Mimmi 71 skrev 2009-06-05 20:12:12 följande:
Tjock kulan skrev 2009-06-05 18:53:34 följande:
Åh, det låter som en trevlig dag trots besvikelse. Det är så fantastiskt trevligt att besöka andras trädgårdar och det behöver ju faktiskt inte vara "proffsträdgårdar" man besöker för att hitta inspiration. Själv ser jag fram emot "Lands öppen trädgård" och då skall jag ge mig iväg lite längre för den likala trädgården har jag redan besökt. Berätta gärna mera - vi kan inte få nog av "trädgårds-porr"!
Du e ju helt galen

trädgårdsporr

. Ja det är väl bara sjuka hjärnor i denna tråd som känner igen sig i den typen av beskrivningar

.
Ja vad ska jag säga trots att jag varit på trädgårdsrundan så kom jag inte hem med en ända växt, det var bara ett utav de ställena som vi besökte som hade till salu. Och nu i efterhand så ångrar jag mig att jag inte köpte en planta av varigerad kirskål. Vet att Gunnel från gröna rum hade ett ex som hon visade i något program och det hade varit kul att ha i en fin kruka .Men jag bangade ur just för att det var kirskål.
Kom däremot hem med lite vacker inredning från det underbara stället Bostället Sköna Ting, som hade mycket trädgårdspynt i rost zink och pil *slurp*.
Vackraste trädgården som besöktes var en villa trädgård i Höganäs som ägdes av Ann Richardsson och som var en helt underbar trädgård som var vackert rumsindelad och innehöll orangeri, vattenblänk, odling i pallkragar, vackra möbler som detaljer i trädgården tex symaskinsbord och annat vackert som zinkkannor och kar och naturligtvis massor av vackra perenner.
Glömde naturligtvis kameran men om jag kommer iväg på söndag så ska jag försöka att komma ihåg svårt att minnas alla underbara kombinationer som man sett under dagen.