Längtan efter körsbärsblom
13 år emellan: Tackelitack
13 år emellan: Tackelitack
God morgon
Här ser det grått o mulet ut på morgonkvisten, hoppas att det drar undan under fm. Idag blir det nog en tripp till tippen med några säckar med trädgårdsavfall, annars så är det lugna gatan som gäller Alice brallis e ju sjuk
.
.
God kväll i tråden
Skulle behöva lite detektiv hjälp i trädgården
. Har två plantor som kommit upp med blad och som jag är osäker på vad det är mistänker stormhatt eller riddarsporre, men är som sagt inte säker och vågar därför inte flytta över dom i nya planteringen ännu. så här ser de ut

Memoria:Vad trist att de inte tog sig, kanske du ska testa o flytta dom till ett soligare läge
.
Fluffiga: Åh vad härligt att snön börjar smälta bort hos er, förstår att det kliar i fingrarna.
Jag o Han: Oj, jag trodde det var jättesvårt att fröså lavendel, underbart att den vita redan har blommor
. Jag köpte en färdig planta till stugan som vi hade tidigare men den tog sig aldrig riktigt
. Visst är man extra stolt när det man sått själv tar sig o växer
.
Någon som har koll på var man kan hitta fina blomsterstöd till rabatten, typ konformade spaljeer i flätad pil? *flummig förklaring
* Hittade ett på Rusta men det var för kantigt o fult.
Memoria och Jag och Han: Tack för hjälpen, ni har inga bilder på era stöd?, Netto och City gross finns ju här i mina krokar så då ska jag ge mig till tåls och spana där framöver.
Fluffiga: Jag brukar klippa ner på våren precis som du, men marktäckarna som du pratar om brukar jag bara borsta av lite lätt med handen, det torra som lossnar får lossna det andra låter jag vara kvar. Det äör ju som Memoria säger när de börjar skjuta nya blad så syns ju inte det torkade löven längre.
Någon som har koll på hur långt ner man ska beskära Lvendel? vet att man inte ska fega och bara klippa topparna men e rädd för att gå för hårt åt det lilla livet
. Undrar även om någon vet när man ska så slinger krasse frön. Min man kom hem med frön till citrongul krasse som han fått av en arbetskamrat men hade ingen koll på när de skulle i marken. Kan man sätta dom nu eller ska jag vänta till början av maj?