han var så söt på kortet!!

Samuel går hos dagmamma i Hulan men nu har de besultat att ta bort dem så vi föräldar träffades i eftermiddags för att skriva ett protestbrev. Hoppas att det kan göra någon skillnad fast jag betvivlar det.

Ha en skön natt!
    Hanna

• MiaMitisen

Hanna: Amandas mamma berättade detta. Hoppas det löser sig för er. Inget roligt när man måste byta så. Kul med en resa till spanien.
    Mina pojkar var borta hos er härom kvällen, men ingen hemma.
    Hoppas Alex inte behöver något läkarbesök. Vi var hos astmaläkaren igår med Oscar. Blev tillsagd att använda pulmicort varje dag och sen i oktober skulle vi bli kallade igen.
    Lite jobbigt när alla läkare säger olika saker hela tiden...

Nu ska jag ta och äta lite frukost och titta på någon film. Ska bara ta det så himla lugnt idag. Kanske plocka lite och dammsuga av snabbt. Men det är allt.

Hoppas ni får en trevlig fika hemma hos Åsa.

• HannaJohansen

Hej,
    Tack Mia och grabbarna får gärna titta in snart igen. I helgen bär det av till High Caparall såg jag - att du orkar! Du får sätta hörselkåpor på magen för det skjuts ju rätt friskt där.

Natten har varit lugn för Alex så jag kommer på fikan.
    Hanna

• MiaMitisen

Det är något fyrhjulingsevent där under helgen. Så svärfar ska dit och köra.
    Vet inte än om jag orkar, men det märker vi.
    Nu blir det en härlig dusch och sen disk och tvätt.

• MiniStumpan

Så var man hemma från en trevlig fika hos Åsa.
    Tack för idag.

Nu har vi käkat lunch och nu ligger Max i babygymmet och vädrar rompen. Han tycker nog detta är skönt för så mycket som han pratar nu och skrattar har han aldrig gjort.
    Och nu pinka han. Bra uppfinning draglakan.

• efia

Hoppas fikan var trevlig, känner inte själv för att komma ur bubblan riiiktigt än utan stannar nöjt hemma. Har haft så himla ont också de senaste dagarna så jag har faktiskt stannat i sängen men idag verkar det (peppar, peppar) äntligen vara bättre. Vi har så mycket besök hela tiden känns det som så utan socialt liv behöver man inte vara i alla fall! Ska dock bli kul att träffa er och alla små snart igen.

Caroline - det är en stor omställning men jag är glad att jag gått ner så mycket i varv innan så att jag inte blir rastlös av att inte göra så mycket mer än att amma. Dagarna flyger fram och vi får inte gjort någonting. Kan gratulera dig till att ha din sambo hemma så länge, det är underbart att kunna dela på arbetet. Här ammar jag så byter Tobbe blöjor. Kommer dock bli en chock att vara hemma själv sen, men får väl börja vänja in mig under nästa vecka på att sköta lill-skrutten själv. Det är i alla fall väldigt mysigt det här med att ha en bebis, kan bara ligga och titta på honom hur länge som helst!

Sixten har fått hudsprickor på pungen stackarn, fast han verkar inte ha så ont av det utan det är nog mer hans morsa som tycker att det ser för hemskt ut. Vi hade inte riktigt greppat det där med att lufta mycket, något som dessutom är lite svårt när han bajsar stup i kvarten. Idag har vi dock gjort ett försök och härligt nog kom det två laddningar och lite kissande under den tiden. Tvätta, tvätta. Helena - draglakan?

• MiniStumpan
    efia skrev 2009-05-20 16:48:53 följande:
    Hoppas fikan var trevlig, känner inte själv för att komma ur bubblan riiiktigt än utan stannar nöjt hemma. Har haft så himla ont också de senaste dagarna så jag har faktiskt stannat i sängen men idag verkar det (peppar, peppar) äntligen vara bättre. Vi har så mycket besök hela tiden känns det som så utan socialt liv behöver man inte vara i alla fall! Ska dock bli kul att träffa er och alla små snart igen.Caroline - det är en stor omställning men jag är glad att jag gått ner så mycket i varv innan så att jag inte blir rastlös av att inte göra så mycket mer än att amma. Dagarna flyger fram och vi får inte gjort någonting. Kan gratulera dig till att ha din sambo hemma så länge, det är underbart att kunna dela på arbetet. Här ammar jag så byter Tobbe blöjor. Kommer dock bli en chock att vara hemma själv sen, men får väl börja vänja in mig under nästa vecka på att sköta lill-skrutten själv. Det är i alla fall väldigt mysigt det här med att ha en bebis, kan bara ligga och titta på honom hur länge som helst!Sixten har fått hudsprickor på pungen stackarn, fast han verkar inte ha så ont av det utan det är nog mer hans morsa som tycker att det ser för hemskt ut. Vi hade inte riktigt greppat det där med att lufta mycket, något som dessutom är lite svårt när han bajsar stup i kvarten. Idag har vi dock gjort ett försök och härligt nog kom det två laddningar och lite kissande under den tiden. Tvätta, tvätta. Helena - draglakan?
    Draglakan är sånna där mjuka pappersunderlag med plastad undersida som man brukar ha i sängen vid sängväta. Har fått ett stort paket av mamma. Som inte är sängvätare .
    De är skitbra att lägga på golvet när det skall luftas rumpa.

Jobbigt att du har så ont så att du inte kan gå upp ur sängen. Måste vara jobbigt då om ni får massa besök. Jag sa faktiskt ifrån när jag inte orkade med besök i början. Då var jag så trött ibland och då behövde jag bara få sova.

Nä nu kanske man skulle dra fram dammsugaren när farsan har kvalitetstid med Max.
  • solima

Tack Åsa för att vi fick komma! Jätte kul med fika och träffa alla igen.

• efia

Helena - det låter ju himlans smart, det måste jag kolla upp var jag får tag på!

Idag är det faktiskt bättre, glömde till och med av att ta smärtstillande i tid i eftermiddags och nu SITTER jag upp i soffan. Wow! :) Besöken har varit korta och jag har gått ifrån och lagt mig faktiskt när jag blivit för trött, så det har varit helt ok och inte känts jobbigt. Tror också på att säga ifrån annars.

Åsså har det premiärgåtts med barnvagnen äntligen. Har inte velat traska när jag haft så ont men det var underbart skönt att komma ut och få lite luft och en helt fantastisk känsla att gå där med vagnen.

• MiniStumpan

Jag tror inte att det är sant. I natt sov denm lille gullongen 5, ja jag sa 5 timmar .
    På raken alltså. Det har inte hänt en enda gång sedan han föddes. Helt underbart. Och i sin egna säng hela natten.
    Självklart kunde inte jag sova i fem timmar då jag vaknade av att tuttarna spände som bara den. Det gjorde så ont att jag nästan övervägde att väcka matvraket. Men klarade persen med lite handmjölkning istället. Förhoppningsvis ställer väl mjölkproduktionen om sig snart.

Idag skall vi ta det ganska lugnt. Skall åka och kopiera Max fötter och händer som jag har planer på att tatuera in på kroppen senare. Men hans stora fötter kommer väl täcka hela min rygg så jag kanske bara tatuerar in händerna. Får se hur det blir.

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3