Längtan efter körsbärsblom
Hejsan
Jippi, hittade idag ett konformat växtstöd i pil för 100 pix, åh vad glad jag blev. Med hem fick även 3 små lämmöron följa med som ska bli marktäckare längst med nya rabatten ![]()
Hejsan
Jippi, hittade idag ett konformat växtstöd i pil för 100 pix, åh vad glad jag blev. Med hem fick även 3 små lämmöron följa med som ska bli marktäckare längst med nya rabatten ![]()
. Det slutar väl att jag får åka till Cedergrensplantskola i Helsingborg som har kultstatus på gamla rosor o be dom guida mig...God morgon
Jaha då sitter man här kl 07.10, frukosten är serverad och uppäten och köket avstädat men det är nog den ända fördelen med att ha en morgonpigg Alice, 05.30 är ingen tid för mig att gå upp om jag hde fått välja själv
. Fick dock lite energipåfyllnad igår då jag fick skrota rundor och plantera lite i trädgården på egen hand utan man och barn. Tänk så olika vi slappnar av, min man tittar på en film och jag arbetar i trädgården
.
I dag väntar växtbytardag i byn, har inte så mycket att erbjuda men grävde upp lite som jag ska ta med mig och hoppas på att komma hem med något nytt till trädgården i stället.
Memoria: Pilen var för torr så pinnarna knäcktes det blir till att vänta tills nästa år och köra med de gammla fula metallstöden i stället
, ser fram emot bilder på trädgården så ut och dokumentera med dig
Videli; Välkommen kul att du oxå hittat hit.
Hej hej
Oj oj oj vilken dag igår, var in om plantskolan och köpte lite stockrosor, en rosa hortensia och en ros. Frågade efter Astrid Lindgren men den var slut så han rekomenderade The Fairy och den är ju oxå fin, frågade vad den kostade varpå mannen sa 32 kr
. Började småfnissa och sa att det kan väl inte stämma, men jo så var det sa han då de producerar själv och köper in för grossistpriser
.
Ja ja åkte hem och planterade allt och under em åkte jag hem till kvinnan som bjudit hem mig till hennes trädgård för att titta på och ta lite växter. Herregud, trädgården var som om den var dopad, alla blommor växte så det knakade och allt var mycket större än vad det brukar vara, kvinnan avslöjade att de hade trädgårdsmästarjord i botten och att de aldrig haft en grön komposttunna till återvinningen då de komposterar och flisar allt själv och anv i trädgården. Förlorade mig i tid och rum i hennes trädgård och var hemma med alla plantor först efter 2 timmar
. Hela bilen var full av växter så det var bara att köra igång och plantera tills jag stupade i säng 21.00
. Helt otroligt kan fortfarande inte smälta mötet med kvinnan och hennes trädgård
.
. Undrar även om någon har odlat vit sparis fick en jätteplanta som jag inte vet hur jag ska hantera eller placera.